5. Se tupakanmyyjä

95 11 0
                                    

Siru

Koulupäivän päätyttyä matematiikan kaksoistunteihin, lähdin nopeasti pyörätelineitä kohti

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.

Koulupäivän päätyttyä matematiikan kaksoistunteihin, lähdin nopeasti pyörätelineitä kohti. En halunnut nähdä Onnia, Santeria tai ketään luokaltani.

Itse asiassa, en halunnut nähdä ketään. Vilkuilin taakseni kävellen ripeästi pyöräni luo. Olisin halunnut mennä suoraan kotiin, mutta oli pakko käydä kaupassa.

Joten suuntasin lähimpään kauppaan. Sinne totta kai tulisi koulun jälkeen puoli koulua. Onni mukaanlukien. Hän tiesi missä asuin, hän tiesi ettei minulla ollut paikkoja, jonne karata.

Muutaman minuutin päästä olin kaupan pihalla. Käteni tärisivät jo valmiiksi, mutta en voinut jäädä rauhoittumaan. Muut olisivat pian täällä.

Astelin kaupan ovista sisään etsien taskuni pohjalta kauppalistan. Lähdin hakemaan ruoka-aineksia ostoskorin kanssa. Vihasin näitä sääliviä katseita vanhoilta ihmisiltä.

Lummekoskella oli levinnyt nopeasti juorut äitini kuolemasta. Kaikki tiesivät siitä. Mutta kukaan ei todellisuudessa tiennyt yhtään mitään. Ei missä asuin, kenen kanssa tai millaiset olot minulla oli.

"Sori!" joku pahoitteli tönäistessään minua hyllyä päin. Käännyin katsomaan tönäisiääni ihmeissäni. Se tupakanmyyjä hymyili punastuneena ja tuijotti lattiaa.

"Ai moikka Siru! Loppuks sullaki jo koulu? Vittu miten kauan me ollaan jo oltu täällä", Asta ilmestyi myös paikalle. "Joo", mutisin vain ja yritin hymyillä.

"Musta tuntuu et tää urpo ei oo saanu missään vaiheessa suutansa auki, hänhän on siis Viola", mustahiuksinen esitteli. Viola.. aivan, häneltä kaikki ostavat tupakkaa.

Sen verran monesti olen isän ja Santerin keskusteluja kuunnellut. "Vitun urpo se sinäki kyllä oot", brune mutisi kaverilleen.

Päätin jättää heidät jatkamaan väittelyään ja hain loput tarvittavat tarvikkeet. Ovien suunnalta alkoi jo kuulua meteliä.

Pakkasin tavarat reppuuni ja vedin hupun päähäni. Pidin katseeni maassa, kunnes törmäsin jo johonkin. "Ai moi kulta", Onni virnisti ja kietoi nopeasti kätensä ympärilleni.

Purin huultani, kun poika puristi persettäni ja suuteli hellästi korvalehteäni. "Mä tuun teille viikonloppuna", hän virnisti ja nuolaisi poskeani.

Repäisin itseni irti hänen otteesta ja lähdin ulos. Ei mennyt kauaa, kun olin jo lähtenyt pyörälläni kotia kohti. Tästä viikonlopusta oli tosiaan tulossa yhtä helvettiä..

Viola

Viola

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.
You made it, when you're hated ✅️ Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ