The farm.

131 5 0
                                    

We reden steeds verder tot dat we nergens meer heen konden rijden omdat de weg was afgesloten door meerdere auto's. 'Wat is hier gebeurt?' Mopperde Daryl. 'Ze zijn hebben vast geprobeerd om te vluchten en zijn aangevallen door Walkers.' Mompelde ik, terwijl ik naar de open auto's keek. 'Al die arme mensen.' Zei ik zachtjes. 'Wat?' Vroeg Daryl. 'Niks.' Zei ik terug. Ik pakte mijn mes en stapte de auto uit. Daryl stapte ook de auto uit. Iedereen keek ons niet begrijpend aan. 'We gaan lopend verder!' Riep Daryl naar Carol. Ze knikte en wenkte Sophia en Carl. Toen gebeurde het. Een hele horde Walkers kwam op ons af. Carl trok mij mee onder een auto en legde zijn vinger tegen zijn lippen aan. 'Shh.' Fluisterde hij. De rest volgde ons voorbeeld. Lori en Carol. Daryl, Rick en Glenn onder een auto. Sophia alleen. Andrea en Dale hadden zich in de camper verstopt. Ik keek Sophia aan ze had haar pop stevig vast en keek me doodsbang aan. 'Het komt wel goed.' Fluisterde ik. De groep Walkers liep voorbij. Maar een had door dat Sophia onder de auto zat. Hij kroop onder de auto en probeerde Sophia te grijpen. Sophia gilde en rende het bos in. Ik keek haar geschrokken na. Ik wou opstaan maar Carl hield me tegen. 'Blijf hier.' Siste hij. Ik schudde mijn hoofd, maakte me los uit zijn greep en kroop onder de auto weg. Hij wou iets zeggen maar hield zijn mond. Ik stond op en rende richting het bos. Maar iemand greep me bij mijn heupen. Ik wou gillen maar mijn belager weerhield me daarvan. 'Evy Dixon! Ben je helemaal gestoord!? Blijf toch eens hier!' Siste Daryl. Ik zuchtte. 'Ze is daar helemaal alleen!!! Ze kan wel gebeten worden!' Riep ik. 'Dat is haar eigen keus. Ga naar Dale en Andrea samen met Carl en blijf daar.' Zei hij. Ik knikte en wenkte Carl. Hij volgde me en keek me streng aan. 'Idioot.' Mompelde hij. 'We moeten naar Dale en Andrea en we moeten daar blijven.' Zei ik tegen hem. We liepen met z'n tweeën naar Dale's camper en liepen naarbinnen. Andrea richtte een pistool op ons. 'Wow! Haal dat wapen bij ons weg!' Zei ik. Ze keek me raar aan. 'Wat doen jullie hier?' Vroeg Dale geschrokken. 'Daryl stuurde ons hierheen.' Zei ik. Hij knikte. 'Wat is er gebeurt?' Vroeg Andrea. 'Een horde Walkers. Sophia raakte in paniek en rende het bos in.' Zei ik. 'Oh nee.' Zei Andrea en ze sloeg haar handen voor haar mond. 'Deze gek hier wou achter haar aan.' Zei Carl terwijl hij op mij wees. Ik zuchtte en keek hem aan. 'Sorry hoor.' Mompelde ik. 'Sorry hoor Evy maar je had wel dood kunnen gaan!' Riep Carl boos. 'Stilte! Ik ga nu naar Rick om te vragen wat hij van plan is. Jullie blijven hier. Begrepen?' Riep Andrea. We knikten en ploften neer op het bed. 'Goed. Tot later.' Zei ze en ze liep de camper uit. Ik zuchtte en liet me achterover vallen op het bed. Carl volgde mijn voorbeeld. Ik draaide op mijn zij zodat ik hem aankeek. Carl draaide zich ook op zijn zij en grijnsde. 'Wat?' Vroeg ik. 'Oh niks.' Hij probeerde zo onschuldig mogelijk te kijken. Ik giechelde. Ik hoorde de deur van de camper opengaan en sprong overeind. 'We rijden verder. Rick heeft een andere weg gevonden.' Zei Andrea. 'Maar hoe zit het met Sophia!?' Riepen Carl en ik tegelijkertijd. 'Lori en Carol blijven op haar wachten. Daryl gaat morgen naar haar opzoek.' Zei ze. Ik knikte en keek naar de vloer van de camper. Carl sloeg zijn arm om mijn schouder. 'We vinden haar wel... Ik weet het zeker.' Zei hij zachtjes zodat Andrea hem niet hoorde. Ik knikte en plofte terug op het bed. De camper reed weg en ik viel langzaam in slaap. 'Evy?' Hoorde ik Carl fluisteren. 'Mmmh?' Mompelde ik. 'We zijn er.' Zei hij. 'We zijn waar?' Mompelde ik. 'We waren aan het rijden en zagen een boerderij. De man die daar woont heeft verteld dat we een kamp op mochten zetten op zijn terrein. 'Dat is aardig van hem.' Ik gaapte en keek Carl aan. 'Kom. Opstaan je kan zo weer verder slapen.' Hij lachte. We zetten ons kamp op en ontmoetten Hershel, Beth, Maggie en nog een paar anderen. We hadden avond gegeten bij een kampvuur en gingen later slapen. Ik kon niet slapen en liep de tent van Carl in. 'Carl?' Vroeg ik zachtjes. 'Evy? Waarom slaap je niet?' Vroeg hij bezorgt. 'Ik kon niet slapen.' Fluisterde ik. Carl schoof wat naar achter en klopte met zijn hand op de stretcher. Ik twijfelde maar kroop toch bij hem onder de dekens. 'Ik maak me zorgen over Sophia.' Fluisterde ik. 'Ik ook.' Fluisterde Carl in mijn oor. Ik glimlachte. 'Ga nu maar slapen. Daryl gaat haar morgen zoeken. 'Dat hoop ik.' Zei ik en toen viel ik in slaap. Alleen nog om te voelen dat Carl een kus op mijn wang drukte.

Brown eyes. (TWD fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu