Bab 8

178 3 0
                                    

Syed Adra terbangun pukul 2 pagi. Wajah itu muncul lagi ...merayu kasih dan cinta sedih berteman airmata..

Wajahnya diusap ...rumitnya situasi antara mereka ..dari mimpi si dia wujud dalam realiti tapi masih sama tak dapat digapai dengan tangan.

Si dia yang bermata bundar ..senyum yang sentiasa menggoda..melambai-lambai seakan ingin dipeluk erat. Bicaranya hanya menggunakan mata yang indah ...bibirnya jarang berbicara lebih kepada bahasa mata....apa ada disebalik mata sayunya ...Syed Adra ingin meneroka dunia si dia...

Tapi masih banyak yang dia tak Tahu...umur berapa ?asal mana? Lebih penting sekali dia nak jawapan kenapa si dia selalu muncul dalam mimpinya ...

Petanda jodoh ke?Mungkin jugak ..sampai dia terlajak ajak si dia kahwin ...

Telefon sebelah meja dicapai...talian di sebelah sana berdering tapi tiada jawapan agak lama Dail lagi....smpai lenguh jari....Ah mana pulak Dr. Shafie ni....

Akhirnya berjawab jugak.

"Hello..." Dengar suara macam tak berapa nak ceria.

"Wey apahal lambat jawab?" Terus serbu tak pakai helmet.

"Eh, memang lah ni time aku tido kot?"Jawab si penerima panggilan.

Tepuk dahi ...lupa time difference between Malaysia and Australia 3 jam tapi kalau sama pon tak logik nak call pukul 2 pagi...Aduiiii Syed Adra.

"Sorry, sorry ....aku kacau tapi aku ada benda nak consult kau ni"

"Ya Allah dah la call tengah tengah malam ..kacau projek aku pulak tu..esok esok tak boleh tanya ke Ad ?"

"Urgent sangat tak boleh tangguh , lagipon projek apa bro tengah-tengah malam kau bukan kontraktor kau tu doktor..errr bukan kau cakap tengah tido ke tadi?"

"Erkkk....."

Tetiba Shafie senyap tidak membalas sampai Syed Adra terlintas sesuatu....

Ketawa lepas Syed Adra pagi pagi buta...

"Sorry bro aku lupa kau dah ada bini..hahaha...."ketawa Masih bersisa tak jadi nak consult nanti tak pasal pasal baran si Shafie tu....terbantut pulak projek mega dia....

"Ha tahu x pe..esok aku call kau tak
pon kau call aku balik...k byeee...."

Tuttt....tuttt...tuttt dah terputus talian.

Eh laju je Shafie ni letak phone.Amboii kemain kau kan ....

Tak dapat jugak nak settle masalah dia. Tak boleh tidak esok mesti kena menghadap si dia...yes or no tak penting yang penting dia kena tahu perasaan Syed Adra yang dah uncontrollable ni....

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Mata lebam ..kulit kusam ...aduii semua lelaki tu punya pasal. Tapi dia tu sekali tengok pelik .tapi berkali-kali tengok rasa indah pulak....nak kawin lah macam ni ...eh....

Ainun yang masih mandi sambil melalak dengan suara kataknya mengganggu konsentrasi Shayla. Hurmmmm....tak sempat nak feeling lah ...

Shayla pon pelik dengan dirinya ...perasaan asyik terbuai buai je bila teringatkan lelaki tu...
Waima nama pon belum tahu.

Ah duduk dalam bilik ni....boleh stress lah asyik fikir pasal dia je ..

"Ai aku turun jap tau ...."

"Ok..ok...."

Aikk dengar jugak telinga Dr Ainun ni...ingat sibuk test vokal dah lupa member.

Sampai di lobi terkejut Shayla lelaki tu dengan santai dengan gaya macho berjalan ke arahnya. Ah sudah......nak gugur jantung dinda tengok kanda ....

Her Saviour Where stories live. Discover now