032

3.8K 164 1
                                    

Bang!

Bang!

Bunyi tembakan di luar bilik itu membuatkan bahu Naurah terhinjut. Terkejut! Semakin berjujuran air mata gadis itu ketakutan. Ya Allah, siapa pula main tembak-tembak ni? Huwaa!

Nik berdecit geram sebelum menoleh ke arah Naurah.

"Bos! Kita kena lari sekarang! " ujar anak buahnya laju.

"Kau pergi get ready kereta pintu belakang! " arah Nik tegas.

"Baik, bos! "

Nik jalan menghapiri gadis itu dengan riak wajah dingin. Tali di tangan Naurah dibuka. Terkebil-kebil mata gadis itu melihat tindakan Nik.

"N-Nik.. "

"Not now, Naurah! Ikut aku! " marah Nik kasar. Tali di kaki gadis itu dibuka.

"Nik- "

Bam!

Belum sempat Nik bangun, pintu bilik ditendang kasar dari luar. Terhinjut bahu lelaki itu dengan bunyi tendangan yang kuat di pintu. Kus semangat! Tangan pantas menyelinap di belakang seluar mengeluarkan sebuah pistol.

Membulat mata Naurah memandang peralatan membunuh itu di tangan Nik. Sah, Nik gila!

"Oi, bangsat. "

Naurah menoleh ke arah empunya suara. Bertambah air matanya tatkala wajah beku Mikael menerjah kornea matanya. Ya Allah! Mikael! Dia datang! Mikael menjeling sekilas ke arah gadis itu.

Berkeletuk rahangnya menahan amarah yang semakin membuak-buak. Melihatkan kaki gadis itu masih terikat membuatkan urat timbul di leher lelaki itu. Wajah Nik direnung tajam.

Nik ketawa sinis. Hujung pistol dihalakan ke arah Naurah.

"Hello, Franz. " ujar Nik sinis.

"Walaupun kau datang tak diundang tapi tak apalah, nak buat macam mana kan? Haha. " lelaki itu ketawa halus. Naurah dikerling sekilas sebelum fokus kepada Mikael semula.

"Lepaskan dia. " ujar Mikael senada.

"Hmm.. why should I? " tanya Nik dengan wajah bingung. Provok!

Mikael mengetap rahangnya kuat.

"Jangan cabar aku, Tony. "

Nik ketawa halus. Pistol dijauhkan dari kepala Naurah. Entah apa yang lucu pun tidak tahu. Naurah jadi bingung di situ. Tony? Siapa pula tu?

"Franz, kau yang sepatutnya jangan cabar aku. " pistol dihalakan ke arah Mikael dengan renungan tajam.

"Dia hak milik aku. Tak ada siapa boleh ambil hak milik aku! " naik seoktaf suara Nik di ruangan bilik itu.

Suasana berubah hening dan dingin. Naurah seolah-olah tersepit di tengah-tengah antara dua jejaka itu. Apa yang sedang berlaku ni? Gadis itu bingung dan cemas dalam masa yang sama.

"She's not yours, you mf. " balas Mikael sinis. Renungan memerli diberikan kepada Nik.

"Kalau dia bukan aku punya, tak ada siapa akan dapat dia! " ujar Nik seperti orang tidak waras.

"Bâtard fou! (Bangsat!) " cemuh Mikael menyampah.

Leher Naurah dipaut erat menahan gadis itu dari bergerak. Naurah sudah panik semula. Ah, sudah! Hujung pistol ditekan pada dahi gadis itu.

"N-Nik.. a-apa awak buat ni?! " bergetar suara gadis itu ketakutan.

"Aku tak nak kau ada dengan dia, Naurah! Kau milik aku! Kau faham tak?! " jerkah Nik lantang. Terhinjut bahu gadis itu.

C | MAFIA LIMITED EDITIONWhere stories live. Discover now