31.03.2015

68 7 3
                                    

Bugün kaderimde, nasıl bir yol haritasının var olacağını anlayacağım gün.


Her zamanki gibi gece shiftinden çıktım. Çalışarak geçen bir gecenin ardından gireceğim bir mahkeme vardı önümde. Şefim bana bir güzellik yaparak, izin günümü bugüne kaydırdı. Şakayla karışık "eğer seni alıp götürürlerse, son gününü bari dilediğin gibi yaşa" dedi. Çıktığım gibi arkadaşımı arayıp, uyandırdım. Başka bir arkadaş daha izlemeye gelecekti. Onu da aradım. Buluştuğumuzda, "3 kişi motora sığmayız, biz otobüsle gidelim" dediler. Ben de sırayla ikisini de götürmeyi teklif ettim. Kabul etmediler. En sonunda ben de onları yalnız bırakmayıp, motoru otelde bırakarak, hep beraber otobüsle gittik.


Adliyede yine her zamanki klişeler vardı. Girişte kemerine kadar söktüren polisler, cübbeli insanlar, lostracı mahkumlar, bilekleri kelepçeli, iki kolundan tutan jandarmalar eşliğinde koridordan geçen sanıklar, sanıkların, tanıkların ve avukatlarının isimlerini haykıran mübaşirler ve tabiki verildiği saatten çok geç görülen duruşmalar. Benim duruşmam da, tam dört saat rötarlı görüldü. Kararı çoktan verip, dinlemeye dahi tenezzül etmeyen bir mahkemede...


Ne yaptığım savunma, ne arkadaşımın ifadesi, ne kazayla ilgili gazete küpürleri, ne de aynı yerdeki emsal kazalar etkileyebildi hakimin kararını. Bu seferki duruşum, diğer yargılandığım davalardan çok farklıydı. Önceki duruşmalarda yaptıklarımdan gurur duyarak, göğsümü gere gere çıkan ben, bugün suçluluk psikolojisinin derinliklerinde boğulmakta olup, son çırpınışlarını yapan bir adamdım. Aldığım cezadan çok, bu koydu bana.


Ceza mı? Dur onların dilinden anlatayım sana:


1. Sanığın üzerine atılı suçu işlediği sabit olduğundan eylemine uyan 5237 sayılı TCK'nun 179/3 maddesi gereğince suçun işleniş biçimi, suçun işlendiği zaman ve yer göz önüne alınarak, 5237 sayılı TCK'nun 49. maddesi de dikkate alınarak takdiren 1 AY HAPİS CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA,


2. Sanığın mahkemedeki saygılı tutum ve davranışları lehine takdiri indirim nedeni kabul edildiğinden, cezasında 5237 sayılı TCK'nun 62/1 maddesi gereğince 1/6 oranında indirim yapılarak 25 GÜN HAPİS CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA,


3. Sanığa verilen cezada başka kanuni indirim ve yaptırıma yer olmadığına,


4. Hükmedilen kısa süreli hapis cezasının, 30 günün altında kaldığı anlaşıldığından 5237 sayılı kanunun 50/3 fıkrası gereğince bir günü 20,00 TL üzerinden adli pera cezasına çevrilerek sanığın 500,00 TL ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA,


5. Paranın zamanında ödenmemesi halinde, tümünün tahsil edilmesine ve ödenmeyen para cezasına hapse çevrileceğinin ihtarına,


6. Sanık hakkında önceden verilen hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararının bulunduğu, sanığın kişilik özellikleri dikkate alındığında mahkememizce, sanığın yeniden suç işlemeyeceği yönünde kanaat hasıl olmadığından, sanık hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına takdiren YER OLMADIĞINA,


7. Sanık hakkında Balıkesir 1. Asliye Ceza Mahkemesi ve Bandırma 1. Sulh Ceza Mahkemesi tarafından hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verildiğinden, hükmün açıklanıp, açıklanmayacağı hususunda değerlendirme yapılması amacıyla mahkemelerine BİLDİRİMDE BULUNULMASINA,


vb...


Türkçe mealini yapmam gerekirse, hakkımda hapis cezası verip, paraya çevirdiler ve cezamı ertelemediler. Önceki cezalarıma verilen ertelemelerin bozulup bozulmayacağı konusunda da, son sözü söz konusu mahkemelere bıraktılar. HAGP'ın bozulması halinde, önceki adli para cezalarımla beraber 8 bin liraya yakın para cezası ve 5 ay hapis patlayabilir elimde. Durumun kritik olduğu söylenebilir. Fakat bu konuda tecrübe sahibi insanlardan duyduğum kadarıyla, böyle bir şey olmayacak. Olsa da olmasa da bir önemi yok. Çünkü tüm gemileri yakmış durumdayım.


Sonuç olarak, aşağı yukarı beklediğim bir sonuç çıktı ve bu yüzden içimde herhangi bir hayal kırıklığı oluşmadı. Akşamına da arkadaşlarla buluşup içtik. Biraz kafa dağıttım. Zaten yeterince dağınık olan kafamı. Aslında benim kafamın toplanmaya ihtiyacı var ve ben kafamı toplayamayacak kadar yorgun ve tembel hissediyorum kendimi. Kim bilir, belki bir gün samimi bir yardım eli uzanır ve bana toplamada yardımcı olur...


GünceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin