Vahşi Canavarla Resim Yapmak (2/3)

334 67 0
                                    

Kurallar koyulduğuna ve iki tarafın da itirazı olmadığına göre, birkaç çırak iki masa, mürekkep tablası ve kağıt hazırladı.

"Konu sınırlaması yok, istediğiniz şeyi çizmekte özgürsünüz!"

İki tarafın da yerlerini aldığını gören Lonca Lideri Yardımcısı Wu konuştu.

"Peki!"

Ji Mo gongzi başıyla onayladı.

Sınırlama olmadığına göre, en iyi olduğu alanı seçebilirdi.

Daha önce çizdiği dağ ve nehir manzarası en iyi olduğu alan değildi. Eğer en hakim olduğu alanda çizerse, kesinlikle üçüncü seviye bir resim yapabilirdi.

Daha yeni 1 yıldızlı bir ressam olmuştu ve itibarını arttıracak bir fırsat ararken bu herif ortaya çıkıvermişti. 'Uyuklayan birine yastık vermek' deyimi duruma kusursuz şekilde uyuyordu ve Zhang Xuan tam zamanında ortaya çıkmıştı!

Aksi halde Ji Mo meseleyi bu kadar büyütmezdi.

"Pekala, itirazınız olmadığına göre hemen başlayabilirsiniz!"

İkilinin kurallara itiraz etmediğini gören Lonca Lideri Yardımcısı Wu ellerini savurarak başlamalarını işaret etti.

"Pekala!"

Ji Mo gongzi soğuk bir ifadeyle tısladı. Hızlı bir hareketle bir fırça alıp mürekkebe batırarak çizmeye başladı.

Bu kez, daha ikna edici bir galibiyet kazanmak adına pek çok gösterişli teknik kullanmaya karar verdi, böylece kazandığında daha yüksek tezahüratlar alacaktı.

"Sizce Ji Mo gongzi kazanacak mı?"

"Tabi ki! Ji gongzi genç nesildeki en yetenekli ressamdır. Lonca lideri bile gelecekte büyük olasılıkla onun yerini alacağını söyledi. Bir taşralıya kaybetme ihtimali var mı?"

"Bu doğru..."

"Hm? Ji gongzi çoktan çizmeye başladı, ancak bu taşralı neden tembel tembel duruyor? Yoksa nasıl resim yapılacağını bile bilmiyor mu?"

"Bu gerçekten de doğru olabilir... Bakın, tamamen hareketsiz..."

Ji Mo gongzi'nin zarif fırça darbelerinden etkilenen kalabalıkdakiler heyecanla Ji Mo hakkında konuşurken, yarıştığı gencin olduğu yerde kıpırdamadan durduğunu ve yüz ifadesinde bir kararsızlık olduğunu görmüşlerdi.

"Yanlış bir şey mi var? Söylemekte zorlandığın bir sorunun mu var? Rahatça konuşabilirsin."

Gencin durumunu gören Lonca Lideri Yardımcısı Wu sordu.

"Oh, sadece..."

Zhang Xuan utanarak kafasını kaşıdı. "Düşünüyordum. Eğer sadece resim yapıp onu yersem zorbalık etmiş olurum. Bir vahşi canavarın bile ondan daha iyi resim yapabileceğini söylediğime göre, acaba... burada hiç vahşi canavar var mı? Kullanmak için birini ödünç alabilir miyim? Endişelenmeyin, resmi yaptıktan sonra... onu size geri vereceğim!"

"Ne?"

"Ji Mo gongziyle yarışmak için... bir vahşi canavar kullanmayı mı düşünüyor?"

"Kahretsin, kesinlikle gaipten sesler duyuyor olmalıyım!"

Herkes şaşıp kalmıştı ve gence sanki bir deliymiş gibi bakıyorlardı.

Vahşi canavarlar zekaya sahip olsalar da, insan düşüncelerine kıyasla önemsiz derecedeydi. Bu durumda bir vahşi canavarın resim yapabilmesi imkansızdı.

Bir resim yarışmasında, resmi bir ressamın karşısına bir vahşi canavar çıkartmak...

Bu nasıl mümkün olabilir!

LOHP-2.KİTAPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin