"Ayla nanti siapkan report bulan ni hantar pada kak Rina ya..." Text dari kak Rina.
"Orait" Balasnya ringkas.
Sejak di beri amanah untuk menjaga akaun restoran kak Rina memang kak Rina harapkan dia siapkan semua. Sementara kak Rina lebih fokus kepada keluarganya. Anak ke 3 kak Rina baru berusia 6 bulan dah pasti memerlukan perhatian dari ibunya.
Shayla tak kisah pon dia rela ambil alih tugas kak Rina mengenangkan wanita itu banyak berbudi kepadanya. Kalau lah kak Rina tak ada....dia pon kurang pasti apa nak buat dengan hidupnya.
"Hah...."
Terkejut disergah Danish anak sulung kak Rina Shayla usap dada. Hampir diluku kepala budak tu. Ketinggian melebihi had pulak dah ..tak sampai nak luku kepala.
Anak sulung kak Rina ni memang tinggi padahal umur baru 18 tahun.
"Don't play around Dan..go change your clothes we have a lot of things to do " arahnya pada Danish.
Danish malas malas bergerak ke bilik persalinan. Danish jugak diberi amanat untuk menajga restoran sementara kak Rina bercuti panjang.
"Where is your sister?"
Soal Shayla pada Danish yang baru keluar dari bilik persalinan dengan uniform restoran. Selain dari jaga restoran dia tak lupa ambik berat tentanv anak2 kak Rina yang sudah dianggap macam adik adiknya sendiri.
"She will be late...meeting some friends"
Shayla mula gusar. Risau pulak bila anak dara kak Rina kerap lepak dengan kawan2 yang tak dikenalinya.
"Don't worry sis...she is meeting her friends from the science club ,you knew how nerd she is "
Eh budak ni selamba dikutuk adik perempuananya. Danish menghilang ke dapur menyiapkan order yang masih belum disiapkan. Jangan tak tahu Danish tu tukang masak tau....memang kak Rina dah latih dia dari kecik lagi memandangkan Danish sendiri minat pada bidang masakan.
Telefon berdering minta diangkat. Terdengar suara pelat Aryan.
"Mom...mom... Miss you " Itu je yang Shayla faham.Haha...
Selepas itu panggilan terputus. Haih bila masa dia rembat Telefon Aunty Rina ni ...sempat lagi dia call....
Shayla dail nombor Telefon kak Rina.
"Sorry kan Rina Aryan main phone akak tadi"
"Akak yang bagi phone rindu mom katanya dia cari number Ayla sendiri sendiri ....bijak little man kita tu "
Terharu dia dengan layanan kak Rina pada Aryan. Dianggap macam anak sendiri.
"Aryan kacau akak tak?"
"Tak adalah Aryan good boy la...dia tolong akak ambilkan itu ini tau..don't worry Ayla ..."
"Alright then, Ayla nak sambung kerja ...nanti report siap Ayla email kak Rina"
"Alright dear " Panggilan terputus.
Shayla khusyuk menyiapkan report diruangan khas restoran.
Cepat-cepat buat kerja cepat boleh balik jumpa Aryan.
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...