Bab 71

107 2 0
                                    

Takut-takut tangan dihulurkan kepada Ibu mertua yang menayangkan wajah serius. Salam disambut Shayla cium tangan mummy tanda hormat dia menundukkan badan sedikit. Syed Adra setia menemani disisi risau isterinya dilukai lagi. Tersayat hati seperti mula-mula jumpa mummy dulu.

"Maafkan saya ,saya salah..." Mengalah bukan bererti kalah. Di depan orang tua kita kena beralah.

Mummy tidak memberikan sebarang balasan tetapi juring matanya sedikit berair. Sedikit demi sedikit egonya runtuh. Dengan usia tuanya dia cuma berharap anak cucu dekat dengan dirinya.

"Where is Aryan?" Mata tua mummy melikas mencari kelibat cucu sulungnya. Pewaris pertama yang akan menyambung keturunan mereka.

"He's at school mummy" Balas Syed Adra. Mummy angguk kepala.

"Let's have breakfast together..my grandchild must be hungry"

Syed Adra dan Shayla ukir senyum. Walaupon kata kata mummy disusuli wajah dingin tapi perhatian pada anak dalam kandungan Shayla menandakan mummy sudah semakin menerima menantu dan cucu-cucunya.

Shayla dalam kepayahan membawa perut memapah mummy ke meja makan. Syukur mummy tidak menolak.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

"Aryan mana?"

"Dengan aunty Yuni dia lah....dah melekat dengan aunty dia sekarang ni....ajak tidur dia cakap nak tidur dengan aunty"

"Ala...I miss Aryan"

Syed Adra baringkan tubuh disebelah Shayla yang cemberut.

"Ala biarlah sayang ....Aryan tu dah 4 tahun kena biasakan dia berdikari"

"Berdikari la sangat ke abang yang sengaja suruh Aryan tidur bilik aunty dia?"

Shayla serkap jarang. Syed Adra pamer sengih tidak bersalah.

"Yuni tidur bilik mummy malam ni sayang ,the three of them ....maybe mummy nak bonding time dengan her long lost grandson ...let them be"

Shayla angguk faham. Dia sendiri suka dengan perubahan positif dalam keluarga suaminya sekarang. Yuni yang nampak macam kerek,dingin kaku beku rupanya menerima dia dengan hati terbuka. Mummy walaupon masih ada jurang sedikit dengan dirinya nampak mula menerima dirinya.

Satu keluhan dilepaskan. Keluhan lega sebenarnya.

"Why sayang?Masih rasa tak selesa lagi ke kat sini?"

Risau Syed Adra melihat keluhan isteri tercinta. Shayla gelengkan kepala.
Dari menyandar perlahan tubuh dibaringkan disisi suaminya.

"Terima kasih sayang....because of you everything changed in my life ..and you brought happiness to my family .."

Syed Adra elus rambut isteri kesayangan yang kelihatan sedikit mengah.

"Kasih diterima ....." Gurau Shayla. Pipi suaminya diusap manja, jari dilarikan ke dada si suami yang masih berbalut pyjama butang baju dibuka satu persatu sengaja hendak mengusik. Terus jari jemarinya ditangkap dan dicium sepuasnya oleh si suami.

"Nakal isteri abang sekarang kan?"

Shayla ketawa kecil cuba menarik kembali tangannya. Saja mengacah sang suami nak tengok reaksi orang kena goda. Selalu suka sangat Syed Adra mengusik dia kan?

"Abang ....lepaslah saya main main je ....saja nak usik abang ..."

"No turning back ...."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 24 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Her Saviour Where stories live. Discover now