Bab 32

70 2 0
                                    

Seminggu kemudian Syed Adra terpacak menunggu Shayla di depan restoran. sengaja dia menunggu sehingga restoran ditutup. Don't want to create a scene.

Malam yang agak sejuk tapi dia sabarkan hati. Kalau diikutkan ego memang dia tak akan jejak kaki ke sini. Tapi dia perlukan closure.

"Shayla Azra "

Dia menyapa sedikit keras bilamana si dia melalui tempat persembunyiannya . Pucat wajah itu. Bibir terketar-ketar. Syed Adra pantas melelar pergelangan tangan si dia bila si dia cuba melarikan diri lagi.

Dia tak akan lepaskan Shayla selagi dia tak dapat jawapan.

"Lepas..."

Dingin sahaja suara itu. Tak beriak. Senyum jauh sekali.

"Please ...peoples are looking"

Lembut sedikit nadanya tapi masih dingin.

"We need to talk.."

Terus heret tangan Shayla tanpa kerelaaan dirinya.

"No....I tak nak "

eh degil betul. Nak jugak dicempung tubuh si dia geram punya pasal.

"I boleh guna cara kasar kalau you nak "

Kata -kata berbaur ugutan. Tak ada niat untuk menakutkan tapi dia perlu bercakap dengan Shayla. Selepas empat tahun yang panjang dia perlukan explanation.

"Fine .." mengalah pon.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Shayla resah. Sesekali tilik jam ditangan. Mesti Aryan tengah tunggu.

Mereka duduk disebuah bangku sebuah taman. Syed Adra menyisip kopi yang dibeli dari vending machine.

Masih tiada bicara keluar. Shayla tak tahu nak bereaksi macamana. Rindu,marah,benci ...semua perasaan bercampur-baur. Dia ingat Syed Adra tak akan cari dia lagi. Tapi tekaan dia salah...

Hurmm...tunduk mengeluh ....Nak tak nak kena hadap jugak.

"Why did you lie to me?"

Soalan dari Syed Adra menyakitkan hati Shayla. Patutnya soalan tu dia yang tanya bukan lelaki ini.

"You said you go back to Malaysia...but you are still here...how could you lie to me.."

Syed Adra tak mengalah. Shayla diam sahaja. Dia akui memang dia tipu Syed Adra tapi penipuan Syed Adra lagi besar dari apa yang dia buat. Dia memang tak boleh terima.

"I don't know...maybe I don't love you enough "

Okay ini jawapan menipu sangat. Bohong hati sendiri. Syed Adra tunduk.

"Where are you staying?"

Eh! Tiba-tiba tukar topik. Shayla diam sahaja memang tak lah dia nak bagitahu lelaki ni mana dia tinggal.

"Somewhere around here..."

Jawapan Selamat. Diam lagi....

"Adra boleh tak kita jumpa lain kali..hari ni saya penat sangat"

Tak nak panggil Hilman lagi. Takut hati teringat kenangan lama. Sakit bila dikenang.

Lelaki itu bangun dari kerusi meningalkan dia tanpa sepatah kata. Eh..macam tu je.... hurmmm terbit sedikit rasa kecewa dihati. Walaupon tadi dia Beria ria mengelak dari bertemu.

Shayla malas nak melayan ego lelaki ITU, dia dah lewat jemput Aryan.











Her Saviour Where stories live. Discover now