Kutay🕊️

899 70 45
                                    

Behice🕊️

Çıkış ziliyle birlikte toparlanmaya başladım. Bugün çok yorucu geçti. Yarın sınav olmamasına seviniyorum.

Sırtıma çantamı takıp yerimden kalktım. Sıranın üzerindeki silgi kırıntılarını sıranın uç kısmına toplayıp avucuma döktüm. Çıkışta hizmetli ablalar temizlik yapıyordu lakin içime sinen kendi batırdığım yeri temizlemekti. Benim sorumluluğumdu evvela. Zaten gün boyu yoruluyorlar.

"Behice..."

Kulağıma dolan sesle başımı kaldırdım dalgınca. Çağan gülümseyerek bana bakıyordu. Gülümsedim hemen.

"Birlikte çıkarız diye düşündüm. Ses yarışması hakkında detayları anlatmak istiyorum sana. Hem fikir almış olurum. Önceki gibi cesaretlendirirsin beni."

Silgi kırıntılarını tuttuğum elimi kendime doğru çekip başımı salladım. "Sınıftan çıkalım o zaman." dedim gülümseyerek. "Ama önce elimdekileri atmam lazım." deyip silgi kırıntılarını dökülmesin diye sıkı sıkıya kapattığım elimi gösterdim. Gülerek başını salladı.

"Tamam."

Yüzümdeki gülümseme eşliğinde başımı çevirdiğimde Kutay ile göz göze geldim. Hüzünle bakıyordu gözleri. Sırasının önünde, ayakta duruyordu. Sanki bir şey söyleyecek gibi bir hâli vardı. Ona bakmayı sürdürdüğümde başını çevirip hızla sınıftan çıktı. Bu sabah olanlar aklıma geliyordu. Anne sıcaklığı demişti bana. Annesiyle tanıştırmak istediğini söylemişti.

Çağan'ın yanından geçip çöpe doğru ilerledim. Avucumdaki silgi kırıntılarını çırptığımda Çağan'ın sesi geldi kulağıma.

"Gidelim mi?"

...

"Sınavlarınızı hemen okudum. Notlarınızı öğrenmek ister misiniz?"

Rasim hoca muzip bir ifadeyle gözlerini sınıfta gezdirdi. Sınıfta sesler yükseldiğinde hafifçe güldüm. Rasim hoca hep böyle yapardı. Tabiri caizse sınıfı coşturup öyle okurdu sınav notlarımızı. Notları okudukça değerlendirme yapardı. Yanlışlarımızı fark etmemizi sağlardı. İkinci sınav için bir çeşit hazırlıktı. Çünkü ilk sınavda sorduğu birkaç soruyu muhakkak ikinci sınavda da sorardı.

"Doğa... Kalk kızım." dedi Rasim hoca gözlüklerini düzelterek. Şimdi başlıyoruz işte.

Doğa ayağa kalkıp dikkatini hocaya verdi. Rasim hocaya döndüm. Sınav kağıdının önünü arkasını çevirdikten sonra gözlerini kısıp sınav kağıdını kendisine yaklaştırdı. Sınıfta gülüşmeler vardı. Ben de gülüyorum. Rasim hoca neler diyecek acaba?

"85... Gelişme var kızım sende. İlk üç soruyu yanlış yapmışsın. Dil bilgisi soruları. Bu konu üzerine çalış. Sırtın yere gelmez Allah'ın izniyle. Güzel kağıt, teşekkür ederim. Oturabilirsin."

Güldük. Doğa gülerek yerine oturdu. "Hocam video izliyorum o konuyla ilgili ama bir türlü oturtamadım. Boş bir vaktinizde yanınıza gelsem, anlatır mısınız? Lütfen."

Rasim hoca gözlüğünün üstünden Doğa'ya bakıp başını salladı.

"Beni gördüğün zaman yanıma gel. Dil bilgisi anlatacaktınız, de bana. Kafam çok dolu, unuturum. Acil bir işim olmadığı sürece anlatırım."

"Tamam hocam. Bu hafta içinde yanınıza uğrarım." dedi Doğa memnun hâlde. O sırada not defterine bir şeyler yazıyordu.

"Tamamdır. Başka sorun yoksa diğer arkadaşına geçiyorum." dedi Rasim hoca öğrenci edasında. Sınıfta gülüşmeler yükseldi. Gülerek Doğa'ya döndüm. Başını kaldırıp sınıfa baktı. Sonra Rasim hocaya dönüp güldü.

BehiceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin