Semakin dekat lelaki itu .semakin berdebar jantungnya. Bau harum lelaki tu makin jelas .aduhaiiii tergoda ...
Kaki dah mula menggeletar. Jantung dipam laju...oh No....
Tanpa bertanya apa-apa lengan berlapik ditarik lelaki itu dan Shayla merelakan.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Lengang sedikit pantai.Mungkin kerana masih awal pagi. Shayla Masih asyik menilik pondok yang dihias cantik.Lelaki itu yang bawa dia ke sini for romantic breakfast maybe?
"You wait here I will get something for you to eat "
Eh dia ni..sejak dari hari pertama jumpa tak pernah tanya soalan cliche ..Ini time nak makan ni patutnya tanyalah dulu dah makan ke?nak makan apa?Nama pon belum tanya kot...
Tahu mengarah je.....Ah potong satu point...menyampah.
Tak lama kemudian muncul dah si lelaki dengan dulang breakfast.
Lengkap dengan nasi lemak...eh ....macamana dia tahu favourite Shayla. Tambah satu point ....heheh..
"Makanlah ,sejuk nanti tak sedap"
Pandai jugak cakap melayu ingatkan nak speaking sampai bila-bila.
Mereka berdua makan tanpa bersuara cuma sesekali perasan jugak lelaki tu asyik pandang tempat lain....
"Tak selsesakah makan dengan aku
?eh tapi dia yang beria heret aku ke sini"Penat lagi otak memikirkan lelaki ni...
Rasa nak bertanya.. tapi nak panggil apa encik?tuan?sir?kanda ?abang?Tersengih malu dengan dua panggilan belakang tu.Otak Shayla pon sama naik kuning sejak berjumpa kanda ni....
"Aw...awak...boleh tak saya tanya?"
Ok panggilan ni tak ada dalam senarai tadi tapi boleh la kan ....umur pon tak tahu kalau panggil abang entah-entah muda lagi terasa pulak lelaki ni...takkan nak panggil pakcik pulak....pakcik kacak .. eh sempat lagi kau Shayla hahahah
"Hmmm...apa dia?"
Dia ni memang spesies bagi jawapan pendek simple....sakit jiwa.
"Awak ni nampak tak selesa je makan dengan saya muka pon semacam...awak tersalah tarik orang ke?"
Ah sudah soalan apa ni...Yelah Shayla ni kadangkala boleh tahan jugak peliknya...maklumlah kurang bersosial.
Dia mendekatkan wajah kami.
"I'm sorry but I have to look elsewhere if not I feel like kissing your lips" Bisiknya
Oh No....dia dah start pamer senyum cringe dia..rasa nak tampar mulut sendiri...bibir digigit perlahan. Geram sebab tersalah tanya soalan luar alam.
"Don't do that you will turn me on"
Eh selamba dia ni melucah lagi ...Shayla tunduk sembunyi pipi yang memerah. First time dalam hidup semua benda yang pelik berlaku pada dia...tiba-tiba je lelaki ni muncul..tiba-tiba berlucah tiba-tiba ajak nikah .....seram dan membuatkan hati berbunga dalam masa yang sama.
"So will you marry me?"
Soalan yang membuat dia tak boleh tidur semalam diulang lagi...serious nampaknya..
Shayla bungkam lagi ...Yes or No.... pertama kali dalam hidupnya perasaan pelik ni singgah..tak pernah dia rasa sebegini dengan sesiapa...Ah kusut betul...
"Aw..awak.." tergagap nak cakap pon.
"Just call me Hilman if you will"
Belum sempat menjawab deringan telefon Shayla nyaring minta diangkat.Ainun...Shayla membuat isyarat ke arah telefon si lelaki mengangguk.
"Kau kat mana?" Serentak dengan itu kellihatan temannya melilau hampir dengan tempat mereka tengah makan.
Cepat-cepat Shayla bangun dia tak nak Ainun nampak dia tengah makan dengan lelaki berdua, segan.
Pantas selipar disarung ...berlari anak tapi dia berpaling semula....
"Yes, I will"
Terkedu seketika si lelaki menghadam maksud si dia.
Setelah faham dia mengukir senyum panjang.....
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...