Bokić!
Danas sam pripremila pitanja o lećama koje mi postavljaju prijatelji, rođaci, oni koji žele probati leće ili su skeptični, neka pitanja su i sa foruma. Već dugo želim napraviti ovaj q&a jer sam naišla na puno krivih informacija i zabluda o lećama. Ovo je ujedno i storytime, a sljedeći put ću napraviti this or that nastavak gdje ću točno navesti situacije u kojima koristim naočale, a u kojima leće i zašto. Danas ću govoriti o mom iskustvu koje ne mora biti isto Vašem, kao i moj stav o svemu tome. Ako imate dodatnih pitanja, rado ću odgovoriti na njih. Možemo krenuti!
1. Kada si odlučila da želiš isprobati leće? Od 1. srednje sam razmišljala o lećama. Upoznala sam curu iz škole koja ih je počela nositi u 2. srednje i bila je jako zadovoljna. To me iznenadilo jer sam mislila da moram biti punoljetna ako želim leće (glupo, znam). Pošto se bavim plesom, naočale mi otežavaju i treninge i nastupe, a pogotovo smotre. Početkom 2. srednje, razgovarala sam sa svojima kako bih željela isprobati leće, ali ne odmah, jednom, kad tad.
2. Jesu li te tvoji roditelji podržavali? Inače nisam osoba koja kada nešto želi, to želi sad i odmah. Bilo mi je važno da se to jednom ostvari. Za pregled je zaslužna mama. Negdje blizu mog rođendana (veljača 2019.), mama mi je samo rekla da me naručila. Bila sam u šoku jer nisam to očekivala tako brzo, a s obzirom da sam znala što me čeka, nisam bila psihički spremna. Roditelji su me podržavali, a istog su mišljenja kao i ja. Ne izlazim svaki vikend, ne trošim na cigarete, markirane stvari i tome slično. Radije ću novac potrošiti na leće nego na takvo što.
3. Gdje odlaziš na preglede? U istu polikliniku kao i za naočale, Optika Rauš. Jedina "kvaka" je što se pregledi plaćaju. Prvi je 200 kn, sljedeći 150 kn i tako dalje.
4. Kako je izgledao prvi pregled? Užasno! Nikad se u životu nisam onako osjećala. Doktorica mi je pregledala oči, stavila one velike naočale i drugačije nastavke. Odredila je dioptriju koja mi treba i vrstu kontaktnih leća. Naravno, objasnila mi je cijeli postupak stavljanja i skidanja leća, koji ću kasnije objasniti. Uputila me do sestre koja mi je dala leće. I sada slijedi sat vremena bezuspješnog pokušavanja stavljanja leća u oči. Isprva sam bila malo gadljiva jer je to ipak oko, ali s vremenom je to prestalo. Mama je u jednom trenutku rekla da ako ne ide, vratit ćemo se za par mjeseci, ali to nisam mogla dopustiti. Naravno, nisam uspjela staviti leće tako da mi ih je sestra teškom mukom stavila. Dobila sam najprije dvije vrste leća, svaku u jedno oko, kako bih vidjela koja mi više odgovara. Imala sam sat vremena da isprobam leće. Sa mnom je bila cijela obitelj kao moralna podrška. Isprobala sam leće, vratila se, rekla koja mi je bolja, ali opet dolazimo do problema. Vađenje. Pravilo je da nema pomoći, a ne puštaju vas do kad sami ne izvadite leće. Trajalo je nekih pola sata, ali uspjela sam. Dobila sam leće koje traju tjedan dana i to je sve.
5. Kako izgledaju ostali pregledi? Moram na pregled svakih 6 mjeseci, plaćanje sam objasnila. Na pregled se dolazi s lećama u očima. Kao i s naočalama, gledaju se i čitaju slova. Dodatak je što preko nekog uređaja doktorica gleda u oči i vidi nosim li leće predugo i prečesto. Uvijek pita pretjerujem li, moj odgovor je prvi put bio ne, što je i potvrdila. To je uglavnom to. Još jedna stvar, prakticiram tada nemati šminku na očima, znači sjenilo, tuš, maskara 0 bodova.
6. Koju vrstu leća nosiš? Postoje tvrde, polutvrde i meke leće (bar koliko ja znam). Isprobala sam polutvrdu i meku. Polutvrda me bockala, i ta bol u očima je nepodnošljiva. Odgovaraju mi meke leće, ali za sad sam isprobala samo jedan brend koji mi odgovara, ali kada ću malo eksperimentirati, isprobat ću ih više pa odlučiti koji mi najbolje odgovara.
7. Koju dioptriju imaš na lećama? Imam nešto veću nego na naočalama, a kao razlog su rekli cilindar. To mi nekako nema smisla jer primjećujem razliku, ali nema veze. Uglavnom, na lijevo oko imam dioptriju -4,25, a na desno oko -5. Kada imate različite dioptrije na očima, to je mali problem kod kupnje jer morate kupiti dva paketa, a ne jedan, što je duplo skuplje, ali onda imate i duplo više leća.
ESTÁS LEYENDO
Dnevnik pitanja
De TodoAko ti je dosado, imaš viška vremena i voliš visjeti nad knjigama, ovo je random za tebe! Po malo od svega, za svakoga po nešto. Q&A, This or That, Tags... Nadam se da ćeš uživati!