Siru
"Why are you in Finland?"
"I came to see you. You know, my daughter is almost seventeen, of course I want to see you."
"How did you know that I live here?"
"Saana told me. It was okay to her that I come to see you."
"Well, here I am. So what now? You knew that I'm gonna get the driving license and after that we'll gonna another car crash, right?"
"No, please forgive me. We're both alive and everything is fine."
"Yeah yeah. Tosiaa toi on mun isä ellei vielä selväks tullu. Vittujen kevät tämäki vielä. Mutjoo, inssi meni läpi", Viola huokaisi.
"So are you Viola's girlfriend?" hänen isä kysyi ja katsoi minua. Nyökkäsin päätäni, en pitänyt tuosta miehestä alkuunkaan.
"Mä käyn hakee postin", tokaisin. Laskin Suvin lattialle lähelle Violaa, otin avaimet mukaani ja hipsin rappukäytävään.
Käväisin alakerrassa kurkkaamassa postilaatikkoon. Pari mainosta ja yksi kirje, hyvin todennäköisesti lasku. Toivottavasti Violalle eikä minulle...
Kipitin portaat takaisin ylös hengittäen pari kertaa syvään, ennen kuin työnsin avaimen lukkoon ja palasin sisälle. Olin laskemassa avaimia pöydälle, kunnes satuin vilkaisemaan olohuoneeseen.
"What the hell is wrong with you!?" huusin rynnien olohuoneeseen. Nostin Suvin miehen sylistä pois, raukka itki. Missä helvetissä Viola oli?
Miksi hän oli jättänyt lapseni kaksin tuon känniläisen kanssa, joka parhaillaan joi vain lisää taskumatista? "What? Everything is fine", mies mutisi.
Tajusin vasta nyt suihkun olleen päällä. "Mitä te riehutte?" Viola huokaisi vettä valuvana pyyhe päällään. "Miten helvetissä sä pystyt jättämään alle vuoden ikäsen lapsen kännissä olevan miehen luo!?" huusin.
"No mitä helvettiä sä mulle räyhäät, eihän tossa käyny mitää!" hän huusi takaisin. "Eikä ollu ensimmäinen ylireagointi", hän tuhahti ja pamautti kylpyhuoneen oven kiinni.
Viola
VOUS LISEZ
You made it, when you're hated ✅️
Roman d'amour(Valmis) Tarina kertoo kiusatusta, herkästä, epävarmasta ja unelmiaan jahtaavasta tytöstä, jonka kotiolot olivat kamalimmat, mitä pystyi edes kuvitella. Äiti oli kuollut, isä pahoinpiteli ja veli kiusasi niin kotona kuin koulussa. Eikä kukaan tienny...