Bab 38

64 2 0
                                    

Pintu bilik sewa ditolak perlahan selepas kunci dibuka. Shayla bagi ruang untuk Syed Adra masuk.

"Jemput duduk...."

Shayla halakan Ibu jari ke sofa kecil. Hurmmm....tak lama lah rasanya lelaki ini singgah. Bukan selesa sangat bilik ni. Sempit je pon. Ini je yang dia mampu sewa. Jimat sikit.

Shayla menjengah dapur yang tak jauh dari ruang tamu tadi.

"Tea or coffee" laung je lah. Malas nak layan Syed Adra macam raja. Tapi senyap je ...tiada balasan. Shayla bancuh kopi panas. Siap..dia bawa ke depan.

Tapi Syed Adra tiada. Eh...mana pulak dia ni dah balik ke? Perasan pintu bilik terkuak sedikit tahulah Shayla lelaki tu masuk bilik dia. Arghhh...teringat sesuatu cepat-cepat dia terjah bilik. Syed Adra yang baru cecah setapak dalam bilik ditolak keluar.

"Err...bilik bersepah I kemaskan dulu....pergilah minum kopi I dah bancuh untuk you"

Syed Adra tak sempat balas pintu dah terkunci dari dalam. Shayla kutip baju- baju dan barang barang Aryan yang  terletak kemas atas rak sembunyi dalam almari terus kunci. Nasib baik tak kantoi.

" Tinggal sorang ke sini?" Soal Syed Adra sebaik sahaja Shayla keluar dari bilik.

Shayla angguk.Tipu sunat ..

"Boyfriend you tak duduk sekali?Yelah mana tahu ni kan overseas bebas kan?"

Shayla sabarkan hati. Sanggup Syed Adra tanya soalan macam tu.

"I bukan perempuan murah....and I tak ada boyfriend...."

Balas jugak pertahankna diri.

"Betul ke takde....habis tu yang rapat dengan you kat restoran tu siapa?mesra semacam je..."

Shayla kertap bibir. Wah dia ni siap tahu gerak geri aku pulak.

"You stalk stalk I ke?"

"Yes memang I stalk you...I nak tahu apa wife I buat dengan siapa dia jumpa ..it's my right"

Eh jujur pulak tu menjawab.

"Memang sah psycho laki aku ni" gumam Shayla.

"Itu Danish la..anak owner kedai tempat I kerja tu "

"Jangan sebut nama lelaki lain depan I ..."

Eh! Dengan budak bawah umur pon nak jeles ke?

"Cut the crap ...you datang sini cari I nak apa sebenarnya?"

"Nak you ..." Erkkk. Shayla mula rasa tak sedap hati dengar jawapan Syed Adra. Nak nak pulak Syed Adra berjalan makin hampir pada dia.

"Jangan main-main boleh tak?I serious ni .." Shayla gerakkan tubuh sikit ke belakang. Tak nak lah dekat sangat dengan dia ni. Seram.

"I'm more damn serious dear" ujar Syed Adra dalam suara yang lembut sedikit.
Makin mendekat dengan tubuh Shayla.

Berbunga sekejap hati Shayla.Dah lama dia tak dengar panggilan dear tu.hiks..

"Err...I nak discuss dengan you boleh tak?"
Lari jauh sikit dari Syed Adra baru Shayla sambung bicara.

"Pasal break off  ke?"

Shayla angguk. Dia dah penat lah dengan semua ni. Dah lama hubungan ni terumbang-ambing tak ada penghujung.

Riak wajah Syed Adra berubah sedikit. Takut Shayla Syed Adra marah macam hari tu. Silap-silap dia pulak kena tumbuk.

"Fine ..." Eh mudahnya. Shayla tarik nafas lega nasib tak mengamuk macam hari tu.

"But under one condition ....you will sleep with me untill I get bored of you"

"What?? "

Darah menyerbu kepala. Shayla rasa nak tampar muka lelaki ni. Memang selfish ....Tak ada benda lain dia ingat selain benda tu. Dia bukan mainanlah!

"Why?tak setuju ke?kalau tak setuju sampai bila-bila pon I tak akan lepaskan you" Ugut lagi.

"Fine ...I agree"

Shayla tak nak mengalah.Janji dia bebas. Alah lama-lama nanti lelaki ni mesti bosan dengan dia. Masa tu boleh bebas sepenuhnya. Shayla dah bersorak dalam hati.








Her Saviour Where stories live. Discover now