Bab 35

75 2 0
                                    

Syed Adra merenung tubuh isterinya di sebelah. Tenang dalam lenanya. Selimut ditarik menutup tubuh yang terdedah bila nampak berkeriut sedikit wajah itu menahan sejuk.

Dia membenamkan wajahnya dileher yang sangat menggoda jiwa lelakinya. Melepaskan rasa rindu yang dipendam sekian lama.

Rengekan manja dalam lena dari si dia mencetuskan senyuman dibibinya.

Tak berubah dari dulu ....seducing. Tersenyum senget layaknya kucing jantan.

Baru nak eratkan pelukan telefon Shayla berkelip. Sedikit bergegar menandakan ada panggilan masuk.

Nama sweetheart dengan emoji kiss  tertera di screen.

Arghhh.....Syed Adra diserang rasa cemburu. Siapa sweetheart ni?Takkan Shayla tipu dia lagi. Jadi apa yang baru belaku tadi apa maknanya?...cinta atau nafsu semata-mata?

"Ah!Shayla kenapa kau tak habis-habis mainkan perasaan aku?

Syed Adra mengertap rahangnya.  Dia ingatkan perhatian dan kasih -sayang Shayla semalam sudah menunjukkan tanda-tanda positif dalam perhubungan mereka...Tapi.....tipu daya belaka.
Patutlah beria minta break-off dah ada yang lain rupanya.

Syed Adra biarkan saja berkali-kali panggilan dari "sweetheart" tanpa ada rasa untuk menjawab. Sakit pulak hatinya.

Ting! Satu mesej diterima.

"Waiting for you ....love you so much" Disusuli emoji love.

Makin mendidih darah Syed Adra membaca text dari "sweetheart". Shayla yang masih pulas disisinya direnung.

"Jangan harap aku akan lepaskan kau dear, you're mine ...only mine "

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Tersedar dari tidur yang cukup lena Shayla tersenyum. Raba sebelah cari Aryan. Eh....kosong.

Shayla bingkas bangun. Tengok sekeliling baru sedar dia bukan dalam bilik sewa kecilnya.

Otak ligat memikir. Arghh....terimbas kejadian semalam. Dilihat tubuhnya yang masih terdedah. Malunya...macam mana boleh terbabas ni!

Bilik hotel hanya ada dia seorang. Mana perginya lelaki itu?

Kelam-kabut bangun sarung baju.  Capai handphone atas meja kecil sebelah katil. Terancap matanya pada nota kecil beserta beberapa keeping Australian dollar yang terselit di bawah handphone.

"I think this much of money is enough to pay for your service last night ...."

Nota direnyuk kemudian dicampak. Tergamak lelaki itu menganggap dirinya semurah ini. Tanpa menunggu lagi Shayla berlari keluar dari bilik hotel setelah siap berpakaian bersama linangan airmata.

"I hate you Adra .."

Hatinya dilukai sekali lagi sehingga dirasakan tiada ruang lagi untuk lelaki itu.

Her Saviour Where stories live. Discover now