URAZ
Sınıfa girer girmez "Sakın bana şu gudubet karıyla bu derste haşır neşir olacağımızı söyleme." dedim. Cankut gülümsedi, "Korkma. Keyifli bir ders olacak." diye cevap verdi. 'Bir ders nasıl keyifli olabilir' diye düşünürken sırama doğru ilerledim. Sınıfta azalan sessizlikle arkamı döndüm. Gördüğüm manzarayla ıslığıma engel olamazken Cankut "Tarih dersine hoş geldin." diyerek yerine oturdu.
Vücudunu saran, dar, beyaz gömleğin ve içine giydiği iç çamaşırının danteline kadar dikkatimi çeken kadının -Ya da kızın taş çatlasa yirmi üç yaşındadır- yırtmaçlı daracık eteği beni benden aldı. Dar eteğinin ortaya çıkardığı kalçalarını, bacaklarını herhâlde başka hiçbir şey bu kadar iyi vurgulayamazdı. Açık kumral saçlarını savurarak masasına oturduğunda gözlerimi kadından ayırmadan yerime oturdum. Cankut'a seslenince "Ne var?" diye fısıldadı.
"Dersi bu afet anlatacaksa ben tarihi baştan yazmaya hazırım."
Cankut ufak bir kahkaha attı.
"Saçmalama lan. Hocaya mı asılacaksın?"
"Kime göre hoca? Neye göre hoca?" Resmen keyfim yerine gelmişti.
"Yalnız Merve Hoca, Müdür'ün büyük kızı, yani Ayşin'in ablası. Uyarayım da." dediğinde önümdeki yer fıstığına baktım. "Yok artık" diyerek bakışlarımı Cankut'a çevirdim,
"Resmen okulu ele geçirmişler. Anneleri ne? Müdür yardımcısı mı?"
Keyifle gülümserken aniden yüzü düşen Cankut, önümdeki kıza acır gibi bakmaya başladı. Tekrar Ayşin'e döndüğümde dik duruşundan eser kalmadığını gördüm. Bizi mi dinliyordu? Ailesiyle uğraşmam sinirlendirmiş miydi? O zaman seninle uğraşırım küçüğüm.
"Yalnız annesi ve babası tüm yararlı vitaminleri ablasından almış."
Söylediklerim önümde oturan yer fıstığının iyice doğrulmasına sebep oldu, bu hoşuma gitmişti, Cankut'un yüzündeki ifade hoş değildi, ona kaş göz yaparak 'Ne var?' gibisinden bir hareket yaptım. Bana doğru eğilip yer fıstığını kontrol ettikten sonra "Çok fazla anne olayına girmesen." diye fısıldadı. Yine mi işime karışıyordu? Öfkeli ifadem yoğunlaşırken Cankut bana doğru biraz daha yaklaştı.
"Annesi iki sene önce vefat etti."
Birden hayal meyal hatırladığım anılar belirdi gözümün önünde, nefesim kesilmişti, Annemi görüyordum, ölüm döşeğinde, bir nefes için çırpınıyordu. Ciğerlerimin titrediğini hissettim; bu acı taşınmayacak kadar ağırca bir yüktü aynı zamanda, hiç tanımadığım biriyle ilk defa bu kadar yakın hissediyordum kendimi.
Cankut'a dönüp "Eyvallah." dedikten sonra önüme döndüm.
"Evet arkadaşlar. Bu dönem aranıza yeni katılan biri var herhâlde." Cankut'un dürtmesiyle üzerimdeki ölü toprağını atmak istercesine silkelendim. Afet-i devran o güzel gülümsemeyle bana bakarken "Uraz'dı değil mi?" diye sordu. Etraftaki herkesin ne yapacağımı merak ettiğini hissediyordum. Yüzüme imalı bir gülümseme yerleştirerek "Merve'ydi değil mi?" diye cevap verdim. Kadın yüzündeki tebessümü korumaya çalışarak "Merve Hoca" diye düzeltti.
"Hoca olmak için fazla taşsın," dedim, kadının gözleri fal taşı gibi açıldı.
"Sen kiminle konuştuğunun farkında mısın?"
Başımı onaylarcasına sallarken gözlerimle onu baştan aşağı süzdüm.
"Tıpkı ne gördüğümün farkında olduğum gibi."
Yanakları kızaran Merve açık yerlerini kapatmak istermiş gibi istemsizce üzerini düzeltti.
"Neyse çocuklar." diyerek sınıfa döndü, "Sanırım tanışmayı sonraya erteleyebiliriz." deyip sınıfa bu dönem işleyeceği konuları anlatırken sesinin titremesi hoşuma gitti. Ne kadar inkâr etmeye çalışsa da söylediklerimden etkilendiğini hareketlerinden anlıyordum. Her ne kadar kardeşiyle aynı sınıfta olsam da fiziksel olarak onunla yaşıt gibi duruyordum. Bu kızla vakit geçirmek zevkli olurdu. Ayrıca buradaki görevimi yerine getirirken işlerimi daha da kolaylaştırırdı. Sonuçta o bir hocaydı ve bütün öğrencilerle içli dışlıydı. Eğer onu avucumun içine alabilirsem gerisi çorap söküğü gibi gelirdi. Cankut'a döndüğümde 'Ne yapıyorsun sen' der gibi başını sallayınca yavaşça dudaklarımı kıpırdattım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAH MAT (TAMAMLANDI) +18
Teen FictionMerhaba! Eğer bu satırları okuyorsan, senin bir yerlerden dikkatini çekebilmişiz demektir. Şu anda girdiğin bu kitap, 2016 yılında Watty birincilik ödülünü kazanan ve çıktığı ilk andan itibaren çok satanlara giren üç kitaplık seriyi kapsamaktadır; Ş...