Bab 46

70 2 0
                                    

"Macamana ok sikit tak ?"

"Okay ....biasalah lewat makan masuk angin"

Ainun tarik nafas lega. Ingatkan kenapalah tadi. Tiba-tiba Shayla loya...muntah muntah. Muka pon pucat.

Aryan yang tengah khusyuk menyepahkan makanan diacah-acah Ainun. Comel budak ni...geram.

"Sorry lah Ella aku lewat hantar breakfast kau tak pasal-pasal perut kau masuk angin"

"Alah kau datang hantar breakfast sampai rumah aku ni dah syukur sangat dah .thanks tau.."

"Itulah laki kau pagi tadi call laki aku suruh hantar breakfast sebab kat rumah tak ada stok makanan.....risau betul dia takut bini dia ni tak makan.,."

Shayla ketawa halus.

"Aduiii apasal dia tak order delivery je kan senang,nak jugak dia susahkan kau kan" Komen Shayla.

"Ish takdelah susah ..lagipun aku rasa laki kau tu nak kita jejak kasih tu ha..."

Cehh memandai je Ainun ni. Tapi betul jugak ada Ainun ni tak lah rasa sunyi sangat sebab selalunya time time macam ni biasa dia pergi rumah kak Rina. Sebut pasal kak Rina rindu pulak rasa.

"Aku ni sebenarnya memang nak sangat jumpa kau ni ..nak korek cerita ...aku tak faham kenapa kau tiba-tiba hilang macam tu je ..lansung tak contact aku..."

Shayla diam sebelum nafas berat dihela.

"Aku minta maaf tau Ai....aku tak ada niat nak sakitkan hati kau....keputusan yang aku buat masa tu aku rasa yang paling tepat aku ambik ....tapi tak sangka aku dah banyak lukakan hati orang "

"It's okaylah...aku memang lah terasa tapi aku kenal kau....klu kau buat sesuatu mesti ada sebab ..cuma aku terkilan sebab aku tak ada disisi kau masa kau tengah ada masalah ...."

Sampai sekarang masalah aku masih tak selesai Ainun. Kalaulah kau tahu semuanya.

"Kalau macam tu kau story la..aku nak tahu jugak apa jadi masa tu ..aku bukan apa...mati mati aku ingat kau bahagia sampai lupa kat aku tup..tup ..hari nikah aku tu nampak laki kau..tapi kau tak ada... Aku tanya Syed mana kau pergi? eh dia tanya aku balik ..makin pelik aku rasa ..lepas tu dia suruh aku jangan bagitahu apa-apa kat laki aku..aku dapat tahu kau nak balik Malaysia ni Syed la bagitahu kat aku...."

Aikk sekarang ni nampak macam Ainun pulak yang bercerita. Panjang lebar explain.

"Tak payah la Ai ..benda dah lepas pon..sekarang kan aku ada dengan dia dah ....malas aku nak ingat balik ..."

Ainun mengiyakan saja.

"Betul tu Ella... yang penting kau bahagia kan...."

"Thanks Ai.....kaulah kawan aku dunia akhirat.."

"Kau tak payah nak propa sangat lah Ella...macam tak biasa dengan aku .. "

"Eh kau tak kerja ke hari ni?"

"Kerja ...malam karang ....dengan laki aku.. hahahah...." Lain macam gaya Ainun gelak jahat tu.

Senget betul dia ni sejak dulu lagi. Shayla pon tumpang sekali gelak.

"So apa plan kau sekarang ....?" Tanya Ainun.

"Ingat nak cari kerja kat sini ....bosan jugak ni kalau tak buat apa-apa"

"Alah kau kahwin dengan orang kaya kot....duduk rumah goyang kaki je lah...kalau kau nak kerja sangat kau kerja je dengan laki kau kat hospital dia tu..... bila2 masa je dia boleh buka vacancy untuk kau ...dia kan bos...haha...."

Shayla macam nak tanya lagi tapi diam je lah. Ainun tak tahu Shayla tak pernah tahu pon latar belakang Syed Adra ni. Yang Shayla tahu Syed Adra tu doktor ...hurmmm.

Banyak sangatlah benda yang dia tak tahu pasal Syed Adra ni. Nama je laki bini....

Her Saviour Where stories live. Discover now