Bölüm şarkısı : Sweater Weather.
Arkadaşlarımla birlikte basiliskin hayatının doğuşunu araştırmak için kütüphaneye gittik. Potter'ın her zaman gittiği en arka bölüme giderek oturduk. Gizli bölüme yakın bir yerde oturuyorduk. Sabaha kadar araştırma yapacak ve bulduğumuz en ufak bilgi işimize kesinlikle yarardı.
Büyülü yaratıklar kitabında bir ipucu bulmak umuduyla sayfaları karıştırdım. Alfabetik sırasından aradım ama maalesef bir şey çıkmadı.
Adel, Laura ve Rory canla başla araştırma yapıyorlardı. Ama bu gidişle değil sabaha kadar yarın geceye kadar sürecekti araştırmamız. Her satırı okumak oldukça zordu.
Büyü kitapları, eski yaratıklar, hepsini tek tek incelemeye başladık. Ama daha bir saat geçmişti ve benim çok uykum gelmeye başlamıştı. Üstelik üşüyordum. Kış erken mi geliyordu?
"Çok yavaş ilerliyoruz böyle devam ederse araştırdığımız kitapların sayısı onu bulamayacak." dedi Rory başını masaya yaslayarak.
Laura ve Adel de bıkkın bir şekilde kitaplarını kapattılar. Hepimiz çok yorulmuştuk.
"Bir iki kişi daha olsaydı daha fazla kitaba bakmış olurduk." dedi Adel elindeki kitabı rafa yerleştirmek için ayağa kalkarak.
"Biz yardım edebiliriz." arkamızdan tanıdık bir ses gelince kafamızı çevirdik. Scott başını rafların kenarından sarkıttı ve gülümsedi..
Yanımıza gelirken Quidditch takım arkadaşlarınıda getirmişti.
"Bizide sayabilirsiniz." Scott'un sevgilisi Liz ve üç arkadaşıda dahil olunca büyük bir iştahla canlanmıştık.
"Evet ne araştırıyorsunuz?" diye sordu Scott yanıma oturarak.
"Basiliskin nasıl yaratıldığını araştırıyoruz." dedi heyecanla Rory. Ayağa kalktı ve onun hakkında bildiklerini anlatmaya başladı. "Aslı ilk olarak Yunanistanda doğdu ama artık tüm dünyada bulunuyor yani en azından öyleydi. Son basilisk öldürüldü. Büyük savaştan önce. Biliyorsunuz onu Harry Potter öldürdü. Sırlar odasında."
Sonra Scott ayağa kalktı ve devamını getirmek ister gibi hikayeye devam etti.
" Yılanların KRALI ve ölümcül bir yaratık. Taşlaşmaya sebebiyet veren Ölümcül bakışları var.
Son derece zehirli Basilisk Dişi zamanında hortkuluk öldürmek için kullanıldı. "Liz'i ayağa kaldırmak için elini uzatarak." Tabi o zamanlar benim sabah neşemin ölümcül güzelliğini görmemişler ama neyse. "dedi sırıtarak.Liz utangaç bir şekilde gülümsedi ve elini tuttu. Birbirleri için yaratılmışlardı ve etrafa neşe saçıyorlardı.
" Peki bunun için Yunanistana gitmemiz mi gerekiyor? Yani acaba orada mı yaratıldı bu Yılanların kralı? " Adel'in sorusuyla düşünmeye başladım. Bence orada yaratılmadı. İçimden bir his cevabın bu duvarların arasında gizlendiğini söylüyordu.
"Hayır, " dedi Rory, Adel'in arkasında durdu.. "Bence basilisk doğmadı yaratıldı yada geçmişe gidip getirildi." dedi. Meraklı yüzlerimize bakarak.
Yarı yarıya mantıklı konuşmuştu. Peki hangisiydi cevap? Önce hangi seçeneği düşünecektik?
" Peki bir basilisk nasıl yaratılır?" diye sordu Liz coşkuyla. Güzel soruydu Peki cevabı bilen var mıydı?
Hepsinin yüzü düştü ve akıllarında dönen sorunun cevabını bulmak için kitaplara gömüldüler. Sorulan mantıklı sorunun cevabını bulmak ne kadar zaman alacaktı bilmiyorum ama yanımda bu kadar beni sevenler varken bu kitaplar bana küçük geliyordu. Gülümseyerek raftan bir kitap seçtim ve araştırmaya devam ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OLİVİA TOM RİDDLE : ÖLÜLERİN DANSI
FantastikBu kitap ikinci seridir. Hogwarts artık yeni bir kötülüğün esiri olmuşken, Karanlık Lordun kızı Ölülerin çağrısına kulak veriyor.