Awal pagi itu seusai suaminya keluar bekerja Shayla telefon Ainun. Minta tolong jagakan Aryan sekejap. Bukan main seronok Ainun. Bila ditanya Shayla cakap dia nak buat surprise untuk suami.Jawapan selamat supaya Ainun tak syak apa-apa.
Sebenarnya hati Shayla memang curious sangat nak tahu. Siapa perempuan yang hantar mesej kepada suaminya semalam.
Entahlah sejak kebelakangan ini dia mula rasa syak pada suaminya. Sebelum ini walaupon dia tahu Syed Adra ada isteri lain tak pernah pulak macam itu.Hati kuat mengatakan ini perempuan lain. Yang baru ke apa?
Jadi tengahari tu dia plan nak stalk suami dia. Masuk dalam grab car Shayla tepuk dahi. Teringat yang dia tak tahu mana lokasi suaminya akan jumpa perempuan tu. Apa punya sengal. Ah! terjah pejabat sajalah mana tahu dia boleh skodeng mana suaminya keluar bolehlah dia follow dari belakang. Dah gaya detektif konan pon ada jugak.
Masalahnya sampai saja kat lobi hospital dia baru teringat dia tak tahu tingkat berapa. Aduhaiiii....sengal sungguh.
Kena check dengan siapa ni? Takkan nak tanya suami mestilah kantoi. Dalam pada dok berfikir tu ternampak lah kelibat suami Ainun.
"Err.....Dr Syafie right?"
Tebalkan muka. Malu tak terkira sebab dia bukan biasa sangat bercakap dengan Dr. Syafie ni. Gitu-gitu je....
"Eh Shayla kan ? Datang jumpa Ad ke?"
"Ye...a'ah tapi tu lah..lupa pulak tingkat berapa ..hari tu dia ada bagitahu saya yang lupa...aduhaiiii..."
Berlakon sikit sambil ketuk kepala. Nasib baik Dr Syafie tak syak apa apa.
"Oh bilik dia tingkat 5, bilik no 1, nak saya tolong tunjukkan ke?"
"Eh...takpe ..takpe ....saya pergi sendiri...tapi Dr tak payah bagitahu dia saya ada sini sebab saya nak buat surprise "
Hentam sajalah. Dr Syafie ketawa kecil. Apa yang lucu entah. Shayla ni dah rasa nak terkecing pon ada. Takut kantoi.
"Kalau macam tu saya minta diri dulu ye..."
Dr. Syafie mengangguk. Shayla cepat-cepat menuju ke lift. Butang lift ditekan.
Ting! Sampai pon. Bilik no 1 dituju. Tertera nama suaminya dipintu. Makin berdebar pulak.
Pintu ditolak perlahan ada satu ruangan yang tertulis pembantu doktor. Nurse kot. Tapi kosong. Oh ye lah sekarang kan tengahari. Keluar lunch kot.
Ada lagi satu pintu bilik untuk doktor Shayla agaklah sebab ada tulis kat pintu "consultation room"
Hati Masih berbelah bagi samada nak buka atau tak sebab ini dah kira menceroboh. Lama dia berdiri depan pintu. Akhirnya dia buat keputusan untuk terjah saja. Surprise katanya....
Shayla tolak daun pintu perlahan-lahan menjengul kepalanya. Nampak kelibat suami dia seorang diri duduk atas sofa membelakangi dia. Fuhh....lega.
Terus terjah masuk.
"Ab...abang...!!!
Tak sedar bila dia terjerit kuat menempik macam orang gila.
Darah naik menyerbu kepala....rasa pening tiba-tiba. Tak lama lepas tu dunia dia gelap. Pengsan!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Shayla buka mata perlahan-lahan. Pegang kepala yang masih rasa agak berat.
"Ella..."
Shayla toleh sebelah datangnya suara. Bila dia buka mata nampak muka Ainun yang tengah risau.
"Ai..." Shayla masih lagi kebingungan. Nampak macam ada kat bilik hospital.
"Kau kenapa Ella...?terkejut aku tau laki aku call bagitahu kau pengsan admitted kat sini..."
Shayla cuba imbas balik kejadian sebelum dia tiba-tiba pengsan tadi. Terimbas adegan yang dia nampak di depan mata. Syed Adra tengah pangku seorang perempuan yang terbaring di atas ribanya sambil tangan suaminya dipegang perempuan itu.
Dia pasti perempuan itu bukan yang dia jumpa di Mall hari tu. Bukan madu dia. Siapa dia?yang ke 3 pulak ke?
Shayla renung wajah Ainun menahan rasa sebak dalam dada. Tapi menitis jugak setitik dua airmata.
"Ai..."
"Eh ..kau ni kenapa Ella ...?Risau aku ..kau ada rasa sakit kat mana mana ke?nak aku panggilkan doktor?"
Shayla gelengkan kepala.
"Aku okay.....cuma pening sikit.... Aryan mana?"
"Aryan ada kat luar ...dengan suami kau ..."
"Boleh tak kau bawak Aryan kat aku Ai?"
"Eh kau kan tak sihat lagi ni.....tadi laki kau bawak dia keluar sebab Aryan merengek nak baring sebelah kau ....dia risau Aryan ganggu kau...."
"Please Ai..aku nak jumpa Aryan"
"Okay..okay....jap"
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...