Syed Adra makin sibuk sejak Shayla jejak kaki di bumi Malaysia. Macam nak jauhkan diri pon ada ..
Shayla menghabiskan hari hari dengan rutin biasa. Fokus pada Aryan. Anak lelakinya itu makin aktif. Mulut pon makin becok. Dengan bahasa Melayu yang makin fasih hasil tengok kartun upin ipin setiap hari,pelat dia pon makin kurang dah. Lagilah bising mulutnya. Sekarang ni dia dah mula ajar Aryan panggil dia Ibu.Biar nampak kemelayuan sikit. Syed Adra disuruh panggil abah. Tapi itulah tersasul.jugaklah kadangkala tu. Dah biasa dengan mom , dad tu kan. Hailah anak.
Kadangkala Syed Adra yang kepenatan balik dari kerja terpaksa layan jugak karenah Aryan. Tapi nampak suka je.
Shayla biarkan dua beranak itu menguatkan bonding. Maklumlah Aryan kan baru kenal ayah kandung dia. Cuma kadangkala cemburu jugak Syed Adra lebih memberi perhatian pada Aryan. Dia ni macam tak wujud saja. Alah kalau Syed Adra cuba bercakap pon Shayla bukan melayan sangat. Perang dingin dari Australia belum berakhir. Masing2 nak tegakkan ego.
"You boleh tak kalau I nak kerja?"
Malam itu saat Syed Adra khusyuk menatap screen handphone Shayla cuba minta izin untuk bekerja. Syed Adra angkat muka pandang Shayla. Serius sangat nampak tak puas hati.
"Kenapa?duit I bagi tak cukup ke?kalau tak cukup I tambah...."
Ini yang Shayla malas bercakap dengan Syed Adra ni. Ada je nak membangkang.
"Bukan pasal duitlah ....you tahu kan I dah biasa kerja....tiba tiba balik sini rutin berubah..I tak biasa ....."
"Habis tu Aryan siapa nak jaga?"
"Alah nanti I carikan dia babysitter la...."
"Sayang I tak suka orang luar jaga anak I....and lagi satu boleh tak you tukar panggilan I?"
Eh! Orang nak minta izin kerja sekali topik lain pulak keluar. Apa kes? Shayla buat muka cemberut.
"Apa kata starting from today you panggil I abang....biar nampak kemelayuan sikit ...Aryan pon dah boleh panggil I abah tau...yang you ni ..ber "you" "I" tak habis-habis....."
"Fine...kalau I panggil you abang you izinkan I kerja ek?" Nego sikit. Win win situation kan?
Syed Adra berfikir seketika.
"Boleh tapi kerja dengan I lah...."
Shayla buat muka teruja. Betul kata Ainun laki dia boleh saja buat vacancy untuk dia. Iyalah bos kan.
"Betul ke ni?position apa?" Soal Shayla tak sabar. Teruja sangat nak kerja. Mata pon dah bersinar-sinar dengan senyum yang tak dipaksa.Lebar sungguh sampai telinga.
"Scope kerja you senang je ...pakai seksi seksi tunggu I atas katil" Bisik Syed Adra gatal. Eh bila pulak lah Syed Adra ni kat sebelah dia makin rapat pulak tu.
"Ishhh....menyampah you ni...."
Syed Adra ketawa nakal.
"Bukan you..a.b.a.n.g" Syed Adra eja satu-satu.
Shayla pukul bahu Syed Adra geram.
"And since sayang suka sangat kerja ..don't worry abang takkan bagi cuti" sambung Syed Adra lagi.
Shayla cuba nak larikan diri tapi belum sempat bangun dia dah ditarik ke atas ribaan Syed Adra.
"Sayang ingat lagi kan perjanjian kita...?"
Shayla jungkit kening. Ingatkan Syed Adra adah lupa perjanjian mereka. Takkan Syed Adra nak ...
"And abang rasa takkan pernah bosan lah dengan sayang sampai hujung nyawa.. so tak ada istilah "break off " antara kita ...kalau itu yang sayang tengah risaukan"
Eh! Memandai saja Syed Adra ni buat kesimpulan.
"Siapa risau kena tinggal? Tak risaulah ...." Bisik Shayla dalam hati.
Shayla gigit bibir. Cup! Terasa hangat bibirnya. Syed Adra sengih tak bersalah.
"Tu lah goda abang sangat kan dah mendapat..."
Siap jeling jeling mata.
"Eh...bila masa I goda.." belum sempat habis ayatnya. Dia dah dibaringkan bibirnya disenyapkan dengan sepasang bibir milik suaminya. Sebelah tangan Syed Adra mencapai suis lampu tidur lalu di"off" kan.
"Assalamualaikum Sayang...."
Serentak itu Shayla hanyut dalam belaian asmara suaminya.
YOU ARE READING
Her Saviour
Roman d'amour"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...