027

3.9K 168 1
                                    

Lena dibuai mimpi, tiba-tiba dahi Mikael berkerut menahan sakit yang menyerang di kepala. Rahang diketap kuat. Ah, sudah!

'oi.'

Suara garau Mika menerjah fikiran. Mikael mendengus perlahan. Padanlah kepala aku sakit! Mamat sengal ni rupanya. Haih. Gerutu hati kecil lelaki itu bengang.

'tak payah buat pekak. ' cemuh Mika sinis.

"Kau nak apa? " ujar Mikael sendirian sambil merenung ke arah siling putih di atas.

'offer gila apa kau bagi kat perempuan tu, huh? Aku musykil. ' sengaja suara halusinasi Mika itu tanya dengan suara meleret.

Mikael mengetap bibirnya rapat. Sakit! Tangannya laju meraba laci meja untuk mencari ubat penenang.

"Berambuslah kau. " ujar Mikael dingin. Nafas mula berubah termengah-mengah.

'Hmm.. kau ajak dia kahwin. '

Mikael terkedu sejenak. Tak, tidak perlu hairan kalau personaliti halusinasinya itu tahu semua perkara. Skodeng nombor satu! Cis!

'But unfortunately, she reject. Right? Ekeke! ' kekehan sinis bergema dalam fikiran.

"Diamlah, sial! " jerkah Mikael kuat. Cadar katil digenggam erat.

'tsk.. tsk.. cara kau tu bodoh, sebab tu dia tolak. Eh! Lupa, kau tu memang bodoh ekeke! ' perli Mika sinis disertakan tawa yang bergema. Seronok mencemuh tuan badan!

Mikael mengendahkan suara halusinasinya itu. Tangan masih mencari ubat penenang. Dengan sisa tenaga yang masih ada, lelaki itu bangkit dari pembaringannya. Lampu di atas meja kecil itu dibuka.

Argh! Mana ubat tu?! Semakin terasa sakit di kepala tatkala suara Mika semakin jelas kedengaran. Ah, tidak! Bukan sekarang!

'Tak apa, Mikael. Biar aku yang ambil alih tugas tu, ekeke! '

"J-jangan.. urk.. " perlahan-lahan kelopak mata Mikael tertutup rapat. Nafas panjang dihembus perlahan.

Beberapa saat kemudian, matanya terbuka semula. Pandangan sinis. Tangan naik meraup wajah sebelum senyuman kecil diukir pada bibirnya. Mika bangun dari katil besar itu. Badan direnggangkan sepuas hati dengan helaan nafas lega.

"Ah! What a life. " Mika keluar ke balkoni menghirup udara malam yang segar.

Angin malam menyentuh lembut tubuh Mika yang tidak berbaju itu. Hanya berseluar pendek paras lutut. Rambut coklat keperangannya disebak ke belakang.

"Hmm.. sunyinya malam ni. " Dagu ditopang di atas balkoni sambil merenung ke luar.

Tidak lama kemudian senyuman sinis terukir elok pada wajah. Tanpa membuang masa, lelaki itu masuk semula ke dalam biliknya. T-shirt putih lengan pendek disarung dan dipadankan dengan jaket kulit hitam. Seluar jeans dipakai selamba. Minyak wangi Giorgio Armani disembur ke seluruh tubuh.

Mika melihat wajahnya pada pantulan cermin. Diam.

"Kacak jugak rupanya aku ni, heh. " gumam lelaki itu bersahaja dan mengorak langkah ke pintu.

Misi rahsia, here we go!

Naurah menguap besar seraya menggosok kelopak matanya mamai. Rambut panjang mengurainya diselitkan ke belakang telinga. Haus pula tengah-tengah malam buta ni! Hisy!

Selipar kuning yang bercorak itik itu disarung ke kaki. Gadis itu mengorak langkah menuruni anak tangga berhati-hati. Tangannya meraba-raba dinding untuk mencari suis lampu. Gelap!

C | MAFIA LIMITED EDITIONWhere stories live. Discover now