Pitanja o nesigurnostima (1. dio)

34 5 32
                                    

Bokić!

Imati nesigurnosti normalna je stvar i smatram da ih, pogotovo mladi, imaju sve više zbog svijeta u kakvom živimo. Međutim, ne želim da svijet bude moja isprika. Ovo je škakljiva tema za sve. Pitanja i moji podulji odgovori neka budu prvi korak u normalizaciji razgovora o nesigurnostima. Nesigurnosti se mogu savladati na više načina; isprobavanjem, razgovorom i podrškom/utjehom. Govorit ću o stvarima koje Vam se možda neće svidjeti, možda će pokvariti Vašu sliku i dojam o meni, ali kao što sam na početku knjige rekla, ovo je ujedno i neki moj dnevnik koji želim pročitati za 30 godina i vidjeti napredak. 

Ako ništa drugo, nadam se da ćete se osjećati bolje kada čujete koje su sve gluposti moje nesigurnosti. Pišite odgovore, razmišljanja i jeste li očekivali moje odgovore s obzirom na prethodne dijelove knjige!

Što bi te učinilo sretnom/sretnim, ali odbijaš napraviti zato što se bojiš što će drugi misliti?

1. Koja je tvoja omiljena strategija za izbjegavanje teških situacija?     Odbijam razmišljati o takvim situacijama, ignoriranje na neki način. Prije ili kasnije, natjeram se da se suočim s njima, ali svaki put je to popraćeno odvratnim osjećajem težine i glavobolje. U sekundi prolazim sve pozitivne i negativne strane svake moguće odluke i to me izjeda. Za sada nisam našla ni jedan drugi način. 

2. Koliko često radiš stvari samo zbog pažnje?     Prije par godina ovisilo bi o čijoj pažnji govorimo. Imam veliku potrebu pokazati sve što mogu i znam, objasniti svoje razmišljanje i opravdati svoj postupak (vidi se). Danas, rijetko radim stvari samo zbog pažnje. Više ih radim da postignem neki svoj cilj, bio on primijećen ili ne.

3. Bi li radije bila/bio manipulirani ili bila/bio manipulator?     Manipulator već jesam i ne bih željela biti manipulirana. Prednost je u tome što znam kad me netko pokušava manipulirati, a čar je u tome što nisu svjesni da im to dozvoljavam ili svjesno blokiram. Da se razumijemo, ne manipuliram svoje prijatelje ili obitelj, manipuliram onima koji to žele napraviti meni ili meni bliskim ljudima. Komplicirano je, ali meni jako zabavno. Ako me netko želi izvrijeđati, pišite mi u inbox da Vas uvjerim da je sve oko vas manipulacija, a nije nužno loša.

4. Koga smatraš krivim kada stvari krenu po zlu?     Ako sam ja kriva, neću kriviti nikog drugog. Točno se postavim na mjesto tj. vrijeme u kojem sam donijela odluku zbog koje su stvari krenule po zlu, i smijem se sama sebi kako sam pogriješila. Kada stvari općenito krenu po zlu, nije me briga tko je kriv, fokusiram se na rješenje problema.

5. Koja je jedina stvar koju ljudi pretpostavljaju o tebi za koju bi željela/želio da je istina?     Pretpostavka da se ne moram puno mučiti kako bih ostvarila dobar rezultat. Puno ljudi mi je reklo da brzo povezujem i da je to sve meni sigurno odmah jasno i mogu to primijeniti. Istina je da se trudim razumjeti na prvu, ali iza mojeg znanja stoje sati vježbe, netočnih zaključaka i živčanih slomova. Željela bih da mi je odmah sve jasno i da ne moram prstom mrdnuti, ali nažalost nije tako. Nisam neki lumen.

6. Koja je jedina stvar koju ljudi pretpostavljaju o tebi za koju bi željela/želio da nije istina?     Pretpostavka da zbog veza i poznanstava dobro prolazim. Ovo je djelomično istina i to bih voljela da nije tako. Da, ponekad mi to pomogne, ali nikad to nisam brutalno iskorištavala. Trudim se napredovati radom i zalaganjem. Poznanstva su dvostruki mač, puno toga mi je bilo uskraćeno upravo zbog toga da se netko ne bi žalio da sam negdje zahvaljujući vezi, dok sam se u pozadini trudila biti dovoljno dobra za tu neku poziciju. 

7. Koliko često imate sretno lice kada to stvarno ne osjećate?     Većina druženja i okupljanja počinje s maskom sretnog lica, ali brzo prestane bit maska jer je atmosfera dobra. Nisam sretna većinu vremena, ali volim taj osjećaj i volim se smijati tako da zanemarim trenutno stanje.

8. Što misliš kada si počela/počeo toliko pojačavati gard?     U višim razredima osnovne, loša iskustva i tako. Čini mi se da taj gard sad popušta jer nemam potrebe za time. Znam što želim, a ono što ne želim, ignoriram ili mrtvo hladno reagiram. Sve je u glavi, stavu i razmišljanju.

9. Kako govoriš o drugima kad ih nema?     Trudim se ne pričati o drugima, ali kada to i radim, dajem neki svoj dojam i uvijek naglasim da sam možda u krivu i da je to samo moje mišljenje. Bilo bi me sram govoriti isključivo negativno ili pozitivno i pogledati tim ljudima u oči kada bi mi dokazali suprotno. 

10. O kojem se aspektu svog života najviše zavaravaš?     Poslovnom. Malo preolako gledam na to da ću jednog dana biti sretno zaposlena. Nije dovoljno završiti dobre škole, uvijek ima konkurencije i mislim da precjenjujem svoje sposobnosti, bojim se zapravo, da se zavaravam u vezi svojih sposobnosti i mogućnosti.

Dnevnik pitanjaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora