أغلال الروح "قيدني عشقه سابقًا "
كنت نزلت توضيح في جروبي على الفيس و نسيت أوضح هنا برضه نفس الموضوع ⬇️ بس لقيت الناس بدأت تشك إنها قرأت الرواية قبل كدا و دا ممكن يتفهم غلط أصلًا 😂 أنا محتفظة بقيدني عشقه معايا بكل تقاصيلها وممكن في الآخر نبقا نقارن بينهم وكدا 😂التوضيح بقاا 😂 ⬇️
_ هي أغلال الروح جزء تاني من "قيدني عشقه" ولا بديل ليها ؟ _السؤال المحير لجميع قراء "قيدني عشقه " أول أعمالي و بدايتي المحببة لقلبي في عالم الكتابة . بعد أول فصل تحديدًا الناس أخدت بالها إن بعض شخصيات "قيدني عشقه" متواجدين في "أغلال الروح" ودا حقيقي و مظبوط .
طيب يعني أغلال رواية جديدة ؟! أيوه جديدة تمامًا من حيث السرد و الأحداث و الحوار و كل حرف فيها كتبته من أول وجديد حتى فكرتها متعدلة برضه عن قيدني !
طيب هي أغلال تعديل قيدني عشقه ؟!
أيوه برضه و هنا بقاا قصة أغلال ، أنا مكنتش ناوية اكتب رواية جديدة ولا أي حاجة كل الحكاية إني مجرد ما انتهيت من "أصفاد مُخملية " كنت واعدة الناس بتعديل "قيدني عشقه " و كنت شايفة إن أسلوبي في بدايتي قبل ما اهتم بالسرد و اتعرف على طرق الكتابة المظبوطة و غيره كان أسلوب بسيط و حبيت أعدل اخطائي ، المهم بدأت اشوف مشاهد قيدني و كل ما اجي اعدل مشهد كلاميًا فقط أحس أني بكتبه من جديد روحت موقفة و قعدت لحد تاني يوم شاغلني أوي الحوار دا و حاسة إني بكتب رواية جديدة ، و كالعادة طرأت فكرة مجنونة من أفكاري و قولي لنفسي ياشيماء ياجندي خدي بعضك و روايتك و رتبي أفكارك و شوفي حابة تضيفي إيه وضيفيه و اكتبي المشاهد من جديد وشوفي هيحصل ايه و بالفعل عملت كدا و الفكرة نفسها بتاعة الرواية اتغيرت تمامًا تحت أيدي وهسيب مثال في أول كومنت ، و مع استرسالي في الكتابة لقيت الاسم مش مناسب كدا للأحداث و لأني أنيقة أوي في حوار الاسماء دا 😌😂 قولت والله هغيره لاسم أنسب و ملائم لأجواء الرواية الجديدة ♥️ و بالتالي خرجت من تحت إيدي رواية مختلفة تمامًا مفيهاش من قيدني غير بعض الشخصيات و دول كمان غيرت فيهم و ضيفت ناس و حذفت ناس و هكذا .
طيب "قيدني عشقه " مصيرها إيه بقا ؟ اتحذفت خلاص و دا لسبب بسيط أغلال هي الوجه الجديد منها اسيبها ليه بقا ؟
وفي النهاية اللي قرأ "قيدني عشقه" هيتأكد إن "أغلال الروح " مختلفة تمامًا وجديدة ورأيه يهمني جدًا جدًا و هيشوف تطور الكاتبة بتاعته و اللي مقرأش لسه الرواية جديدة برضه 😂♥️ و هتستمتعوا بيها كلكم بأمر الله .
أنت تقرأ
أغلال الروح
Romanceمقدمــــة جميعنا هناك ! خلف بوابات الألم حيث تتوارى أجساد و تُنتهك قلوب و تُغتصب أرواح قيدتها أغلال ! أما عن أغلال روحي ؛ دعني أخبرك أنها صُنعت من نيران الألم ولهيبها لم ولن يخمد إلى الأبد !!!