Seçim

2.2K 105 12
                                    

BU BÖLÜM BERFU'NUN AĞZINDAN

Berfu dedi Melek kalbimin hızla atışını duyabilirim. Ne oldu dedim sesim titremişti ama önemsemedim.
-Önemli bir şey yok Berfu sakin ol dedi. Bebeğim hissetmiş gibi huzursuzlanmıştı. Melek güldü ve sana bir süprizim var dedi. Güldüm ve neymiş dedim. Heycanım biraz yatışmıştı.
-Berfu ben hamileyim dediğinde ilk anlmamıştım ancak bir kaç dakika sonra ne dediğini anladım. Güldüm ve hamile misin? dedim biraz konuştuk yaklaşık bir aylık hamileymiş. Çok mutlu olmuştum. Bebeğimin kız olduğunu söylediğimde çok sevindi. Onu çok özlemiştim Umay'a Türkiye'ye gitmek istediğimi söyleyecektim.

Telefonu kapattıktan sonra elimi karnıma koydum ve bebeğim ile uzunca bir süre konuştum. Hava biraz serinlediğinde içeri girdim ve yemek yaotım. Masyı kuruken kapının açılma sesi duyuldu.
-Umay dedim az da olsa korkmuştum
-Benim aşkım diye bağırınca derün bir nefes aldım. Umay odaya üzerini değiştirmeyr çıkınca bende masyı kurdum.
-Bu gün nasılsın dediğinde geldiğini duymadığım için sıçramıştım.
-Korkuttum mu özür dilerim dedi gülümsedim ve sorun değil dedim. Umay da oturunca Türkiye'ye gitme fikrini açtım. Umay dediğimde kafasını kaldırdı. Kirpiklerinin gölgesi yüzüne düşüyordu. Turkuaz gözleri ışık ile parlıyordu ve rengi daha açıkmış hissi veriyordu. Derin bir nefes aldım ve nasıl bu kadar mükemmel olabileceğini düşündüm.
-Türkiye'ye gitmek istiyorum dediğimde bana baktı biraz düşünü ve konuştu
-Uçak ile yolculuk yapman tehlikeli olabilir Berfu dedi doktora danışsak olmaz mı dedim. Peki tamam yarın sorarız dedi. Gülümsedim ve yemeğime döndüm. Yemek bitince masayı topladık. Odaya çıktığımızda Umay yine elini karnıma koydu. Ben dizi izlerken o da bu gün neler yaptığını detaylıca bebeğimize anlatıyordu. Uykumun geldiğini hissettim. Umay'ın dizine yattığımda ilk şaşırdı ancak sonra ellerini saçlarıma koydu. O saçlarımla oynarken uykum daha çok gelmişti. Tam uyuyacağım sıra sesizce konuştu
-Seni seviyorum kar tanesi her şeyden herkesten daha çok seviyorum. Tüm dünyayı satabilecek kadar çok seviyorum. Gülümsedim konuştuğumda sesim uykulu çıkmıştı.
-Ben de seni çok seviyorum. Herkesten daha çok seviyorum hemde. Anlatamayacağım kadar çok seviyorum kelimelere sığamayacak tüm dünyayı karşıma alabilecek kadar çok seviyorum. Gülümsedi ve saçlarımı okşamaya devam etti. Sabah telefonun alarm sesini duyduğumda Umay'ın gittiğini anladım. Saat ondu birkaç dakika sonra da telefonum çaldı.
-Uyandın mı kar tanesi dedi alar mı onun kurduğunu anladım. Uyandım dedim
-Kahvaltı et hayatım ben seni almaya geleceğim ordan doktora gideriz.dediğinde tamam dedim ve telefonu kapattım. Üzerime siyah bir hamilelik geçirdim ve saçlarımı ördüm çok uzamıştı kestirmem lazımdı. Alt kata indiğimde masanın kurulmuş olduğunu gördüm. Umay'ın ne kadar mükemmel olduğunu düşündüm. Masaya oturdum ve kahvaltı yaptım. Hamileliğim boyunca fazla bulanmamıştım. Yediklerimi kusmazdım bebeğim her zaman uslu olmuştu. Kapının açılma sesini duyduğumda Umay sen misin diye bağırdım. Benim kar tanesi diye bağırdı ve mutfağa girdi. Yanağımı öptü ve yedin mi diye sordu. Kahvaltılıkları topladık ve arabaya bindik. Umay ile hastaneye geldiğimizde Umay'a döndüm
-Bebeğimizin kalp seslerini dinleyebilir miyiz? dedim heycanla. Güldü ve bende dinlemek istiyorum dedi. Doktorun odasına girdiğimizde uzun bir süre Umay ve doktor konuştu. Umay en ince ayrıntısına kadar sormuştu. Doktor Türkiye'ye gitmemizde sorun olabileceğini söylemişti ancak Umay özel uçakla gideceğimizi ve uçakta doktor bulunduracağını söylediğinde doktor gülümsedi ve o zaman gitmenizde bir sorun olmaz dedi. Bebeğimizin kalp seslerini dinlemek istiyoruz dediğimde doktor ayağa kalktı ve beni sedyeye yatırdı. Alet karnımın üzerinde gezerken foktor durdu. Makinanın sesini biraz daha açtığında o ritmik sesi duydum. Hayatımda ki en güzel müzikten bile daha güzeldi. Çok hızlıydı.
-Umay çok güzel değil mi dedim Umay gözlerini kapatmıştı ve bebeğimizin kalp seslerine odaklanmıştı. Dudakları yukarı doğru kalktı.
-Berfu bu sesi nasıl anlatağımı bilmiyorum ama çok güzel dedi. Doktor ile vedalaşıp alt kata indik. Başından beri aynı dootora geliyordum. Umay bu dojtoru çok aramıştı. Amerika'nın en iyi doktorlarından biriydi. Umay arabaya bindiğimizde bana döndü ve elini karnıma koydu
-Seni minik cadı nasıl bir anda hayatımın merkezi oldun sen dedi. Arabayı çalıştırdığında bende önüme döndüm. Umay beni eve bıraktıktan sonra uçak ile ilgili işlemeleri yapmaya gitti. Eve girdim ve hızla bir valiz hazırladım. Umay ile çekindiğimiz onlarca fotoğraftan biri olan hamileliğimin ilk dönemlerine ait ikimizinde güldüğü ve çok mutlu olduğumuzun belli olduğu Umay sırf nostarjik olsun dediği için siyah beyaz çekindiğimiz fotografı çantama koydum. Alt kata indiğimde evimize şöyle bir baktım. Beş yıl, evleneli beş yıl olmuştu. Zaman ne kadar da hızlı akıyordu. Bir bakmışız ki geçmişte yaşadıklarımıza gülüyoruz. Her şey gelip geçiyordu. Geçmiş de delicesi üzüldüğüm ya da mutlu olduğum şeyler şimdi nerdeydi.
-Neyi düşünüyorsun kar tanesi diyen ses ile yerimde sıçradım. Geçmişi dedim gülümseyerek. Umay üst kata çıktı ve valizi getirdi. Arabaya bindiğimizde emniyet kemerimi takmamı bekledi. Havaalanına geldiğimizde Umay yanıma geldi ve elimi tuttu. Uçağın yanında ki Amerikan doktoro gülümsedim ve Umay'ın yardımı ile uçağa bindim.Doktor karşıma oturdu ve bir kaç soru sordu. Bulantın oluyor mu dediğinde gülümsedim ve hayır dedim. Doktor hamileliğimin her aşamasını anlattırmıştı. Umay bazı yerlerde lafa karışıyordu. Doktor çok yakışıyorsunuz dediğinde Umay güldü ve teşekkürler dedi. Uykum geldiğinde Umay'ın omzuna yattım. Güldü be saçlarımı okşadı. Umay hadi uyan geldik diyordu. Sesi gördüğüm rüyada yankılanıyordu. Minik kız çocuğu elimi tutmuş gitme anne diyordu gözleri hem Umay'ın hem benim göz rengimin karışımı gibiydi. Çok güzeldi bal rengi saçları vardı. Çimenlik bir yerde bir salıncakta oturuyorduk. Küçük kızın saçlarını okşuyordum ikimizde üzerinde beyaz elbiseler vardı.
-Gidecekmisin anne diyordu küçük çocuk. Ağlıyordum sanki olayı uzaktan okayı seyrediyordum.
-üzgünüm bir tanem ama seni seviyorum beni affet olur mu dedim. Kalbim parçalanıyordu. Umay'ın sesi daha yakından gelmeye başlamıştı ancak şu an uyanmak isteniyordum hadi uyan aşkım sadece kabus diyordu. Salıncakta ayağa kalktım ve küçük çocuğa sarıldım
-Ne olursa olsun seni seviyorum anne dedi minik çocuğun yanaklarını öptüm gözlerimi açtım. Umay yanımda bembeyaz olmuştu yanaklarım yaştı ağlamıştım rüya çok gerçekciydi biraz ağladım ve Umay'a sıkıca sarıldım. Uçaktan indiğimizde telefonum çaldı. Umay biraz yaklaştı ve sesi dinlemeye başladı.
-Melek elimde uçuruma gelmesseniz onu çok mutlu bir şekilde vurdan atacağım dedi. Çığlık atan bir kadın vardı. Kalbim sıkıştı. Hangi uçurum dedim telefonda ki adam kocan bilir dedi ve telefonu kapttı. Umay bembeyaz olmuştu. Telefonu ile adamlarını aradı anack adam çok güçlüydü adamları bir şey yapamıyordu. Umay arabaya bindiğinde telefon yine çaldı Umay hızla yanıma geldi.
-İkiniz birlikte gelin Umay Arat deyince Umay'ın gözlerinde korkuyu gördüm. Arabaya bindiğimde yapma Berfu dedi. Kafamı sağa sola salladım. Gördüğüm rüyanın ve olayın etkisi ile kalbimi tuhaf bir sızı kaplamıştı. Arabaya çakoştı ve Umay sürmeye başladı. Titrediğini gördüm ancak geri dönemezdim. Araba bir uçurumda durduğunda arabadan indik uçurumun kıyısında ki Mete bize baktı. Son derece bakımsızdı.
-Geleceğinizi biliyordum dedi. Dağılmış saçları yağlı kıyafetleri yırtık ve pisti. Sakkaları vardı ve sokakta yaşayan biri izlenimini veriyordu. Elleri beline gitti ve bir silah çıkardı. Gözlerim şokla açılmıştı. Benim nemrutum benim okyanusum namlunun uçundaydı. Mete'nin eli tetiğe gitmişti. BAZEN SEÇİMLERİMİZ HAYATIMIZI ETKİLERDİ ANCAK BAZEN DE HAYATIMIZ SEÇİMLERİMİZİ ETKİLEMEZ MİYDİ? Seçimimi yaparken bir an bile tereddüt etmedim. Üzgünüm be eğim dedim ve patlayan silağın önüne geçtim. Keskin acı sol göğsümden tüm vücuduma yayılıyordu. Bedenimin yere düştüğünü hissediyordum iki el silah sesi duydum ve bedenim ikinci bir acı ile sarsıldı. Toprak zemini hissettiğimde artık her şey için çok geçti.
YAZ GELMİŞTİ VE KAR TANESİ ERİYİP TOPRAĞA KARIŞIYORDU.

BUNUN BİR RÜYA OLDUĞUNU DÜŞÜNEN SEVGİLİ KAR TANESİ. BU BİR RÜYA DEĞİL. FİNALE SON BİR BÖLÜM KALDI. YENİ BÖLÜMDE GÖRÜŞMEK ÜZERE HAYIRLI RAMAZANLAR.

SOĞUKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin