Bab 25

83 2 0
                                    

Syed Hilman Adra seorang pengarah hospital swasta yang terkenal dikalangan vip dan selebriti Malaysia. Berita yang terpampang di dada akhbar tentang dirinya diselak tapi tidak dibaca. Dia lebih suka low profile. Dia tidak ingin dikenali. Tapi bocor jugak berita tentang dirinya dimedia sosial.

Teh kelat tanpa rasa diteguk rakus. Katanya bagus untuk insomnia dah bertahun dia minum masih jugak tak sembuh-sembuh.

"Bullshit .." sambil merenung teh yang masih bersisa dalam cawan.

Pintu bilik ditolak kasar dari luar. Hampir mencarut dia tetapi bila melihat Syafie muncul sambil tersengih dia mencebik.

What's up bro...famous kau sekarang masuk paper bagai"

Syed Adra juling mata buat rolling eyes.
Malas nak layan Syafie.

"Busy body kau kan ...?tak payah rawat patient ke?" Nak bankrap kan hospital ni ke?"

Sinis betul ayat kepada sahabat lamanya merangkap doktor bertugas di sini.

"Amboiiii ayat ....."

Gelak sinis biar Syafie rasa mengulat saja kerjanya. Tak nampak gaya doktor. Macam kutu rayau adalah.haha...

"Sekarang lunch time kot....aku nak ajak kau keluar makan ni"

"Dah kenyang .."

Ringkas padat serious tak beriak lansung jawapan.

"Weyhhh jomlah....teman aku makan,aku bukan apa sejak jadi duda semula ni lonely pulak rasa...."

Syed Adra tahan gelak. Drama king sangat.

"Lonely la sangat ...lagi sebulan nak menikah dah lupa ke ?huh"

"A'ah lah..eh wujud lagi kau dalam dunia nyata ....ingat dah lupa pasal kawan-kawan kau...." Syafie bantai gelak.

Syed Adra buat-buat tak faham. Memang dia gila kerja sampai dengan kawan sendiri pon dia jarang ada masa nak lepak. Mata khusyuk membaca email baru yang masuk.

"Weyhh jom ar....aku lagi sikit nak leave the club ini je lah chance aku nak lepak ngan kau "

Merepek apa la Syafie ni.

"Club apa pulak?sejak bila kau pergi clubbing ni?"

"Aiii kau bukan tak tahu...aku duda tersuci tau..tak main clubbing semua tu ...aku citer pasal club Duda Duda hot semalaysia lah"

Erkkk...Syed Adra buat muka menyampah.

"Tak payah lah nak buat muka suci sangat kau pon tersenarai dalam list club Duda hot okay kau Duda jugak kan dah lupa ?" Syafie sambung lagi.

" Eh blah la....pergi check patient ke apa...."

Beginilah kalau dilayan borak dengan Syafie ni memang tak pernah nak serious.

"Habis lunch date ni macamana ?Tak habis lagi Syafie ni.

"Ajak bakal bini baru kau..."

Syed Adra halau Syafie dengan isyarat tangan.

"Ala...baru nak sweet sweet dengan Abang Ad" Syafie buat muka mengada.

"Blah...blah...sebelum pen ni tercacak kat dahi kau"dilemparnya sebatang pen ke arah Syafie.Nasib sempat mengelak..kalau tak dah tercacat abang Syafie dah kurang hensem naik pelamin kali ke 2.Hehe....

Sebaik Syafie keluar Syed Adra menung didepan computer. Email yang baru diterima menyentakkan hati. Rasa sebu pulak membaca undangan seminar perubatan dari Australia.

"It's been 4 years Adra.....just forget about everything"

"But still ...I keep dreaming about her"

Macamanalah nak lupa kan.....it's not that easy. Macam baru semalam she hug and kiss me passionately.

Pejam mata ...relax...just forget about her.



Her Saviour Where stories live. Discover now