Sejak kejadian di hotel kelibat Syed Adra tidak kelihatan. Dah balik Malaysia agaknya fikir Shayla. Lega seketika dia dapat lah lapangkan dada yang sesak.
Tapi sebulan selepas itu Syed Adra terpacak menunggu dia di depan restoran ketika dia balik dari kerja.
Nasib baiklah semua staff dah balik.Kalau tak jenuh la kena gosip lagi.
Tak diendahkan Syed Adra. Shayla keluarkan telefon hantar pesanan ringkas pada kak Rina dia tak dapat jemput Aryan. Bukan apa dia risau Syed Adra ekori dia dan dapat tahu pasal Aryan.
"Nak apa?" Shayla menyoal dingin.
"Nak bincang hal kita ...."
"Bincang apa lagi...?nak hina I lagi ke?"
"You memang patut dihina pon ...lepas apa yang you buat pada I...."
Eh sakit pulak hati kita awak. Syed Adra ni memang hati kering sekarang.
"I tak buat you ...you yang buat I"
Shayla membalas sinis. Sekali sekala kena melawan jugak kan. Takkan asyik dia je kena pijak. Shayla tak faham kenapa Syed Adra ni tak habis-habis nak cari salah dia.Sanggup dia cakap Shayla layak kena hina.What the heck!
"I nak balik I penat ....boleh tak jangan ganggu I lagi...."
Shayla dah malas nak gaduh.
"You are still my wife....I boleh jumpa you bila-bila masa and I boleh tidur dengan you bila-bila masa je I nak"
Ayat membongkak betul Syed Adra ni. Shayla kertap bibir. Selamba saja lelaki ini sebut pasal tu. Ingat dia ni apa?
"I tak nak ....so please move out of my way...."
Tak sempat Shayla menolak lengannya sudah dipegang kemas.
"Lepaslah...." Naik sedikit suara Shayla. Dah geram sangat.
"I hantar you balik nana rumah you ..?"
"Hell no....I don't want to, please let me go"
"Jangan sampai I dukung you kat sini cepat tunjuk jalan rumah you...."
Ish....Tak habis habis ugut. Menyampah!
Shayla betul-betul tak faham. Lelaki ni sejak bila sel otak tak berhubung ni? Dia lupa ke dia hina isteri dia macam uggh ...tak sanggup nak sebut."Cepatlah jalan....you tahu kan I tak main main kalau I cakap I buat ..you nampak kan orang ramai kat sini...."
Shayla pusing kiri kanan. Memang masih ramai lagi orang disekitar. Malu je kalau jadi drama kat sini. Shayla buka langkah sementara Syed Adra ikut dibelakang.
"Jalan tu dekat sikit dengan I boleh tak ..kenapa suka sangat lelaki-lelaki fikir you masih single....?"
Eh tetiba je Syed Adra menyaingi langkahnya. Memeluk bahunya erat sambil menarik tangannya je dalam genggaman. Yang Shayla geram tu sempat lagi Syed Adra menyindir dia....apa kaitan pulak dia nak berlagak single memang tak lah ...haihhh sabar lah wahai hati.
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...