"Cerita Forgotten eh?" tanya aku yang memegang remote control.
Aku agak bersemangat sikit malam ni sebab memang dah lama sebenarnya kami tak kumpul bersama disebabkan tingkatan 5 kerap ada perjumpaan, bengkel dan sebagainya. Sanggup aku skip mentor mentee untuk plan ini. Malas aku nak hadap Aida tu.
"Ikut kau la Jiah. Aku okay je." balas Kak Izzah.
"Haah kak Sha okay je mana-mana" balas Kak Sha.
"Aku tak nak tapi takpalah. Kau mesti menang." Kak Lekha menjawab dalam keadaan memeluk tubuh.
"Lekha..." Kak Piqa bersuara tanda teguran.
"Hmmm Kak Lekha nak tengok cerita apa?" aku cuba berbasa-basi. Aku tak tahu apa aku buat tapi Kak Lekha memang selalu dingin dengan aku.
"Kalau aku cakap, kau akan buka ke?" tanya Kak Lekha dalam posisi memeluk tubuh.
"Kita tengok majority la. Kalau semua okay, Jiah buka la." balas aku.
"Kalau macam tu confirm semua setuju dengan cerita pilihan kau." balas Kak Lekha yang masih dingin.
"Kau bagitahu jelah nak tengok cerita apa. Jangan buang masa aku." Kak Izzah menyampuk. Nada suaranya sedikit tinggi.
"Dah la... Kita kumpul malam ni bukan nak bergaduh." Kak Sha pula bersuara.
"So nak kata aku cari gaduh ke?" Kak Lekha masih tak berpuas hati.
"Lekha kau kenapa ni? Ada masalah ke?" tanya Kak Piqa.
"Dah la meh sini remote." Kak Izzah mencelah.
Remote di tangan aku terus dirampas kemudian Kak Izzah menekan butang enter pada pilihan Forgotten.
"Aku dah kata, pilihan dia juga yang menang." sambung Kak Lekha lagi.
"Dah la Lekha. Please! Matured sikit. Pilih movie je pun." Kak Izzah naik berang.
"Oh sekarang kau pun nak menangkan dia lah?" balas Kak Lekha menaikkan lagi amarah.
"Masalahnya benda kecil macam ni pun nak jadi isu ke? Kau nak tengok cerita, bagitahu. Kalau semua setuju, Jiah boleh tukar. Apa yang tak faham lagi?" jawab Kak Izzah pula.
"Dah lah. Tak payah bising-bising. Jom kita Al-Mulk dulu." Kak Syu meredakan keadaan apabila speaker sekolah sudah ada tanda-tanda ingin memulakan bacaan al-mulk.
"Aku nak balik." kata Kak Lekha lantas bangun.
"Lekha, duduk. Kita bincang." Kak Piqa bersuara. Lebih kepada memberi arahan.
"Tak nak. Tak ada benda nak bincang. Aku nak balik." balas Kak Lekha lagi.
"Ye! Duduk dulu. Al-Mulk dah mula tu, nanti warden nampak pula kau berkeliaran time-time macam ni." jawab Kak Piqa. Logik.
"Takpa. Itu masalah aku. Lagipun aku kan dah biasa kena aim dengan semua orang. Asyik aku je salah. Betul kan?" Kak Lekha masih berdegil di muka pintu.
"Tolong la Lekha. Rendahkan ego kau tu. Takda siapa salah dekat sini." Kak Sha bersuara.
"Iya ke? Korang semua ni cakap je macam tu. Tapi belakang aku mungkin lain." Kak Lekha masih tak berpuas hati. Aku tak tahu apa yang menggangu fikirannya sampaikan dia perlu berkata sebegitu.
"Kau cakap apa ni?" Kak Piqa pula mula melenting.
"Ikut suka kau la. Kalau nak balik, balik." Kak Izzah pula menambah bara.
Kak Lekha kemudian tanpa berfikir panjang terus keluar daripada bilik tayangan yang gelap gelita itu.
Aku boleh dengar keluhan masing-masing.
YOU ARE READING
Salah Sarah
Teen FictionBuku ini mengisahkan tentang hubungan singkat tetapi panjang antara dua gadis yang terpisah. Damia/Jiah yang pada awalnya menyimpan rasa telah datang ke rumah Sarah untuk luahkan segalanya, namun ianya dibuat tidak endah oleh Sarah. Damia kecewa. Mu...