~B1.2~

147K 3.9K 607
                                    

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.









ACI.

Düzenlendi ✓.

İKİ GÜN ÖNCE.

Bâzı hataların telafisi olmazdı hayatta. Yapılan yanlışlar mutlak bir cezaya çarptırılırdı bir takım insanlar için.

Sevmek, onlar için suçtu. Kadın atasının sözünü dinlemeli, hiç sevmediği, tanımadığı bir adamla evlenmeliydi. Kadınlar kim ne derse desin zayıftı onların gözünde.

Yanlış......Kadın zayıf değildi... Kadın güçsüz değildi. Seni karınının içinde var eden bir varlık güçsüz ya da zayıf olamazdı. Yoktan var eden Rabbim, kadına üstün bir güç verdi. Geri kalan kimsenin haddi değildi.

***

Tık.......tık.......tık.......

Zeyşan oturduğu yatağında kendini toparlayıp, göz yaşlarını elinin tersiyle çabucak silmişti. Annesi Hatice hanım çaldığı kapıyı usulca aralayıp, içeri girdiğin de, kızının yatağının bir köşesinde oturduğunu gördü.

Genç kız, dolu dolu olan gözlerini gizlemeye çalışarak yüzünü yana çevirdiği an Hatice hanım anlamıştı bir şeyler olduğunu . Bir şeylerin ters gittiğinden artık emindi.Yavaşça kızının yanına gelip, yatağa oturdu.

Onun bu halleri onu çok üzüyordu.

Biliyordu, istemeyerek evleniyordu kızı. Kendi elleriyle yakıyordu ilk göz ağrısını, canını. Hangi ana kıyardı ki zaten evladına.

Mecburiyettendi. Hepsi mecburiyetten.

Kan davası bitsin diyeydi bu evlilik. Düşmanlık bitsin, kan dökülmesin diyeydi bunca hengame. Çünkü başka çare yoktu onların gözünde.


Çaresi, geri dönüşü olmayan bir yoldalardı artık. Bunu herkes biliyor, kabullenişi yaşıyorlardı.

Bir tek kişi hariç.... Zeyşan....

Damadı olan adam, Miran aşiretinin ağası, Devran ağanın büyük oğlu Barlas Mirandı.

Ne kadar düşman aşiret olsalar da merhametiyle bütün Mardine nâm salan, her kesin saygısını kazanmış, duruşuyla örnek bir adam olduğunu herkes gibi oda biliyordu. Tüm Midyatın dilindeydi genç adam. Ona yâr olmak için kaç kız can atıyordu kim bilir. Kızı için iyi bir eş ola bilirdi.

Sırf kadının yaşlı yüreğine şu serpen yegane şey buydu.

Kızına iyi bakacağını adı gibi biliyordu. Belki de bunun için ses çıkarmıyordu bu evliliğe.

AŞK-I ÁZAM.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin