21. Bölüm

374 60 22
                                    

2 gün sonra

Ellie o gecenin sabahında Marrye dükün ticari işlerinin olumlu sonuçlandığını yeni yollar bulduğunu söylemişti. Genç kız gemilerden bahsetmemiş olsa da söylediği şeyin pişmanlığı dünü çıkmamacasına odasında geçirmesine neden olmuştu. Kendinden iğreniyordu ve bu kadar çirkinleşmesine rağmen hala o adamı düşünüyor, düşündükçe aklını kaçırıyor olmaktan nefret ediyordu. Ellie kendisini biraz olsun umursamayan yalnızca ona sundukları ile ilgilenen o karşısına çıkmasa ne soran ne de gelmeyen bir adama tutulmuştu. Şu hayatta belki de hissetmesi gereken son şeyi hissetmiş asla açmaması gereken kapılarını açmıştı ona Lakin aşk da sevgide onun yaptıklarıyla alakasız şeylerdi. Muhtemelen içindeki ilkel duyguların esiri olmuştu. Aksi takdirde ağzını açamazdı. Bütün değerlerine ihanet etmiş bu zamana kadar ardında durduğu dürüstlük ve adaleti yok saymıştı. Eğer biraz onuru olsaydı ölümü tercih ederdi. Genç kız başını kaldırmadan ettiği kahvaltının ardından dükün hareketlendiğinin farkına vardığında ayağa kalkıp kısa bir müddet yüzüne baktıktan sonra önüne dönerek onu selamladı.

Louis kaş çatarak kadının sessiz sakin oturuşunu izlemiş dün yanına gelmesini beklemiş olmasına rağmen şu an bedeninde vuku bulan yersiz öfke ile hareket etmekteydi. Kendinden taviz veren bir adam olmamıştı hiçbir vakit kabalıktan başka bir duygu göstermdiği kadın yanına gelmedikçe çağıracak hali yoktu. Gereksiz düşünmeye başlamıştı. Geliyor bedenine zevk verip gidiyordu. Reddedecek hali yoktu ya. Genç adam kadının durağan yüz ifadesi ile kendisine bakması karşısında odadan çıkmak üzere arkasını döndü lakin kapıda durup gözlerini kırpıştırdı ve yeniden ona baktı. Düşes de kendisini fark edip ayaklandı. Louis masanın uç köşesinde sakince duran ve ağzını bıçak açmayan kadına dişlerini gıcırdattıktan sonra söyleyecek bir şeyler aradı. "Öğlen yola çıkacağız" dedi sanki bilmiyormuş gibi.

"Hazırlıklar tamamlanmak üzere ekselansları"

"Bir eksik olup olmadığını ve yaptıklarınızı gözden geçirip rapor edin"

"Dediğinizi yapıp bay Wesleye iletirim" Ellie dudaklarını birbirine bastırdı.

"Giyim kuşam ve konforuma dair hazırlıklar bay Wesleyin görevi değil!" Louis dişlerini sıktı.

"Emredersiniz" Ellie hızla kafa sallayıp adamın gidişini izledikten sonra yerine oturdu. Ne hazırlığı ne raporuydu gider ayak anlamamıştı. Giyimi kuşamı ve konforu adına sağlanan her şey dün gece son bulmuş kıyafetler bu sabahtan yola çıkmıştı. Genç kız yerine oturup oyalanmak üzere sıcak bir çay daha içmeye koyuldu. Kesinlikle söyleyecekleri dün gece yolladığı ve dükün de onay verdiğinden farksız olacaktı. Ellie ufak bir hediye sunabilmek adına bay Wesleyden özel camdan bir divit yaptırmasını günler önce istemişti. Adamda londrada bir tanıdığı olduğundan bahsetmiş hazırlatmak adına haber göndermişti. Yani tek eksik adamın hediyesiydi ve ona da bunu söyleyecek değildi. Kendi elbisesini ise Louisin annesinin diktirdiklerinden tercih etmişti. Ellie onları görme düşüncesinin kalbini kıpırdatmaya başladığını fark ettiğinde elindeki fincenı bırakıp burun kemiğini sıvazladı. Aptaldı hala aptalca düşüncelerine ket vuramıyordu. Acaba Leydi ve Lord Harrison ve dükün tatlı kız kardeşi ağabeylerinin yaptığı her hareketi anında düşmanına ulaştırdığını bilseler ona ne yaparlardı. En ufak bir bilgiye sahip olması için Quintonun günler belki haftalara ihtiyacı vardı lakin biliyordu ki Bill denen iğrenç herif haberleri gününde iletmekteydi. Ellie ağlamamak için gözlerini kırpıştırırken derin bir nefes alarak o giden haberin en azından zavallı anneciğine şifa olmasını ümit ederek içini rahatlatmaya çalıştı. Ellie ne kadar dayanıklıysa annesi o kadar narindi. Genç kız yerinden kalkıp ağır adımlar tablolara bakarak ilerlemeye koyuldu ilk merdivenlerde direkt olarak göze çarpan Lord Harrison ve Leydi Harrisonun inanılmaz bir gerçeklikte resmedilmiş olan dev tablosunu gördüğünde ise iç geçirerek ve biraz da onları süzerek ilerlemeye devam etti. Hemen yanında bulunan aile tabloları genç kızı gülümsetirken gözleri Louisin yansımasına kaydığında kocaman bir iç çekiş ile aynı ağırlıkta biraz vakit kazanmaya çalışarak adamın çalışma odasına yöneldi. Dilediği raporu verecek ve ardından üzerini değişmek için derhal odasına çıkacaktı ve mümkünse kendisine ait bir arabada yolculuk etmek istiyordu. Sakin kalıp yolda geçecek yarım günde kafasını toplamak ve olması gereken hale getirmeliydi.

ÖLÜM MELEĞİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin