"kau kena cari Ella.."
Ainun sudah tidak peduli. Sanggup dia paksa Syafie untuk heret Syed Adra jumpa dengan dia bagi memujuk lelaki itu mencari Shayla yang sudah menghilang seminggu lebih.
"Dah cari sana sini ..tak jumpa"
"Kau belum cari seluruh Malaysia kan?"
Suara dah naik satu oktaf. Syafie pon kecut tengok bininya tiba-tiba naik angin.
"Sayang cool down please ...you are pregnant.." Pujuk Syafie.
"Taklah..Yang geram tau dah seminggu lebih Ella hilang ni....ntah apa jadi dengan dia dengan Aryan...Yang risau ...Ella tu dia tak ada sesiapa...Yang saja yang dia ada kawan paling rapat..."
"Iye...abang faham Yang....tapi cuba Yang tengok muka kawan abang ni...dia pon tengah stress cari bini dia ..."
"Ntah-ntah dia balik Aussie kot...?" Duga Ainun.
"Dah call Kakak angkat dia kat Aussie tu ...dia cakap tak ada ..tak pasal-pasal dia pulak risaukan adik angkat dia.."
Jelas Syed Adra dengan nada tiada semangat. Rambut pon tak terurus, serabai saja.
"Susah lah macam ni...handphone semua tak on ...."
Ainun sambung mengeluh. Tangan urut dada yang sedikit mengah. Maklumlah tengah pregnant marah-marah. Cepat penat ...semput.
"Selain dari Aussie mana lagi dia boleh pergi?"
Tanya Syed Adra setelah suasana reda sedikit. Masing-masing sibuk berfikir.
Ainun bawa tangan ke dahi di urut pilipis cuba mengingat info yang dia tahu tentang Shayla.Ting!"Aku tak pernah pergi rumah dia it's just that aku tahulah mana tempat tu....tapi aku tak rasa dia akan balik sana"
Ainun tidak dapat meneruskan ayatnya. Dia tak sanggup nak buka cerita tentang sahabatnya. Shayla selalu minta tolong jaga rahsia dia. Sebagai sahabat dia kena hormat privacy Shayla. Tak sanggup nak khianati sahabat yang sudah banyak menderita.
"Ala Yang bagitahu je lah mana tahu Ad boleh cari dia kat sana...at least kita usaha dulu...ada ke tak ada belakang kira..."
"Betul tu Ainun awak bagitahu saya mana tempat tu...."
"Iyalah ..iyalah ..tapi ada satu benda nak pesan ..kalau awak jumpa dia kat sana dan awak discover sesuatu yang mungkin awak tak boleh terima pasal dia awak janji jangan tinggalkan dia ya Syed...."
"Ainun saya sayangkan dia tau...kalau saya tak boleh terima saya tak akan tunggu dia selama 4 tahun ..."
"Ya saya faham....yang penting saya nak awak cari dia ...saya risau pasal dia pasal Aryan and pasal baby baru dia ...masa last saya jumpa dia nampak tak sihat sangat"
"Yes I knew it Dr. Farah told me about her pregnancy..and as a doctor I can expect that much because she look different it's just that I just don't want to make her more stress that's why I didn't ask anything and wait for her to tell me..."
Ainun mengangguk. Dia sendiri tak rasa suami Shayla tak tahu apa-apa sedangkan dia sendiri seorang doktor walaupon gynecologi bukan bidangnya.
"By the way, thanks Ainun you always dengan dia selama ini ....you faham dia ...and you care about her a lot"
"Of course she is my best friend"
Syafie pon turut sama lega kerana sekurang kurangnya mereka sudah mendapat sedikit petunjuk di mana Shayla berada. Dia menepuk bahu temannya perlahan tanda memberi sokongan dan menyalurkan semangat.
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...