Bokić!
Svim školarcima i studentima želim uspješnu školsku i akademsku godinu! Naišla sam na popis stvari kojih se kao brucoši nemate zašto sramiti, dapače neke je stvari dobro napraviti i predstaviti kao normalne i poželjne. Navest ću zašto se ne trebate sramiti, zašto ih je dobro napraviti i neko svoje iskustvo.
1. Tražiti savjet oko kolegija. - Svaki kolegij ima svoja pravila rada, uvjete za potpis i ocjenu. Iako vam profesori često sve objasne, postoje neke cake koje znaju studenti koji su to prošli. Možda vas u srednjoj pripremaju da profesore na faksu za vas nije briga, ali zapravo je. Ako vam nešto nije jasno, dođite na konzultacije, pitajte starije studente, bit će vam lakše. Ja sam neke upute dobila od kolegice od koje sam kupila skripte, a neke stvari sam saznala tek na kraju semestra kad je došla borba s bodovima.
2. Upoznati nove ljude s tvoje godine. - Studentska prijateljstva često traju dugi niz godina, iz kolega na faksu prelazite u kolege u struci i poslu. Mi smo društvena bića, neka vas sramežljivost ili povučenost ne koče u pronalasku super ekipe za učenje ili izlaske. Imali smo studente koji su dolazili na nastavu u krivu dvoranu na krivi kolegij, a da nisu primijetili da mi nismo kolege s kojima oni inače imaju predavanja. Nemojte biti ti studenti. Meni je jako drago što sam našla ekipu koja je opuštena i spremna pomoći.
3. Reći iz kojeg mjesta dolaziš. - Nisu svi iz gradova ili urbanih cjelina, neki su iz sela i nema ništa lošeg u tome ili razloga za sram ako ste iz lošeg kvarta u gradu. Dapače, super je što nas ima odasvud, fora je slušati u istom razgovoru Dalmatinca, Istranina, Hercegovca, Moslavca, Slavonca, Purgera, Zagorca i Međimurca, još je bolje pobijedit Dalmatinca u briškuli i izgubiti u beli. Ja sam jedina iz ekipa koja dolazi sa sela i zapravo je zabavno kad nitko nema pojma gdje je to pa pogađaju.
4. Javiti se starijem studentu za skripte. - Jedna od najboljih stvari koje možete napraviti. Ne samo da će vam dati skripte, možete ih pitati bilo što što vas zanima. Ako ih prodaje ili daje, znači da su poslužile jer njemu više ne trebaju. Ako volite raditi svoje, javite se mlađim studentima i proslijedite ih dalje. Ja sam kupila skripte za prvu godinu i poslužile su da ne moram printati svoje.
5. Dići ruku i pitati profesora ako ti nešto nije jasno. - Obavezno! Ako tebi nije jasno, velika je vjerojatnost da nije jasno i ostalim kolegama kojima će biti drago što ste postavili baš to pitanje. Profesori odgovaraju na sve, nema glupih pitanja. Međutim, pratite i pitanja drugih jer se zna dogoditi da netko prije vas postavi isto pitanje pa kad ga vi ponovite dajete do znanja profesoru da ne pratite nastavu. Zna biti situacija da se profesor 'pravi blesav' pa bude ona spika 'ne razumijem, kolega, kako to mislite'. Budite precizni kod postavljanja pitanja.
6. Zapisivati bilješke na predavanju. - Ima stvari koje profesori spomenu na predavanjima, a nema ih ni u knjigama ni u skriptama. Te stvari često naglašavaju i spominju više puta. Primjeri koje daju na predavanjima obavezno pišite i pokušajte razumjeti. Kad dođe vrijeme kolokvija i ispita, pitanja s primjerima donose masu bodova. Legenda glasi da je za naučiti nešto potrebno to prvo slušati, zatim zapisati i na kraju ponoviti. Mozak pamti radnju pisanja rukom.
7. Postati dio studentskih udruga. - Fotografi, urednici, web-dizajneri, novinari, pjevači, sve to možete postati u sklopu studentskih udruga iako ne studirate nešto povezano s time. Ne samo da ćete uživati u aktivnostima koje volite, već dobivate i prilike napredovati, staviti postignuća u životopis, putovati i povezati se s kolegama i profesorima. Nova iskustva uvijek su dobrodošla, još kad su besplatna u sklopu fakulteta, ne propuštajte prilike. Možda vam se čini da nemate vremena baviti se nečime osim učenja. Tako sam ja prvu godinu promatrala i ove se možda uključim u neku studentsku udrugu.
8. Otići na WC usred predavanja bez pitanja. - Nitko vas ništa neće pitati, nikome se ne morate javiti ili opravdavati. Predavanja znaju biti duga i bez pauze, zato je sasvim normalno dići se i otići na WC.
YOU ARE READING
Dnevnik pitanja
RandomAko ti je dosado, imaš viška vremena i voliš visjeti nad knjigama, ovo je random za tebe! Po malo od svega, za svakoga po nešto. Q&A, This or That, Tags... Nadam se da ćeš uživati!