(Ada'dan...)
"Sence bunu başarabilir miyiz?" diye sordu Özge. Beraber bahçedeki küçük masada limonatalarımızı yudumlarken bir yandan da yaptığımız planın üzerinden geçiyorduk. "Güven bana," dedim kendimden emin bir şekilde.
"Madem evlenmeye karar verdiler o halde biz de bu işi bozarız."
Özge düşünceliydi. Pipetini limonata bardağının içinde çevirip duruyordu. "Ya evlenmelerine mani olamazsak? O zaman ne yapmayı düşünüyorsun? Üvey kardeş olmamızı beklemiyorsundur her halde," dedi Özge yüzünü buruşturarak. Tamam bu evliliğin olmamasını bende en az onun kadar istemiyorum. Fakat sizce bana bakıp yüzünü ekşitmesi hoş bir şey mi?
Gözlerimi devirdim. "Bende seninle üvey kardeş olmak istemiyorum her halde. Buraya da bu yüzden geldim zaten. Bu evlilik olmayacak. Ne yapıp ne edip ikisini ayıracağız. Hatta bu işten sonra annemi yanıma alacağım ki babanla bir daha bir araya gelemesin," dedim sırıtarak limonatamdan bir yudum alırken.
Özge ile bardaklarımızı hafifçe tokuşturup limonatalarımızı içmeye devam ettik. Tam o sırada bahçeye kokteyl masaları taşıyan bir grup beliriverdi. Özge ile durumu anlamak için yanlarına gittik. "Bu masalar ne için?" diye sordu Özge çalışanlardan birine. Onlarca kokteyl masası tek tek bahçedeki yerlerini alırken içlerinden biri, "Bize bu akşam için bir nişan organizasyonu olduğu söylendi," dedi.
Özge ile birbirimize baktık. Kahretsin! Bu akşam benim annemle onun babası nişanlanacaktı! İtiraf etmek gerekirse bu kadar çabuk olabileceğini düşünmemiştim. Annem resmen gelin olmuş gidiyordu! Buna izin veremezdim! Olmaz! Ne yapıp ne edip bu işi bozacağım! Göreceksiniz!
"Bu akşam nişanlanıyorlar!" diye bağırdı Özge dehşetle. Tam kokteyl masalarından birini sinirden deviriyordu ki ona engel oldum.
"Dur! Bırak nişanın olacağını düşünsünler. Biz akşam onlara bu evliliğin olamayacağını göstereceğiz."
Özge söylediklerimle duraksamıştı. Bu sayede de kokteyl masalarını devirmekten vazgeçmişti. "Haklısın," dedi gülerek.
"Hem bu sayede babamın gözüne batmadan gizliden gizliye bu nişana engel oluruz. Hatta kavga etmelerini sağlarsak evlenmekten de vazgeçerler."
Özge'nin sözleri beni bi korkutmadı desem yalan söylemiş olurum. Kızın içinden resmen kaçık bir cadı çıktı! Umarım bu kaçık cadı sözünde durup bu evlilik saçmalığını daha başlamadan bitirmemde yardımcı olur. Aksi bir durumda işleri kendi bildiğim yollardan halletmek durumunda kalacağımı söylemeden edemeyeceğim.
"Pekala. O zaman akşam nişanda görüşürüz," dedim ve Özgeyle birbirimize numaralarımızı verdikten sonra evden ayrıldım. Kapıdaki koca kamyonetten nişan için masalar ve daha sayamadığım kadar çok parti malzemesi indirildi. Sadece kamyonetin içindekilere bakmak bile sinirlerimin fazlasıyla bozulmasına yetmişken akşam bir de nişanda ne halt edeceğimi hiç bilmiyorum! En olmadı kendimi havuza atıp boğulmayı beklerim!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Senle Ben
ChickLitAda büyük bir organizasyon firmasında cinsiyet partilerinin aranan yüzüdür. Onun görevi bebek kostümü giyip cici anne ve baba adaylarının kollarına koşarak bebeklerinin kız olacağını göstermekti. Her zaman yaptığı bu işi kaderin çelmesinin bozacağın...