Розділ 27. Нічний показ у Залі орхідей

37 10 1
                                    

– Хочеш сказати, що подібні союзи – всього лише вдавання, позбавлене щирості та довговічності? – після деяких роздумів запитав Ву Сі

Цзін Ці потай похвалив цього юнака, що подавав надії, а потім відчутно стукнув Ву Сі по плечу віялом, що з'явилося з нізвідки. Ву Сі знав, що сили в його руках немає і удар не може бути болючим, тому навіть не спробував ухилитися, а лише терпляче запитав:

– Я помилився?

– Ні, ти потрапив у ціль, – відповів Цзін Ці, зітхнувши і похитавши головою. – Подібним союзам не можна довіряти. Як говорилося в давнину, чоловік і дружина за своєю природою – птахи одного польоту, але перед лицем небезпеки навіть вони розлітаються в різні боки. Що вже згадувати такі несерйозні союзи...

Ву Сі зморщив брови. Цзін Ці, як тільки побачив несхвальний вираз на його обличчі, тихенько кашлянув і відмахнувся від запитань:

– Це був образний вислів. Просто образний вислів.

Як і очікувалося, Ву Сі сприйняв це занадто серйозно і сказав:

– Чоловік та дружина пов'язані на все життя. Навіщо використовувати по відношенню до них такі грубі порівняння як «птахи одного польоту» та «розлітатися в різні боки»?

Цзін Ці було ліньки сперечатися з ним про подібну дрібницю, тому він махнув рукою:

– Я сказав це, не маючи на увазі нічого подібного. Просто пропусти повз вуха.

Ву Сі насупився: з якоїсь причини недбалість Цзін Ці засмутила його. Однак його думки займало нещодавно порушене питання, тому він вирішив відкласти цю тему і повернутися до неї пізніше.

Через довгий час Ву Сі дійшов висновку, що ця людина, здавалося, завжди сміялася разом з усіма і сліпо пливла за течією, але насправді не приймала близько до серця чужі слова. Зовні він дуже швидко визнавав свої помилки, але внутрішньо не надавав цьому великого значення і невдовзі забував.

Цзін Ці потер ніс і вирішив якнайшвидше повернутися до дедалі недоречнішої теми:

– Як ти й сказав, ні про яку запобігливість і ні про яку дружбу не може бути й мови. Так званий «союз» це договір про одночасний напад та відступ. Проте договір не мотузка. Якщо хтось порушить свою обіцянку і зрадить союзника, нічого не вдієш.

Подумавши про те, що люди Даціна справді жахливі, Ву Сі насупився: мало того, що після укладання союзу вони можуть порушити обіцянку, так ще й не гребують зрадою.

Сьомий ЛордWhere stories live. Discover now