Tiba di Medical School of Camperdown Shayla mengeluh.Dapat pulak text dari Ainun tunggu sekejap katanya tetiba ada Hal.Tadi bukan main aku nak ditinggalnya. Propa betul minah kalut ni.
Luas jugak kampus tempat Ainun belajar ni.Bakal doktor katanya.Sesuailah dengan Ainun yang bijak tu.
Shayla?hurmmm takat belajar bidang perakaunan sahaja.
Beberapa pelajar yang berselisih dengan Shayla ada yang senyum ada yang buat tak kisah .Biasalah dekat kampus macam-macam perangai. Tapi Shayla kurang bersosial jadi dia tak ambik port sangat kalau ada yang perangai luar alam.Dia tak ada masa nak kaji sifat manusia. Lainlah Ainun bakal doktor bedah TU mungkin lah kan. Hehe..
Shayla hanya tahu belajar..belajar ..kerja ...Ainun pon selalu cakap dia anti sosial. Shayla bukan anti sosial tapi dia rendah diri bila berada di tengah-tengah orang ramai.
Lagipon dia suka berkerja dengan nombor berbanding dengan orang. Perlu ke bersosial berlebihan?
Lenguh berdiri Shayla duduk atas rumput padang luas depan kampus.Janji memang nak jumpa Ainun kat sini.Kalau tempat lain memang dia tak tahu..takut sesat dalam kampus.
Bag pack yang agak padat diletak disebelah sambil mata melingas kiri kanan memerhatikan gelagat pelajar-pelajar yang berada di sekitar.Ada yang tengah study group,lepak ambik angin dan exercise.Bila dia pandang ke belakang pulak...arghhhh...cepat-cepat pejam mata. Pipi membahang nampak sepasang student tengah kissing. Segan oiiiii.....kalau kat Malaysia ni dah lama kena jegil dengan orang sekeliling ye lah budaya kan berbeza kat Malaysia. Showing affection in public is a big no.heheh...Shayla lebih suka budaya Malaysia yang pemalu dan sopan kaya dengan adat dan budaya tapi disini kenalah pejam mata melihat budaya mereka.
"Haihh kalau lama lagi duduk kat Aussie ni makin tercemar mata suci ni ...."Desis Shayla
Shayla tak biasa dan selalu mengelak kalau ternampak benda benda sebegitu ..segan.
Kedua belah tangan ditekap ke pipi untuk menutup pipi yang makin merah membahang.
"Parah macam ni nampak couple je aku yang malu....haihhhh...."
"Ella,my darling"
Hurmm tak payah teka pon dah tahu dah siapa yang terjerit-jerit kuat.Ainun ni memang kontra sangat dengan personaliti Shayla.Lebih outgoing...ceria, tak kontrol ayu lansung..erkkkk...
Berlari-lari anak Ainun sambil mengelui nama Shayla...dah sampai dipeluk cium tanpa segan silu...aduhhhh.....
Dah puas peluk cium dia tengok Shayla tak berkelip...rindu....
"Singgah rumah aku kejap boleh tak Ella...aku teritnggal beg" Ainun buat muka tak bersalah...
Pagi tadi beria cakap nak tinggalkan Shayla....haihhhh.....
Shayla buat muka bengang ...Ainun angkat dua tangan merayu ..."Sorry..." Ainun mengedipkan sedikit matanya buatkan Shayla lepas tawa sambil menekup mulut..
"Kau ni kan Ainun tak berubah .. dah..dah ..Jom nanti lambat"
Mereka Jalan berdampingan sambil lengan dipeluk erat Ainun....terubat rindu pada sahabatnya yang seorang itu..
"Arghh...."Jatuh tertuduk Ainun bila merempuh seseorang. Jalan kelam-kabut tak tengok kiri kanan kena rempuh atau Ainun rempuh orang ..itu biasa.
Cepat-cepat Shayla bantu Ainun berdiri mata tak lepas dari kerisauan...
"I'm sorry" ucap Shayla ...tapi terkedu bila mata bertentang dengan seorang lelaki yang dirempuh Ainun tadi..
Lelaki itu merenungnya tak berkelip..
Marah sangat kah?Fikir Shayla..."I'm sorry again sir"ucap Shayla lagi mungkin lelaki ni masih tak puas hati.
Lelaki itu hanya diam meratah wajahnya tanpa mengalihkan sedikit perhatian atau menghiraukan permintaan maaf darinya tadi....
Seketika lelaki itu senyum...tapi senyum tu...kenapa pelik...cringe smile ...tetiba Shayla rasa seram ...
"I want to make love with you" bersama senyuman miang or maybe cringe ??
Lelaki itu terus berlalu sambil mengenyit mata padanya.Eh...
"What a weird man"Kenal pon tidak jumpa pon tak pernah tetiba nak ...what????make love??pervert .....Seolah baru tersedar dari dihipnotis Shayla menggumam geram bercampur pelik....
"Takut aku Ella ...mamat tu semacam je...terlanggar je pon ..macam nak telan orang "
Ujar Ainun sambil mengibas bahagian bajunya yang disinggahi rumput-rumput kering lepas terjatuh tadi...Shayla diam membisu ada rasa pelik mejalar sampai ke hati..eh...
"Ella...Ella...oiiiii"terkejut Shayla dengar Ainun serum nama dia kuat .
"Hah....."
"Hah..hah....kau dengar tak aku tanya mamat tu cakap apa?dia marah sangat ke? Tanya Ainun
Shayla terdiam lagi.
Marah?marah ke?entah....Shayla tengah menghadam apa yang tengah berlaku ni ...pelik...."Eh kau ni ...aku tanya boleh pulak kau senyap" Ainun mengomel.
"Ah...tadi tu dia tak marah dia cakap sorry...."bohong Shayla tergagap sudah takkan lah nak bagitahu Ainun mamat tu berlucah dengan dia...
"Eh..eh...dahlah mamat tu pon dah blah baru kau nak tanya tadi kau senyap pulak..."Shayla membebel.
Tersengih Ainun.
"Aku takut jugak nak ngadap muka dia tadi seram, dah dah jangan marah kita nak bercuti ni nak happy happy"
Pandailah kau mengelak Ainun.
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...