Gambar yang ada pada tangannya itu digenggam kuat sebelum dikoyakkan kepada cebisan kecil. Rambut blonde panjangnya ditarik geram. Nyaring suara jeritannya bergema satu ruangan bilik.
"Hey, hey! What's wrong, Jess? " tanya lelaki yang baru keluar dari bilik mandi dengan hanya bertuala paras pinggang.
Gadis itu memeluk lutut di atas katil sambil menangis seperti baru kehilangan suami. Habis semua bantal dicampak ke bawah. Lelaki tadi bergerak dan duduk di bucu katil sambil merenung ke arah teman wanitanya yang sedang menangis itu.
Dagu gadis itu dipaut perlahan.
"Hey, what's wrong kitten? " tanya lelaki itu perlahan.
"Hiks.. he already have someone else.. hiks.. " ujar gadis itu tersedu-sedu.
"Who? "
"Franz. "
Lelaki itu mendengus geram. Lantas dia bangun dari katil dan berjalan ke arah tingkap yang besar. Timbul urat pada dahinya.
"That guy again! Can't you just stop thinking about him? " marah lelaki itu bengang.
"I.. can't.. hiks.. " gadis itu menggeleng kepala perlahan. Habis sembap wajahnya dek air mata.
"Jessica, wake up! He's not even here with you! I'm here. Why can't you just focus on us? Huh? Do I mean nothing to you, huh? " tanya lelaki itu dingin. Kaki panjangnya menuju ke arah Jessica.
Bahu gadis itu dipegang erat. Tajam matanya merenung segenap wajah Jessica yang masih menangis kesedihan.
"Focus on me! Not Franz! " tutur lelaki itu keras. Bahu gadis itu digoncang perlahan.
"Stop it, Chris! You're hurting me! " tangan lelaki itu ditepis kasar.
Jessica menjeling tajam ke arah Chris. Bengang! Bahunya diusap perlahan, merah akibat cengkaman lelaki itu. Wajah dihalakan ke arah lain.
Chris mengeluh pasrah. Rambut disebak ke belakang.
"Fine. I'm sorry, okay? " Chris mengangkat tangannya tanda mengalah.
"I just- "
"Please understand me! He's my first love and will be my last. I can't forget about him, Chris.. it's hard for me. " ujar gadis itu sedih.
Chris terdiam kelu. Hatinya terasa ditusuk pisau. Sakit!
"Then, can you just.. love me? " tanya Chris perlahan.
Jessica mengangkat wajahnya menatap sepasang mata hazel milik jejaka itu.
"I'm sorry, Chris. " tutur gadis itu perlahan. Wajah dihalakan ke arah lain, tidak sanggup melihat wajah lelaki itu.
"My heart just for him. " sambungnya bersahaja.
Chris ketawa hambar. Lelaki itu bangun dari katil dan berdiri di hadapan Jessica. Pandangannya berubah dingin. Jessica hanya mampu tundukkan pandangannya ke bawah, tidak mahu bertentang mata dengan lelaki itu.
"Alright, Jessica. Thank you for everything. I hope you'll be happy with him. " ujar Chris.
"Chris- "
Bam!
Tidak sempat memanggil, Chris sudah keluar dari bilik mereka. Sedikit sebanyak hal itu membuatkan hati Jessica sakit. Setidaknya tunggulah dulu dengar apa yang harus dia katakan. Huh! Lelaki semua sama.
YOU ARE READING
C | MAFIA LIMITED EDITION
Romance[𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬] ZARIETH MIKAEL FRANZ × HANIE NAURAH Dia dingin, tidak berhati perut dan kejam. Ya, kejam sehinggakan orang tidak mampu menganggap dirinya manusia tetapi iblis. Itulah realiti kehidupan Zarieth Mikael Franz. Akibat satu kema...