İnanmak🕊️

747 80 52
                                    

"Başlayabilirsiniz. Kopya istemiyorum. Gördüğüm anda kağıdınızı alırım."

Gülden hoca yerine geçtiğinde önüme döndüm. Öğleden önce felsefe sınavımız vardı. Şimdi de matematik sınavı. Çalışmış olsam da korkuyorum. Umarım soruları çözebilirim.

Dua edip besmele çektikten sonra başladım soruları çözmeye. İlk sorular çok kolaydı. Yapabiliyorum.

"Ne oluyor orda?!"

Gülden hocanın sert çıkan sesiyle başımı kaldırdım. Sınıf Gülden hocaya odaklanmıştı. Anlamıyorum.

Çağan'ın sırasına doğru ilerlediğinde kaşlarımı çattım. Önündeki sınav kağıdı ile meşguldü, Çağan. Sonra dalgınca başını kaldırdı. Gülden hoca tam önünde durdu. Sıradan katlanmış bir kağıt aldı. Ne oluyor?

"Bu ne Çağan?"

Çağan yanına bakıp tekrar Gülden hocaya döndü. Kopyadan sorumlu tutuyor. Hayır.

"Ben de bilmiyorum hocam. İlk defa görüyorum o kağıdı." dedi ciddiyetle Çağan.

"Masa kağıt doğurdu herhalde." dediğinde Gülden hoca, sınıfta gülüşmeler oldu. Çağan gözlerini sınıfta gezdirip Gülden hocaya döndü tekrar.

"Hocam o kağıdın benimle bir ilgisi yok. Biri düşürmüş, bırakmış olmalı-"

"Ben sınıftaki herkesi tanıyorum ve izliyorum. Sen yeni geldin. Tanımıyorum seni. Yalan söyleme bana, açık ol."

Şu an bu sınıfta olduğum için nefret ediyorum. Kesin bir iş var bunda.

"Sınava başlamadan önce kopya istemiyorum, dediniz. Demek ki bu sınıfta kopyaya meyilli birileri var. Sınıfın durumunu biliyorsunuz. Biri ya da birileri üzerime suç atmaya çalışıyor. İki soru çözdüm sadece. İsterseniz kontrol edin. Eminim orda ne yazıyorsa yazılar birbirine uymayacaktır. Çünkü o kağıtla bir bağlantım yok. Şu an sınavdayız ve zamanımız gidiyor. Soruları yetiştiremeyeceğiz."

Gülden hoca elindeki kağıdı yırtıp alayla konuştu.

"Senin karşında kim var? Arkadaşın mı sandın beni? Bilgisayar üzerinden yazılmış yazılar var. Savunmanı da önceden hazırlamışsın. Alıyorum kağıdını." deyip sınav kağıdını aldı önünden. İzin vermeyeceğim.

"Hocam yanlış yapıyorsunuz." dedim birden. Çatık kaşlarıyla bana döndü. "Sizin bu yaptığınız yargısız infaz oluyor. Çağan kendini açıklamaya çalışsa da kestirip atıyorsunuz. Açıklamasında gayet mantıklı sebepler söyledi. Kopya çeken hiç kimse böyle açıklama ihtiyacı duymaz. Kendini savunmak için bir şeyler öne sürer ama kararsız duruşundan bile anlaşılır yalan söylediği. Ya da susar, cezasını kabul eder."

"Çık dışarı!" diye bağırdı Gülden hoca. "Sevgilini korumaya çalışma. Yazık... Çok değiştin Behice. Babanın emeklerine yazık. İkiniz de sıfır aldınız. Çıkın dışarı! Gözüm görmesin sizi."

Sızlayan burnumla yutkundum. Konuşamıyorum bile. Ben yanlış bir şey yapmadım.

"Buna hakkınız yok!" dedi Çağan sertçe. Sonra Kutay'ın sesini duydum.

"Hocam kopya çeken belli. Behice kopya çekmez. Çeken cezasını çeksin."

Çağan çatık kaşlarıyla Kutay'a döndü. Hiç iyi bakmıyordu. "Sen yaptın değil mi?" dedi sinirle. "Bütün her şey senin başının altından çıkıyor."

Her ağızdan bir ses çıkarken gözlerimin dolmasına engel olamadım. Ayağa kalkıp çıktım sınıftan. Ben babamı utandıracak hiçbir şey yapmadım.

BehiceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin