"Dr. Adra ...is it you?" Ada suara menyapa sebaik sahaja keluar dari bilik conference Sydney Hospital.
Tepukan di bahu membuat Syafie dan Syed Adra kalih serentak.
"I can't believe this ...it's really you ..what a coincidence...."
Terus tangan berjabat dengan sahabat lamanya pernah bertugas sama-sama di sebuah hospital. Syafie turut hulur tangan.
Memang kenal sangatlah.
"How are you doing Sam ...it's been 4 years right ?" Soal Adra teruja jumpa kawan lama.
"I'm good...what about you?I guess you have two or three kids by now right? because it's been long you and your wife get married"
Syafie garu kepala kata kawan takkan kawan tak tahu Syed Adra ni duda berhias ..mana datang pulak wife dengan anak bagai ni. Pelik....musykil...something fishy. Dengan riak muka si duda yang tiba-tiba lain macam. Nak kena korek cerita ni...
"Ermmm well so..so...I'm a happily married man"
Syafie angkat kening sejak siap menipu lagi si duda ni. Pelik ni!
Balas Syed Adra tutup kes. Dr. Samuel memang tahu pasal cerita dia di Sydney dulu. Nak kata apa kan....tipu sunat je lah..
"What about you....?"
Tukar topik.Bijak Syed Adra ni.
"Well I'm still single ...it's not easy to find a good wife like yours "
Makin pelik.Takkan kawan mat salleh ni tak tahu macamana teruk punya perangai bekas bini Syed Adra ni ..Syafie mula curious. Siap ketuk jari kat kepala.Ada kes besar ni!
"Alright Dr. Adra I got to go ..btw did you bring your wife together ?cause I think I saw her just now"
Syed Adra terpana. Riak muka berubah.Takkanlah....Belum sempat menghadam Dr Samuel menepuk perlahan bahunya minta diri.
Syed Adra masih kaku disitu. Wajah tenag bertukar menjadi merah padam.
"Kau kenapa bro?" apa kes pasal bini semua ni ....?"
Syed Adra pandang muka Syafie. Sesaat kemudian berlari anak mengejar Dr Samuel sayangnya Dr Samuel sudah hilang dari pandangan.
Makin pelik Syafie tengok gelagat Syed Adra berlari ke sana sini. Dengan dia sekali mengikut macam lembu kena cucuk hidung.
Sampai kat luar Syed Adra masih bertingkah pelik riak muka orang kecewa seakan mencari sesuatu tapi tak ditemui. Sepatah pon dia tak bagitahu apa-apa pada Syafie yang angkat dua belah tangan seolah memberi isyarat bertanya apa hal ni?
Syed Adra geleng kepala.
"Dah Jom balik...." Serious memberi arahan sambil tahan teksi yang kebetulan lalu di depan hospital. Syafie ikut sahaja malas tanya banyak.Member pon lain macam dia punya serious. Takut kang tak pasal-pasal kena humban keluar teksi! Syed Adra ni boleh tahan jugak dia punya baran.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Sampai restoran Aryan merengek tak nak balik.
Terpaksa bawak masuk office.
Nampak je Danish yang sedang bertugas di kauter Aryan berlari anak peluk kaki abang dia. Terus minta dukung.
Shayla geleng kepala tengok gelagat Aryan. Tadi masa regular check up kat hospital bukan main monyok lagi. Nampak sangat tak suka jumpa doktor.
"Aryan come ..brother Dan work .."
Aryan geleng kepala. Haih la anak memang suka sangat melekat dengan Danish.
" Aryan....." Dah naik seoktaf. Tapi Masih lembut memujuk si anak.
Lambat-lambat Aryan turun dari dukungan Danish berjalan perlahan ke arah Shayla. Merajuk pulak little man tu.
Shayla melikas seketika diruangan dalam restoran yang agak crowded dengan pengunjung sebelum masuk ke bilik kecil ruangan kerjanya.
YOU ARE READING
Her Saviour
Romance"I want to make love with you "ujar lelaki itu dalam nada berbisik sambil memberi jelingan miangnya. "What a weird man"first time jumpa kenal pon tidak boleh lelaki pelik tu melucah dengan dia-Shayla Azra Satu satunya perempuan yang boleh buat dia...