Senior Year Coming Soon?

1.1K 52 24
                                    

"Dorm mana kau dapat?" tanya kak Izzah di hujung talian.

"Hehe dorm sama je. Jiah jadi senior la kan kiranya" balas aku sambil tersengih.

"Aida?" soalnya lagi.

"Heh dia tu. Sama juga dengan Jiah." balas aku sedikit tak selesa.

Aida dengan aku diletakkan dalam dorm yang sama. Dua orang tingkatan 5 yang tidak dipisahkan. Aku rasa cikgu Syafiza sengaja majal aku ni. Dah tahu aku tak berapa ngam dengan perempuan tu, walaupun in real life kitorang okay je sembang-sembang, tapi still, aku kena berhati-hati. Keep your friend close, and your enemies closer kan.

"Ala at least kau ada geng nak tengok movie after lights off" kak Izzah nengimbau kejadian itu. Serik. Aku tak nak ingat dah haritu.

"Kak Izzah niii!!" marah aku.

"Hahahahah gurau je la. Masuk tahun last ni, insaf la ek... Aku ada mata-mata aku kat sana." pesan kak Izzah.

"Ala tahu. Mak kak Izzah sentiasa memerhati. Tapi takpe, cikgu Wan lagi scary." balas aku dalam nada berbisik. Risau pula tiba-tiba muncul cikgu Wan dekat kawasan telefon awam ni. Mampus aku tak tidur malam ni.

Selesai bersembang beberapa minit, aku meletakkan gagang telefon dengan lemah.

'Rindunyaaaa dorang' aku merungut.

Mampukah aku survive new world dengan new challenge? Hidup sendiri tanpa ada backup? Nak kena hadap cikgu Wan yang kenal aku dengan record disiplin teruk? yang paling penting, macam mana aku nak stay cool setiap kali ternampak cinta hati aku, cikgu Syafiza? Arghhh nampaknya aku perlu hidup dalam pura-pura.

-----------------------------------------------------------------

❤️❤️❤️Hye koranggg!!❤️❤️❤️

New story still in draft. Stay tuned kemunculan Jiah again ._.

Salah SarahWhere stories live. Discover now