❤️

255 12 3
                                    

لا توقفوا ألسنتكم عن الاستغفار والدعاء والذكر
يوم عرفة يوم عتق الرقاب من النار
اللهم اغفر لنا ولما اغتبناه ومن اسئنا اليه اللهم تجاوز عنا وعنه

متتجهلوش اي دعوة هنزلها ، ربنا يتقبل منا ومنكم إن شاء ، ادعي لغايت اما قلبك يوجعك ، عيط لربنا وحده بس واشتكيله همك ادعيلة بصلاح الحال لك وللناس كلها ، دا يوم يوم واحد في السنة ، بالله عليكم بلاش نضيعه ، نستغله صح ، تكفير ذنوب سنه سابقة وسنة جاية ، عشان بس صومت يوم ، وروح قلبي الي فاقدة الشغف عشان حصلها ظروف ، حبيبي دا مش مانع ابدا انك تدعي ربنا وتذكريه وتقرأي قرآن ، وبصي ممكن وقت الصلاة تقومي تتوضي وتقعدي في اتجاة القبلة وافضلي صلي على النبي واستغفري ، نسيبنا شوية يا بنات من الرغي وامسكِ لسانك والتليفون وغض البصر ولبسك يبقى جميل ودا مش نفاق لكن انت بتحترمي اليوم العظيم دا وبإذن الله ربنا يهديك اكتر واكتر ويمكن اليوم دا يكون بداية للهداية ربنا اعلم يا سكرة ، وسيبك من تنضيف البيت دلوقتي وقومي اعتكفي كده في اوضتك وادعي باللي في قلبك لله، والباشا يسيبوا من الروشنه والتليفون والرغي والكلام اللي ملوش لازمة وهري على الفاضي ويغض بصره ويمسك لسانه ولبسك يكون كويس وسيبك من تنضيف البيت وقوم اعتكف في اوضتك كده وادعي باللي في قلبك لله ، دا يوم واحد ها ، ومعنى كلامي مش بعد اليوم دا تعمل كل حاجه مش كويسه ، بس على الاقل جرب كده يوم شوف نفسك في اليوم دا لما بعدت عن كل الحرام نفسك بقت مرتاحة ومبسوطة ازاي وربنا ينور وجهك كده وينزل عليك طمأنينة وراحة وسكينه ، دا يا يوم واحد بلاش يضيع ، يوم واحد ممكن واكيد بإذن الله هيحصل معجزات بسبب دعوات دعتيها بقلبك تغير حياتك كلها لخير واحسن ، احسنوا الظن بالله واطلبوا المستحيل لانه رب المعجزات والمستحيل ..

حوقلوا واستغفِروا وصلوا على النبي بنية ربنا ينصر الحق
اللهم انصر اخواننا وأخواتنا وأهلنا في 🍉 وقويهم وثبتهم وصبرهم واستر عوراتهم وآمن روعاتهم واحفظهم واحميهم بعينك التي لا تنام يارب العالمين ، وارينا في الظالمين يوما اسود يارب اجعلهم أشلاء حقيرة على الارض بقدرتك وعظمتك يا الله اخسف بهم الارض وزلزل الارض تحت اقداهم وشتت شملهم وفرق جمعهم يا رب يارب يارب

اللهم ارحم موتانا و موتى المسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات

اللهم اشفي كل مريض شفاءا لا يغادر سقما

اللهم ثبتنا على دينك وصلاتك وطاعتك وحسن عبادتك حبا وفرضا

اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات الى يوم يبعثون

يَمْعلِّمْنِي الغَرام!حيث تعيش القصص. اكتشف الآن