35. Väkivaltaa ja ongelmia

51 9 14
                                    

Viola

"Katoiks sä jo mitä sait enkun kokeesta?" Asta kysyi koulun pihalla

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

"Katoiks sä jo mitä sait enkun kokeesta?" Asta kysyi koulun pihalla. Maanantai, kello jotakin 7.43 ja me reippaana olimme tulossa viettämään tänne seuraavat seitsemän tuntia.

"Ei mulla oo käyny mielessä, venaa", hymähdin ja otin puhelimen taskustani. Menin Wilmaan ja odotin sovelluksen toimivan. Kokeen arvosanat olivat Astan puheiden mukaan putkahtanut Wilmaan vajaa tunti sitten.

"Ysi plussa, mitäs sä?" kysyin tunkien puhelimen takaisin taskuuni. "Kymppi miikka", Asta vastasi ja aukaisi minulle ulko-oven. "Ja mitähän meillä oli ekana?" kysyin, en tietenkään sitä äsken älynnyt katsoa.

"Olikohan keltasella ussaa. Vittu mun pitää hakee kirja, tuutko mukaa?" hän kysyi. "En mä viitti, sori, meen jo keltaselle", vastasin.

Astan lokero oli toisessa kerroksessa, ei huvittanut kiivetä portaita ylös, jos niitä pystyi mennä alaskin. Tyttö lähti kapuamaan portaita ylös jättäen joka toisen väliin, minä kipitin alas.

Istahdin kauimmaiselle penkille. Riisuin takin ja pipon pois ja laitoin ne naulakkoon. Huokaisin pitkään ja ehkä hieman kadehdin Sirua, joka sai olla koko päivän kotona.

Totta kai hän yrittäisi opiskella sen verran minkä jaksoi ja ehti. Ei voinut kuin hattua nostaa hänelle. Havahduin jonkun puhuvan tyttöystävästäni käytävän päässä, eikä tyyppi ollut Asta.

Vaan aivan helvetin raivostuttava kummioppilaani. Hänen ilmeensä kirkastui, kun huomasi minut ja mulkoilevan katseeni.

"Ai kato moro! Oot sinäki kerenny kouluun pilluu nuolemasta", hän räkätti parin kaverinsa kanssa. Hengitin keskittyneemmin, en saanut provosoitua. En ollut heikompi ja näyttäisi vihaani.

"Näytät vähä väsyneeltä, onko paskavaippojen vaihto kivaa?"

"Ootteks te yhessä teiniäitei? Ethän sä nyt kultaas saa jättää yksinhuoltajaks."

"Eikö ookki kuuma mimmi mitä paneskella!?"

Hermoni olivat mennä hetkenä minä hyvänsä, miten he kehtasivat tai edes pystyivät puhumaan Sirusta tuolla tavalla? Mitä Siru haluis sun tekevän nyt?

"Te kaikki paskiaiset palatte ilosesti alimmassa ja kuumimmassa Helvetissä. Sielläpä naureskelkaa", sanoin sitten hitaasti tuijottaen ilmeettömänä jokaista poikaa vuorotellen.

He vain naureskelivat lisää ja alkoi näytellä kaikenlaisia käsimerkkejä. Ei se ehkä haittanut, jos he pilailivat minun kustannuksella, mutta Sirua he eivät loukkaisi.

"Menkääpä pellet vessaan homostelee ku ootte noi kiimasina", Julius tokaisi Asta kainalossaan ja käveli luoksemme. "Älä sinä tähän saatana puutu", Santeri tokaisi ja yritti uhitella blondille.

Vaihdoin Astan kanssa nopeat huolestuneet katseet, eiväthän he oikeasti alkaisi tappelemaan? Ei tässä enempää väkivaltaa ja ongelmia tarvittu.

Julius virnisti lyhyemmille ja nuoremmille pojille, ennen kuin kutsui heitä lähemmäs etusormellaan. "Tiiättekö junnut ku tollasii LaSu-pentui ei haluu kukaa. Et tulee aika ku joudutte tyytyy toisiinne. Olis kannattanu miettii", hän puhui matalalla äänellä.

You made it, when you're hated ✅️ Donde viven las historias. Descúbrelo ahora