67.BÖLÜM

161 18 0
                                    

Mesuttum. Bu saadeti bana sen vermiştin. Her şeyi iki üç misli daha çok seviyordum. Buna sebep sendin.

Alemdağ'da Var Bir Yılan
Sait Faik Abasıyanık

Melike POYRAZOĞLU

Kahramanmaraştan ayrıldılar gençler evlerine geçip hemen aynı günde balayına geçeceklerdi. Altı hafta sonunda da geri gelecekler Sadiye ve Savaş'ın düğünlerine katılacaklardı. Eve geçtiklerinde Sarp duş alırken genç kız valizleri hazırlamaya koyuldu. Banyonun kapısını aralayıp kafasını içeriye doğru uzattı Melike.

"Bebiş ne koyayım valize?"

"Termal ve mevsimlik. Gerisini alırız gittiğimiz yerden."

Melike biraz düşündü.

"Ya ciddi ciddi söylemeyecek misin nereye gideceğimizi."

"Hayır."

Melike gülerek kapattı kapıyı. Valizleri hazırlayıp köşeye bıraktı. Volkan alırdı nasılsa sonra. Genç kız seke seke merdivenlerden aşağı indi ve mutfağa girdi. Mehtap Hanım gitmiş yerine başkası gelmişti. Karşısındaki kadın genç kıza bakarak konuştu.

"Durmasana orada öylece gel yardım et birazdan çıkarlar Sarp Beyler."

Melike şok olmuştu. Sarp genç kıza söylerdi Mehtap Hanımın gideceğini. Neredeydi sahi Mehtap Hanım.

"Beni duymuyor musun kızım. Hadi..."

"Mehtap Hanım nerede?"

Karşısındaki kadın geri önüne dönüp işine baktı.

"Sevil Hanım onu işten aldı. Beni gönderdiler şirketten."

Melike şaşırmadı. Sevil bir şeyler karıştırıyor olmalıydı yine. Melike bir şeyler öğrenebilmek için gitti kadının yanına.

"Niye çıkarmış ki?"

"Aslında Sevil Hanım yeni gelinin yemeklerine..."

Kadın cebinden bir kutu ilaç çıkardı.

"Bunları koymamı istedi. Ne olduğunu bilmiyorum kız hastaymış sanırım ilaç almak istemiyormuş o da böyle bir yöntem bulmuş."

Melike önce ilaç kutusuna baktı. İlaç bariz bir şekilde ovülasyon önleyiciydi. Yani genç kızın gebe kalmamasını önleyecek bir şeydi. Melike sessizce döndü önüne. Eline aldığı havuçları soymaya başladı.

"Allah Allah. Sen görmedin mi gelini?"

Melike şaşırdı bileğindeki dövmenin ayrımını bilmiyor olmalıydı kadın. Asil kanda olan dövmeler elmas gibi parlıyordu çünkü. Kadında olansa işlemesi özel ama normal bir dövmeydi. Yeminlilerin ayırt edeceği kadar normal. Kadın konuştu yeniden.

"Yok nereden göreceğiz. Sosyete biliyor sadece kızı."

Melike Sarp'ın sesiyle kapıya doğru baktı.

"Meleğim."

Kadın şok olmuş ifadeyle bir Sarpa baktı bir de Melikeye. Genç kız elindeki havucu tezgaha bırakıp elini kadına doğru uzattı. Kadın olayı anında anlarken başını eğip cebindeki hap kutusunu genç kızın avcuna koydu. Sarp bir şey anlamayarak baktı Melikeye.

"Sevil yine taktı kafayı anlaşılan bana."

Sarp iki adımda sevdiğinin yanına ulaşıp elinden kutuyu aldı.

"Ne bu?"

"Ovülasyon önleyici."

"Yani?"

"Gebe kalmamak için."

📘ÖLÜMCÜL AGÂH🍷Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin