Jejak saja kakinya di bumi Australia mulalah rasa sebu. Tambah-tambah airport Sydney mulalah teringat kenangan si dia menangis bagai nak rak kat sini. Haihhhh....
Tak sedar mata dah meliar sana sini.
Bahu ditepuk kasar. Mendengus Syed Adra.
"Helokkk sangat ke minah salleh yang kau ralit sangat usha ?
Syafie sengih tak bersalah.Eh memang tak salah apa?
Menyesal pulak bawak Syafie ni.
"Eh kau ni ..ingat aku sangap sangat ke?"
Syafie buat muka menyampah.
"Sangap tak sangap la..dah 3 tahun menduda manalah tahu kot-kot turn on tengok minah salleh ...terbukak atas bawah "
Usik Syafie penuh makna siap buat gaya buka atas bawah. Syed Adra siku Syafie.Mengaduh sekejap kawan.
"Kau ingat aku duda murahan main sapu je semua ..."
Serious je Syed Adra membalas.
"Kau tu ingat sikit jaga mata....ingat bini kat Malaysia nun.."
"Hello mata aku suci okay...dah ada yang halal yang haram semua tak main la kawan.."
Eh bukan main lagi berlagak suci.
Menyesal pulak bawak dia ni. Malas melayan Syafie, si duda hot tarik bagasi meninggalkan balai ketibaan.
"Eh selamba je duda sangap ni tinggal aku...."
Cepat-cepat langkah Syed Adra disaingi. Lama-lama kat sini tercemar pulak bijik mata...macam macam jenis godaan depan mata ni oiiiii......
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Selesai conference hari pertama terus balik hotel. Letih sangat.Apa kau ingat senang jadi doctors. Sentiasa kena belajar nak nak lagi pelik2 je penyakit manusia sekarang. Macam2 kajian kena buat.
"Weyhhh....takkan berkurung je dalam ni ...jauh jauh datang ..."
Mulalah Syafie merungut. Syed Adra rebahkan diri atas katil empuk. Penat ..
"Aku datang sini nak kerja bukan merewang..."
Malas nak layan mamat sengal merangkap kawan baik dia tu.
Syafie mencebik. Pelik lah dengan duda hot sekor tu. Tak reti nak menikmati hidup lansung.
"Mana port makan best sini...?"
Masih tak putus asa nak ajak Syed Adra tengok dunia luar. Kat Malaysia pon asyik kerja...kat overseas pon sama ....haih....dah heret member datang sini cuci mata lah sikit.
"Order room service je ..."
Eh memang mintak siku lah duda sekor ni. Kalau tahu macam ni baik duduk rumah..ada gak bini tolong masakkan. Tetiba rasa rindu pulak dekat bini yang baru dinikahi sebulan ...
Terlintas idea bila teringat bini. Telefon diambil.
"Hello Sayang buat apa tu...rindu abang tak?"
Tak ada mukadimah terus bersayang Sayang bila talian di sebelah sana diangkat.
"Eiii mengada tau....tengah rilex rilex je...kalau abang ada jugak aktiviti..."
Eh bukan main bini pon. Melayan jugak.
"Alah sabar la Sayang abang kat sini seminggu je lah..nanti abang balik Malaysia terus landing atas sayang tau..."
Terkekeh-kekeh si isteri ketawa dihujung talian kena usik dengan suami...
"Sunyilah yang ....tak ada orang teman makan....." Mengadu kalah budak-budak.
"Partner abang kan ada....nape tak ajak ?
"Menyampahlah Ad tu....tak ada life lansung ...nak ajak makan luar pon susah"
"Abang jangan nak mengada ek....nak "makan luar" pulak..."
Eh Salah faham pulak bini.
"Ala yang bukan makan luar ...makan kat luar ...kat luar .....faham ...."
"Ha jangan main-main abang ..kalau ayang tahu abang makan luar ...ayang potong abang punya tut....."
Amboi ganasnya bini! Takut ....
"Tak adalah yang ...abang setia hujung nyawa tau....." Ceh ayat..
Pap! Eh sebiji bantal singgah kat kepala. Syed Adra tersengih selamba.
"Oklah yang duda sangap ni jeles pulak....abang call tadi nak tanya port makan best kat sini kan yang pernah study sini..sekali melalut ke lain pulak ...hahah...tak memasal kena baling bantal ni.."
"Takpe nanti ayang wasap nama restoran halal tu.... bye abang .....jaga hati...jaga mata tau .."
"Ok yang bye...muah..muah...."
Syed Adra buat gaya nak muntah tengok Syafie kiss handphone.Eleh jeleslah tu.
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...