Altın Kitap Tekrar Ortaya Çıkıyor

416 75 5
                                    

"Onurlu ve dürüst bir zihin, ahlaki davranışlar. Bir hoca öğrencilerinin saygı ve hayranlığını gerçekten kazanmadan önce böyle bir karaktere sahip olmalı ki, öğrencileri onun uğruna canlarını bile hiçe sayarak her türlü sınava girip, hocalarının onurunu ve ismini koruyabilsin." Zhuang Xian'ın dudakları hayretle titredi. "Yalnızca 4 yıldızlı usta hocaların bu seviyeye ulaşabileceği söylenir, ama o... o..."

Ardı ardına iki kere 'o' demesine rağmen sözlerinin gerisini getirmeyi başaramamıştı.

Gördüğü manzara kesinlikle inanılmazdı. Tüm süslü kelimelerin anlamını kaybetmesi için yeterliydi.

"Bu öğrencilere yalnızca on beş gündür ders veriyor, ve dahası, neredeyse on gün ortalıkta yoktu... Bu durumda onlarla en fazla dört ya da beş gün birlikte olduğunu söyleyebiliriz... Ancak, öğrencileri onun onurunu korumakta kararlılar öyle mi? Nasıl... Bunu nasıl başardı?"

Zheng Fei ağız dolusu tükürüğünü yuttu.

"Öğrencilerin hocalarının onurunu korumak istemesi için ona derin bir güven duyuyor olmaları gerekir. Görünüşe göre... Muallim Zhang Xuan'i gerçekten hafife almışız!"

Liu Ling iç çekti.

"Aynen öyle, Usta Yang'ın onu öğrencisi olarak kabul ettiğini duyduğumda, gerçekten hayal kırıklığına uğramıştım. Ancak görünüşe göre, bizi hocası olarak kabul etseymiş ona öğretebileceğimiz hiçbir şey yokmuş." Zhuang Xian acı acı gülümsedi.

Birinin hoca olabilmesi için öncelikle karşı tarafa öğretebileceği bilgilere sahip olması gerekirdi. Biri öğrencisinden daha az şey bilirken ona nasıl rehberlik edebilirdi?

Daha önce, böylesine yetenekli bir filizi Usta Yang'a kaptırdıkları için biraz hayal kırıklığına uğramışlardı. Ancak yalnızca on beş günlük öğrencilerinin Zhang Xuan'in onurunu korumak için kendilerini riske atmaları, onları gerçekten utandırmıştı.

Öğrencilerinde kendilerinden çok daha güçlü birine meydan okuyacak kadar güven uyandırabilmişti ve usta hocalar olarak onlar bile bunu başaramazdı.

Onu çırak olarak alamamalarının büyük bir şans olduğunu hissediyorlardı, aksi halde çırağın hocalarından çok daha inanılmaz olduğu ortaya çıktığında... Kesinlikle utançtan ölürlerdi.

Üç usta hoca utanadursun, izleyici bölümünde büyük bir kargaşa başlamıştı. Herkes şok ifadeleriyle donup kalmıştı.

Bir öğrencinin bir hocaya meydan okuması açık bir saygısızlıkken, bir de ona buna cesaretinin olup olmadığını sormuşlardı.

Bu Lu Xun için aşırı derecede küçük düşürücüydü.

Hoca Değerlendirmesinde itibarını yitirdikten sonra, Muallim Zhangla dövüşerek onurunu biraz olsun kurtarmak istemişti, ancak... karşı tarafın öğrencileri ona meydan okumaya layık olmadığını, ve yalnızca kendileriyle düello yapabileceğini söylemişlerdi...

Ancak...

Bunu yapmak keyifli olsa da, davranışları kesinlikle pervasızcaydı. Ne olursa olsun, onlar yalnızca akademiye yeni katılan çaylaklardı. Son birkaç günde önemli derecede güçlenmiş olsalar da, yalnızca on beş gündür eğitim yapıyorlardı. Akademinin en ünlü hocasına meydan okuyup - ki adamın Pixue alemindeki saygıdeğer bir üstat olduğunu söylemeye gerek bile yoktu - kazanmaları mümkün olabilir miydi?

"Zhao Ya'ya bakın!"

Kalabalık bu öğrencilerin Lu Xun'a meydan okuyarak kendilerini büyük bir riske attığını düşünürken, aralarından biri ansızın bağırıverdi.

LOHP-2.KİTAPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin