*bölüm şarkısı: acılara tutunmak- ahmet kaya
Ali tekrar dükkana döndüğünde arkadaşları merakla ona bakmaya başlamıştı. Az önceki olayın etkisinden bir türlü çıkamıyor bir yandan da sorduğu soruların cevabını alamamaktan dolayı alev alacak gibi hissediyordu. Elinde iki yüz elli lirayla sandalyeye otururken "Nereye gittin?" diye bir soru duyuyor yanına oturan Tarık'tan.
İçinden cevap vermek istemese bile biraz düşünüyor. "Öyle mektepliye bir şey diyecektim." Elindeki katlanmış parayı sıkıyor göstermemek için. Kimselere anlatmak istemiyor mekteplinin özelini. Böyle bir amacı da yok zira. Dün gece kollarındaki sıcacık bedeni kıracak bir şey yapmaz asla.
"Siz arayı düzelttiniz sanki bu ara. İyi oldu böyle."
Tarık canlı sesiyle konuşurken bir elini de Ali'nin omzuna atmıştı. "Ben de sevindim ne yalan söyleyeyim. Aranızda kalıyordum hep şerefsizler." Esat sırıtarak konuşurken Ali kendini zorlayarak gülmüştü.
"Kavga etmiyoruz görünce de selamlaşıyoruz. Öyle çok samimi değiliz. Olamayız da şu saatten sonra."
Dün kollarımdaydı dedi içinden Ali. Ellerimi saçlarında gezdirdim omzuma gözyaşları döküldü. Yaşların bıraktığı ıslaklık hâlâ orada.
"Aga siz niye kavga ediyordunuz ben hâlâ bilmiyorum?"
Ali kendi bile bilmediği soruyu boştaki elini sallayarak geçiştirmişti. Bu soruya verecek mantıklı bir cevabı bulamıyor o an Cevo'ya.
"Kusura bakma Esat ama senin kuzenin yüzündendi."
Esat nadiren sinirlenen biri olsa da kaşları çatılmıştı bir anda Tarık'a. Kuzenini tanıyordu. Bu kavgaları o başlatmış olsa da Ali devam ettirmişti. Ama daha o savunmaya geçemeden Ali'nin sert sesi yayılmıştı ortama.
"Benim de elim armut toplamadı. İkimiz de ağzımıza sıçtık. Geçti gitti eski defterleri açmayın."
Herkes sus pus olurken Cevo ortamı dağıtmak için "Babam beni geri aldı biliyonuz mu?" demişti. Kimse şaşırmamıştı bu bilgiye. Cevo zaten ayda bir kovulur geri alırdı babası işe. Dayanamazdı.
"Bilmediğimiz bir şey söyle oğlum."
Cevo Tarık'a bakıp gülerken "Napolyon'un sikini 40.000 dolara satmışlar." demişti. Tarık kaşlarını kaldırıp "Öyle miymiş lan?" derken sesi bir hayli şaşkındı. Cevo başını sallarken Ali gülmeden edememişti.
"Oğlum nerden biliyorsun böyle şeyleri?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Metrisin Önü (b×b)
Teen Fiction'bir tek seni sevdim, gerisi yalan...' Ali ve Yavuz çocukluk arkadaşıydı. Düşman olmuşlardı.