'Dit is mijn kerk.' Zei Gabriel. 'Kom binnen!' Zei hij. 'Ik vertrouw deze gast niet.' Fluisterde ik in Carl's oor. 'Ik ook niet.' Fluisterde hij terug. 'Kom binnen! Ik heb eten en drinken.' Zei Gabriel en hij wenkte mij en Carl. We volgden hem. De groep nam plaats op de kerkbanken. Gabriel haalde wat eten uit de kasten en schonk wijn in. Hij gaf de glazen aan ons. Ik keek naar het glas in mijn hand. 'Wat is er Evy?' Vroeg Daryl. 'Hier zit alcohol in.' Zei ik. 'Nou en.' Zei Daryl. 'Oké...' Ik bracht het glas naar mijn lippen. 'Jongens Evy en Carl gaan voor het eerst alcohol drinken!' Riep Abraham. Iedereen keek ons nieuwsgierig aan. Ik nipte aan de drank maar trok een gezicht en zette het glas weg. 'Eww.' Zei ik. Iedereen lachte. Carl deed hetzelfde. 'Juck! Hoe kan je dit drinken?' Riep hij uit. Ik grinnikte. Daryl pakte onze glazen en dronk ze beiden leeg. Wij staarden Daryl met open mond aan. 'Jullie vangen vliegen.' Zei Michonne lachend. Ik haalde mijn schouders op. 'Ik ga slapen. Weterusten.' Mompelde ik en ik zocht een lege kerkbank op. Daar viel ik in slaap. De volgende morgen werd ik weer gewekt door Carl. 'Wakker worden.' Fluisterde hij. 'Waarom moet ik wakker worden?' Vroeg ik. 'We moeten op Judith passen.' Zei hij. 'Waarom?' Vroeg ik. 'De rest gaat samen met Gabriel naar de voedselbank om onze voorraad bij te vullen.' Zei hij. 'En dat vind Gabriel goed?' Vroeg ik. 'Er zijn toch geen mensen meer voor het eten.' Zei hij. Ik knikte. En krabbelde overeind. Ik tilde Rick gaf Judith aan mij en volgde de rest. 'We zien jullie zo.' Zei hij. Carl en ik knikten. We namen plaats op de voorste bank en ik trok Judith op schoot. Judith huilde. 'Ze moet eten, hebben we nog babyvoeding?' Vroeg ik. Carl knikte en liep naar buiten. 'Hey Evy!! Kom eens hier!' Hoorde ik Carl roepen. Ik tilde Judith op en liep naar buiten. 'Kijk.' Carl wees op een plank waar woorden in gekrast waren. 'Je gaat hier voor branden.' Las ik voor. 'Okè.' Zei ik. 'Waar slaat dit op?' Vroeg ik. 'Ik zou het niet weten.' Zei Carl. 'Laten we het maar gewoon negeren. Heb je de babyvoeding?' Vroeg ik. Carl knikte en hield een potje met babyvoeding in zijn hand. We liepen samen weer terug naar binnen. Ik pakte een flesje van Carl over en goot er wat water en wat babyvoeding in. Ik schudde het flesje en tilde Judith in mijn armen. Ik hield het flesje schuin en Judith begon te drinken. Ik glimlachte. 'Ik heb dit nog nooit gedaan.' Zei ik. 'Je doet het best goed.' Fluisterde Carl. Ik grinnikte en keek de baby aan. 'Ze begint echt op Lori te lijken.' Zei ik. Carl knikte. Judith was klaar met drinken. Ik zette het lege flesje naast me neer en zette Judith recht overeind. Carl grinnikte en legde zijn hoofd op mijn schouder. Ik legde mijn hoofd tegen de zijne aan en glimlachte. De deuren van de kerk gingen open. Ik draaide me om en zag Rick staan. 'Alles goed hier?' Vroeg Rick. 'Jep. We hebben Judith net eten gegeven want ze had honger.' Zei ik. Rick knikte. 'Hadden we dan nog wat over?' Vroeg hij. Carl knikte. 'Drie potjes.' Zei hij. 'Oké. We moeten wat bijvullen.' Zei Rick. 'Hoe is het gegaan met het eten?' Vroeg ik. 'We hebben meer dan genoeg.' Zei Rick. De rest van de groep liep naar binnen en ploften neer op de banken. Gabriel had alweer een nieuwe maaltijd klaargemaakt. Na het eten hadden we nog even gepraat en toen was het tijd om te slapen.
JE LEEST
Brown eyes. (TWD fanfic)
Fanfiction'Het leven buiten is anders. Als je even niet oplet dan wordt je in stukken gescheurd en sterf je een pijnlijke dood.'