Bab 12

145 3 0
                                    

Syed Adra gelisah sudah lebih dari setengah jam si dia lewat. Adakah si dia ubah fikiran?Imam yang akan menikahkan mereka menyuruh dia bertenang.

Risau pulak dibuatnya. Hal apa agaknya?Takkan lah ada benda buruk jadi pulak.Ya Allah tolong lindungi dia.

Jam ditangan dikerling. Lima minit berlalu lagi..Ah dia makin tak keruan.

Tersiksa rasa menanti seseorang yang dia tunggu sepanjang hidupnya ...

Tik..tok...tik...tok....pasangan yang datang selepas dirinya dinikahkan dahulu oleh Imam supaya tidak membuang masa.

Resah berdiri dia duduk di tangga masjid. Silapnya jugak memberi pilihan kepada si dia ...she can come or she can just ignore it.

How stupid you are Syed Adra.
Syed Adra membenamkan kepala seketika, cuba menghalau resah dihati.Mungkin dia tak datang.

Seketika bahunya disentuh. Kepala diangkat ....Imam masjid senyum.

"Are you ready? Your bride is here"

Syed Adra berpaling mencari sosok tubuh ke arah yang ditunjukkan Imam.
Si dia tersenyum dengan baju kurung putih dan selendang labuh.Cantik seadanya,tak perlu aksesori hebat. Aura si dia menggamit rasa yang sukar diungkap .Masha Allah Syed Adra terpegun sekejap.

"Ehem...I think you can stare her all you want after the nikah ceremony "Tegur Imam .

Syed Adra sengih rasa nak gugur jantung kanda takut dinda tak datang.

Si dia berjalan masuk ke masjid ditemani temannya.

Lafaz akad ditutur tanpa tersekat. Setelah itu dia menghampiri si dia yang sudah sah menjadi isteri. Tak sabar nak peluk.Eh....😜

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ciuman Hilman didahi sejuk dan nyaman. Pertama kali disentuh lelaki membuatkan Shayla rasa terharu.Hari ini dia tahu nama penuh lelaki itu...

Syed Hilman Adra!

Dan Hilman tersengih saat bertanya nama penuhnya sebelum akad nikah tadi,semua borang diisi waktu itu. Express marriage katakan.

Selesai mengucup dahi Hilman bisikkan sesuatu yang membuat bulu roma Shayla meremang.

"As I told you before I want to make love with you (diam sekejap)..... passionately....."yang belakang tu ditambah hari ni.....ah seram...

Ah rasa sebu pulak perut Shayla. Ainun tersengih gelihati melihat wajah pucat Shayla. Aipp curi dengar pulak minah ni!

Berjalan keluar dari masjid Pon jauh jauh takut punya pasal. Kalau diterkamnya kat sini,tak ke haru biru kan?haihh...
Hilman ni memang unpredictable...

"Eh...eh...jap bergambar dulu"

Ainun dengan rela hati buka kamera handphone jadi jurugambar tak berbayar.

"Rapat la sikit oiii.....dah sah dah"

Bebel Ainun bila Shayla berdiri jauh sikit dari Hilman. Eh haruslah malu dia tak pernah serapat ini dengan lelaki asing.

Tapi Syed Adra selamba tarik dia dekat seraya memeluk pinggangnya.

Mulalah kaki rasa lembik . Menggeletar.Syed Hilman Adra ni memang kuat aura dia, sampai nak pengsan Shayla dibuatnya. Pegangan erat pada jari-jemarinya buatkan Shayla membahang. Jantung dah start mengepam. Lama lagi ke dia nak pegang ni??Dan saat Hilman merapatkan lagi pelukan gugur terus jantung Shayla. Rapat sangat ni suamiku....

Jurugambar tak berbayar sengih memanjang.Seronok kenakan pengantin baru dengan macam-macam posing. Untuk kenangan katanya nanti anak-anak boleh tengok. Erkkk...anak-anak....mak aih jauh angan-angan si Ainun ni ..

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ainun dihantar ke rumah sewanya selepas itu tinggal Shayla Dan Hilman berdua.

Tanpa menunggu Hilman pegang tangan Shayla membawa ke bibirnya lalu dikucup.

"Thank you for coming " ucapnya syahdu.

Shayla dah hilang kata ...sejak dari masjid nafas pon dah huru-hara sama macam kepala otaknya.Rasa macam mimpi pulak.

"Err awak sewa ke kereta ni?"

Soalan nak hilangkan gugup. Kan dah kata Shayla ni .. kadangkala soalan jauh dari topik asal...pelik... hahaha.

"Yes dear ...at this moment but later once I get a job I'll buy us new car "

Eh ...rasa macam meminta-minta pulak. Shayla tak kisah pon semua tu tapi dia tak tahu nak cakap apa.gugup tak habis habis terkeluar soalan luar alam.

"Eh no I meant ..ah....." Gagap lagi...

"It's fine dear, I understand" Balas Syed Adra tenang. Shayla tunduk terdiam membiarkan tangan dikucup bertubi-tubi oleh si dia yang sudah sah menjadi suami. Tak berani nak tunjuk muka yang makin merah membahang setelah mendengar perkataan dear keluar dari mulut si suami.Ah rasa bahagia sampai ke langit.

"So this is it,our big day..are you ready to live with me?"

Shayla mengangguk lagi.Pasrah dan redho.



Her Saviour Where stories live. Discover now