Bab 61

52 2 0
                                    

"Ad...here eat some food"

Syed Adra panggung kepala. Hayuni menghulur sepinggan nasi . Ada air juga yang sudah diletakkan atas meja sebelah katil.

Tidak diendahkan Hayuni. Sekarang ini dia mati rasa.

"I know we are not that close ..but I'm worried about you"

"Don't worry about me I'm just fine ,it's just that I can't eat while thinking my son might looking for me ..is he eating well? I'm worried about both of them..."

Hayuni simpati melihat keadaan satu-satunya abang yang dia punya. Kadangkala dia rasa geram dengan mummy yang terlalu pentingkan diri. Tapi dalam masalah ini abangnya jugak bersalah.

"You know what?I think Aryan is fine ..he is strong just like his mother ..don't you remember they survived by themselves without you for years"

"You don't understand how I feel Yuni ..it's a different story for that 4 years ...but now we are reunited..we lived together for quite some time..I can't live without them now"

"I don't know what to say but I think what you have to do now is eat some food,get some energy and go look for them"

"They are not there ,the house is so empty without them"

Hayuni yang biasanya kurang beremosi terasa sebak melihat abangnya yang seolah hilang semangat untuk hidup. Sudah seminggu tidak masuk kerja. Makan minum tak teratur.

"You know what Ad...when I see you this hurt, I think she is hurting more than you do ..I can see from her eyes ..she is not leaving you because she hates you but she might hate herself more ..."

Syed Adra terpana. Tidak dia sangka adiknya yang kelihatan seperti orang yang tiada emosi boleh menganalisa kakak iparnya yang baru dikenali sampai ke tahap itu.

"I don't really understand love Ad..but I can see love in her eyes as well as the felling of guilty ..she can't decide what is right or wrong because of her love for you....and I know she is special to you ..not like other women in your life"

Syed Adra bawa kepala ke lutut. Shayla Azra adalah satu-satunya wanita yang dia tunggu. Sejak dia mengenal erti baligh dia sudah bermimpi tentang Shayla. Semakin menginjak dewasa dia menjadi agak liar. Dia cuba mendekati wanita wanita untuk melupakan tentang gadis yang selalu dia mimpikan.

Dua kali dia berkahwin tapi perkahwinannya gagal kerana dia tidak dapat membahagiakan mereka.
Dia tidak dapat berterus-terang pada mummy tentang itu. Bahkan dia rela memberi ganti rugi kepada bekas isterinya yang pertama. Yasmeen isteri ke dua pilihan mummy. Cantik memang cantik tapi...hurmmmm.

Setahun bernikah dengan Yasmeen hidup kucar kacir. Dia ambik keputusan untuk bercerai lagi. Tapi Yasmeen bijak memanipulatif mummy sehingga dirinya nampak buruk di mata Ibu sendiri.

Kerana tertekan dia membawa diri ke Australia sambung belajar. Waktu itu dia masih bergelar suami kepada Yasmeen. Dan ditakdirkan dia bertemu dengan Shayla waktu itu ..dia terus membuat keputusan untuk menikah. Dia pasti di sana prosedur lebih mudah. Dia tidak perlu memberitahu sesiapa terutamanya mummy.

"She is the first woman I ever love with all my heart "

Hayuni mengangguk seolah memahami apa yang dirasakan abangnya.

"I'm happy that finally you found someone..I always thought of you as a bad husband ....because you were like a  heartless person you get married and divorced women as you please,I hate you for that, but now I respect you for who you are..go and find her Ad..before it's too late"

Her Saviour Where stories live. Discover now