25.08.2014

99 11 0
                                    

Merhaba kadim dostum.

     Bu aralar sürekli, içinde bulunduğum aracın benim oturduğum tarafına hızını alamamış bir aracın çarpıp bizi darma duman etmesini hayal ediyorum. Ara sokaktan direk fırlamış bir arabanın içinde, ana caddeden hızlı bir şekilde geçen ve seni fark etmemiş başka bir arabanın yandan bindirdiğini düşün. Ne olduğunu anlamadan, bir anlık refleksle baktığında sana çarpan aracın sürücüsünün dehşet dolu gözlerini görüyorsun. 1 saniye sonra cam parçaları vücuduna saplanmaya başlıyor. O acıyı ve şok anını hissetmeye çalış. Ne olduğunu anlamadan birden yana doğru savruluyorsun, kafanı arabanın tavanına çarpıyorsun. Her şey bir anda gelişiyor ve aynı anda binlerce hissi yaşabilme şansını elde ediyorsun. Hislerimi günden güne kaybettiğim şu günlerde en çok ihtiyacım olan şey bu olsa gerek.

     Bu düşünceleri kimsenin anlamasını beklemiyorum. Bu sebeptendir dil yerine kalemi tercih edişim. Bu rastgele var olan galakside her şey çok düzensiz ve tam bir kaos havası hakim ve bu kaos ortamında olan biten her şeyin acımasızca gerçekleşmesinden daha doğal ne olabilir ki? Bu sadece insanlık için geçerli değil. Hatta sadece canlılar için de geçerli değil. Çarpışmalar, patlamalar... Uzaydaki ortam da buradakinden çok farklı değil. Meteorlar, kara delikler, ölen yıldızlar, yaşam için elverişli olmayan koskocaman bir evren...

     Bu sıralar beni son derece etkileyen, herkes tarafından tepkiyle karşılanan bir video dönüyor internette. Bir kadın, yoldan geçerken iki kedi yavrusunu ayağıyla eziyor, onları korumaya çalışan annesini de defalarca tekmeliyor. O zavallı kedilerin tek suçu, orada olmalarıydı. Annesi, çocuklarını o vahşi kadından korumak için tüm gücünü ortaya koysa da, başarması mümkün değildi. İşte evren böyle bir yer. Son derece düzensiz, adaletsiz ve hiç kuralı yok.

     Doğada her şey öldürür yaşamak için. Doğmak için dahi milyonlarca spermi öldürmen gerekirken, hayatta kalabilmek için kim bilir kaç canlıyı öldürmen lazım.

      İşte biz insanlığın en büyük sorunu, bunları anlayabiliyoruz. Her şeyden kötüsü ise, böyle bir dünyaya sahip olmadığı anlamlar yüklemeye çalışıyoruz. Ondandır, bu bitmek bitmek bilmez egomuz, doğaya ve canlılara karşı saldırganlığımız....

GünceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin