Siru
Makoilin sängyssäni venytellen. Kello näytti jo kymmentä, mutta ei minulla ollut mikään kiire minnekään. Oma rauha, tämä ja huominen päivä. Ihanaa.
Suupieleni kaartuivat väkisin hymyyn, kun ajattelin eilistä. Kuinka halasimme, nauroimme, pidimme käsistä ja kuinka Viola sai minut jatkuvasti punastumaan.
Kurotin puhelimeni lattialta ja menin WhatsAppiin. Mietin hetken aikaa mitä edes kirjoittaisin, kunnes lamppu syttyi:
huomenta, söikö möröt sut? :(
Toimitettu. Hän varmasti nukkui vielä. Kyllähän meillä meni eilen aika myöhään. Laitoin puhelimen pois haukotellen ja nousin ylös.
Hain vaatekaapistani mustan topin, äidin vanhan punaisen neuletakin, vaaleat shortsit ja vihreät villasukat. Katselin itseäni kokovartalopeilistä.
Silmäni näyttivät edelleen unisilta. Harjasin hiukseni ja laitoin ne nutturalle pääni päälle. Silmälasini pitäisi myös pestä, joten laitoin ne taskuuni.
Otin peilin varovasti pois paikoiltaan ja menin omaan salahuoneeseen. Täällä voisi hieman siivota, pyyhkiä pölyjä ja sisustaa. Kyllä täällä kelpasi olla.
Lähdin alakertaan pesemään lasejani. Nälkä alkoi kurnia vatsassa. "Jaksappa hetki", mutisin ja puhdistin lasini. Ja näin se maailma vain yhtäkkiä kirkastui.
Etsin jääkaapista jotain syömistä, ja hetken päästä päädyn kylmiin lihapulliin. Osan kyllä voisi lämmittää. Sillä aikaa kun lihapullat pyörivät mikrossa ympyrää, päätin käydä vessassa.
Tämä päivä menisi hyvin todennäköisesti siivotessa. Heti, kun astuisin olohuoneeseen, isän tai Santerin huoneesta puhumattakaan, vastaan tulisi ihan helvetinmoinen alkoholin, nuuskan ja tupakan haju.
Oli siitä muutenkin aikaa, kun täällä on viimeeksi siivottu. Mikro pimahti, joten lihapullat olivat valmiita. Otin ne mikrosta ja laitoin lautaselle ketsuppia.
Lähdin lautasen kanssa omaan huoneeseeni. Sillä aikaa kun olin ollut alakerrassa, Viola oli vastannut. Aloin automaattisesti hymyilemään mussuttaessa lihapullaa, ei saatana.
Päivää, ei syöny, juoksin koko matkan 😇
oliko puskauimarit päässy kotia?
Ei niitä ainakaa näkyny :D
😭👍
Viola
YOU ARE READING
You made it, when you're hated ✅️
Romance(Valmis) Tarina kertoo kiusatusta, herkästä, epävarmasta ja unelmiaan jahtaavasta tytöstä, jonka kotiolot olivat kamalimmat, mitä pystyi edes kuvitella. Äiti oli kuollut, isä pahoinpiteli ja veli kiusasi niin kotona kuin koulussa. Eikä kukaan tienny...