Bab 36

71 2 0
                                    

"Sorry kak Rina about last night .I left Aryan with you the whole night"

"It's fine Ayla ...but I'm worried about you ..where have you been last night?"

Shayla bungkam. Perlu ke dia bagitahu apa yang terjadi di antara dia dan Syed Adra semalam. Balik tadi dia sedaya upaya menghilangkan kesan bengkak dimatanya sebelum menjemput Aryan. Takut kak Rina perasan banyak pulak soal siasat.

"Ayla jumpa kawan ....kebetulan ada kawan dari Malaysia melancong sini"

Bohong lagi.

"Tak payah tipu Ayla....semalam akak nampak Ayla tinggalkan restoran dengan seorang lelaki "

"Akak....."

Shayla mati kata. Adakah kak Rina akan pandang serong pada dia selepas ini?Tebal dirasakan mukanya saat ini.

"Lelaki tu selalu datang cari Ayla kan..and I'm sure he is Aryan's dad right ?

Shayla pandang Aryan disebelah yang masih ralit bermain dengan baby girl kak Rina.

"Kak Rina....Dan .....

"No Dan didn't tell me anything but I heard staff are gossiping about you ..and I saw that man when he came....muka Aryan saling tak tumpah macam dia...I guess he is your husband right?"

"Ayla minta maaf sangat kak Rina....Ayla dah jadi punca gosip liar kat tempat kerja ...."

"No worries..I didn't judge you tapi kak Rina rasa it's about time for you to come clean about everything....."

Shayla tak sanggup nak ikut nasihat kak Rina selepas apa yang dia dapat dari Syed Adra pagi tadi.Penghinaan...dia tak sanggup nak bagitahu pasal Aryan pada lelaki yang telah menghinanya begitu sekali.

"Ayla akak tahu akak bukan di position untuk decide for you ..tapi sampai bila Ayla nak sembunyikan Aryan? Dia perlu kenal siapa ayah dia ....

"Entahlah kak ...semalam Ayla jumpa dia and we talked about us...

"Tak payah explains in detail Ayla...akak faham...akak pon pernah lalui apa yang Ayla go through...so macamana dah dapat kata putus ke?akak bukan apa tak sanggup tau nak tengok adik akak ni hidup gantung tak bertali macam ni....

Jujur Shayla terharu dengan perhatian kak Rina padanya. Walaupon mengetahui keseluruhan cerita antara dia dan suaminya kak Rina tak pernah pandang rendah pada dirinya.Malah kak Rina selalu memberi nasihat dan dorongan padanya.

"Ayla tak ready lagi kak....Aryan Masih kecil sangat dia tak faham apa yang berlaku antara kami..."

"Sebab Aryan kecik lagi lah Ayla kena berterus terang ..nanti dia dah besar dia makin memberontak kalau dia dapat tahu hal sebenar Ayla jugak yang susah kan?"

"Nantilah Ayla bincang dengan ayah Aryan....terima kasih kak selalu nasihatkan Ayla....."

Walaupon Ayla tak tahu samada akan ada perbincangan lanjut dengan Syed Adra tapi dia perlu menghargai nasihat kak Rina yang sudah banyak membantunya.

"Tak payah la ambik Aryan tu biar akak jaga dia bibik pon ada Ayla balik rehat, nampak penat sangat tu..nanti petang Ayla nak masuk kerja kan?"

Shayla mengangguk sahaja. Kesian pada Aryan yang selalu diabaikan sejak kebelakangan ini disebabkan masalah antara dia dan suaminya. Biarlah Aryan happy di sini.

Her Saviour Where stories live. Discover now